امنیت

فناوری اطلاعات

July 17, 2014
10:04 پنجشنبه، 26ام تیرماه 1393
کد خبر: 63366

فتا هشدارد داد: تله‌ای با عنوان دانلود رایگان

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه درخصوص «دانلود رایگان نرم افزار» هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (فتا)، سرهنگˈ اسداله زحمتکشˈ گفت: به نرم افزارهایی که برای دانلود در سایتها گذاشته می شوند اعتماد نکنید.
 
وی ادامه داد: امروزه کلاهبرداران برای به دام انداختن افراد، ابتدا با درست کردن سایت یا وبلاگ ، به بارگذاری نرم افزارهایی که مورد استفاده کاربران است اقدام می کنند، اما این پایان کار نیست بلکه هدفی شوم در پشت این قضیه نهفته است. 
 
زحمتکش تصریح کرد: کلاهبرداران یک بد افزار به نام کی لاگر (گزارش گیر صفحه کلید) به فایلی که برای دانلود در وب سایت خود قرار داده اند پیوست می کنند. 
 
وی افزود : اشخاصی که نیازمند این نرم افزارها هستند آن را دانلود و نصب می کنند اما به محض نصب ، بدافزار کی لاگر نیز در سیستمشان نصب و فعال می شود. 
 
این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: پس از آن کلیه کلیدهای صفحه کلیدی که توسط کاربر فشار داده می شود در یک فایل ثبت و به محض اتصال به اینترنت به ایمیل سارق ارسال می شود در این میان ممکن است شما هم شاید یک خرید اینترنتی انجام داده و فرم های مربوط به درگاه پرداخت را نیز پرکرده باشید که در این صورت اطلاعات به افراد سودجو ارسال و پس از آن سرقت اتفاق می افتد. 
 
سرهنگ زحمتکش با بیان چند توصیه در این خصوص، اضافه کرد: هرگز از سایت های نامعتبر برای دانلود نرم افزار استفاده نکنید و آنتی ویروسها و فایروال های خود را به روز نگه دارید. 
 
وی ادامه داد: در زمان خریدهای اینترنتی حتماً از صفحه کلید مجازی استفاده کنید و فایل های پیوستی در ایمیل های ناشناس را دانلود نکرده و یا اگر مجبور به دانلود هستید، آن را توسط ویروس کش فعال در صفحه ایمیل چک کنید. 
 
رییس پلیس فتا کرمانشاه گفت: فایل دانلود شده در صورتی که به صورت فشرده می باشد حتماً قبل از باز کردن آن با آنتی ویروس آن را بررسی کنید. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.