اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

July 15, 2014
8:34 سه شنبه، 24ام تیرماه 1393
کد خبر: 63341

وزیر ارتباطات: یکی از اپراتورها به MNP رازی نیست، بداند که نمیتواند با فشار به وزارتخانه 3G بگیرد!

وزیر ارتباطات با بیان اینکه رومینگ ملی مقدمه جابجایی شماره بین اپراتورهای تلفن همراه است گفت: یکی از اپراتورها به این کار خیلی راضی نیست اما بداندکه اپراتور دیگر از ۱۲ مرداد به صورت پایلوت نسل سوم ارائه خواهد کرد و نمی‌تواند با فشار به وزارتخانه پروانه نسل سوم بگیرد.
 
به گزارش فارس محمود واعظی امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز نهایی استفاده متقابل از تلفن‌های همراه (تکمیل رومینگ ملی) اظهارداشت: آنچه که اکنون در کشور ارائه سرویس می‌کنیم چیزی نیست که همکارانم برایش تلاش می‌کنند و به فرصت نیاز داریم که در بخش اینترنت و تلفن‌همراه کیفیت و خدمات را افزایش دهیم.
 
وزیر ارتباطات افزود: رومینگ ملی یکی از این مراحل است که فاز اول آن بسیار خوب انجام شد و مشکلی در کار نبوده است.
 
وی افزود: اوایل که بحث رومینگ مطرح شد یک رویا بود و به علت اختلاف زیاد بین اپراتورها کسی فکر نمی‌کرد که اجرا شود.
 
وی ادامه داد: اما معتقدم دولتی که نتواند آنچه را اراده می‌کند انجام دهد، بهتر است این کار را کنار بگذارد.
 
واعظی با تشکر از دو اپراتور گفت: از دو اپراتوری که در جلسه گذشته از آنها خواهش کردم کمی بیشتر مراعات مردم را بکنند و نه تنها تعرفه‌ها را بالا نبردند بلکه کاهش دادند، تشکر می‌کنم.
 
وزیر ارتباطات تصریح کرد: رویکرد وزارت ارتباطات کاهش تعرفه در عین افزایش کیفیت است همچنان که در بخش اینترنت شرکت زیرساخت تعرفه پهنای باند بین‌الملل را 35 درصد کاهش داد تا کاربران 20 درصد بیشتر از حجم اینترنت استفاده کنند، در این میان اغلب این شرکت‌ها این مصوبه را اجرا کرده‌اند اما یک یا دو شرکت نیز با روش‌هایی قصد فرار از آن را دارند که رگولاتوری حتماً نظارت خواهد کرد.
 
واعظی گفت: روش تعرفه‌گذاری باید تغییر کند و مردم براساس نیاز زندگی قدرت انتخاب تعرفه را داشته باشند. از این رو از اپراتورهای تلفن همراه می‌خواهم که بسته‌های مختلفی را ارائه کنند.
 
وی ادامه داد: رومینگ ملی مقدمه ترابردپذیری شماره تلفن همراه است که براساس این طرح مشترک می‌تواند با حفظ شماره، اپراتور خود را انتخاب کند، یکی از اپراتورها نیز خیلی رضایت ندارد اما بداند که این کار انجام شدنی است.
 
وی گفت: طبق وعده‌ای که داده‌ بودم و بنا بود در نیمه دوم سال نسل 3 را عرضه کنیم قطعاً این کار را خواهم کرد.
 
وزیر ارتباطات افزود: رگولاتوری براساس دستورالعمل کمیسیون به دنبال فراهم کردن مقدمات ارائه نسل 3 از سوی اپراتورها است، طبق گزارشی که دیشب دریافت کرده‌ام با یکی از اپراتورها کارها خیلی خوب پیش می‌رود و در روز 12 مرداد که سالگرد تحلیف ریاست جمهوری است، یکی از اپراتورها آمادگی دارد به صورت پایلوت در چند نقطه از تهران نسل 3 را به اجرا درآورد و فرکانس لازم را نیز تا پایان جاری به آن اختصاص خواهیم داد تا در نهایت اول شهریورماه نسل 3 توسط این اپراتور ارائه شود.
 
وزیر ارتباطات تاکید کرد: در زمینه ارائه خدمات نسل 3 محدودیت رایتل نیز انشاالله برطرف خواهد شد.
 
واعظی ادامه داد: یک اپراتوری که گویا رضایت برای اجرای ترابرد پذیری شماره تلفن همراه ندارد بداند هرچقدر هم که هزینه کند اما مصوبات کمیسیون را اجرا نکرده باشد فکر نکنند که در لحظه آخر می‌توانند به وزارت فشار بیاورند و وزارتخانه پروانه صادر خواهد کرد بلکه چنین نخواهد شد.
 
وی همچنین در خصوص سرنوشت مشترکان تالیا در رومینگ ملی گفت: از نظر ما تالیا پروانه اپراتوری ندارد و از دوره آن مدت زیادی باقی نمانده است. همچنین از نظر فنی و بازاریابی اپراتوری که نتوانسته رضایت مردم را جلب کند و نتواند با اپراتورهای دیگر هماهنگ شود مزاحم آنها خواهد بود.
 
وزیر ارتباطات همچنین یادآور شد: ورود اپراتور چهارم تلفن همراه به بازار بستگی به نتیجه کار مشاور رگولاتوری در این زمینه دارد که حدود 4-5 ماه دیگر مشخص می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.