اپراتورها

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

July 19, 2014
11:16 شنبه، 28ام تیرماه 1393
کد خبر: 63374

خرید شارژ موبایل هم به زودی کارمزدی می‌شود

محسن قادری مدیرعامل جدید شاپرک سیاست‌های این شرکت تا پایان سال را اعلام کرد.
 
 
وی گفت: برنامه‌های شاپرک همانند گذشته مطابق با سیاست‌های بانک مرکزی و هیات مدیره پیش خواهد رفت. در این مسیر طرح‌ها و برنامه‌هایی نیز در دستور کار قرار گرفته از آن جمله توسعه کیفی و فنی نیروی انسانی شاپرک، تهیه و تدوین و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ارتقا و توسعه شبکه الکترونیکی پرداخت کارت و ارایه فرآیندهای کاربردی در راستای ضرورت توسعه گستره پوشش فیزیکی توزیع کارتخوان‌ها در سطح کشور است.
قادری گفت: کاهش تعداد کارتخوان‌ها به ازای هر فروشگاه با حجم مناسب تراکنش برای هر کارتخوان، مشاوره و تصمیم‌سازی در تدوین نهایی سیاست‌ها، مقررات و الزامات نظارت بر فعالیت‌های شرکت‌های ارایه دهنده خدمات پرداخت کارت و اجرای آن، مشاوره، تصمیم سازی و اجرای کارمزدهای متناسب و متناظر با خدمات شبکه الکترونیکی پرداخت کارت و کاهش تدریجی حمایت‌های پرداخت کارمزد و فعال‌سازی دریافت کارمزد از ذی‌نفعان درجه اول و دوم از دیگر برنامه‌های ما تا پایان سال است. همچنین شاپرک بحث تراکنش‌هایی را که به صادرکنندگان کارت، هزینه‌های غیر ضروری تحمیل می‌کند را به طوری جدی دنبال خواهد کرد.
مدیرعامل جدیدی شاپرک گفت: بحث اخذ کارمزد از خرید شارژهای موبایل توسط درگاه‌های الکترونیکی از جمله طرح‌هایی است که در دست اجراست که می‌بایست نهایی شود. این طرح به دلیل برگزاری جلسات همچنان با بانک مرکزی در جهت تعیین مبلغ آن ادامه دارد.
وی در مورد نظام جامع کارمزد نیز توضیح داد: با توجه به رسالت شاپرک در رونق کسب و کار حوزه پرداخت الکترونیکی، بانک مرکزی با همکاری شبکه بانکی، شرکت شاپرک و شرکت‌های PSP به اجرای طراحی چند مرحله‌ای با عنوان «نظام جامع کارمزد» اقدام کرده است. 
وی افزود: این طرح با توجه به پیچیدگی کار و تعدد پارامترهای مورد مطالعه تدوین طرح‌ها و اجرایی شدنشان امری زمان بر بوده و ادامه اجرایی شدنشان پیش نیازهایی دارد که در مراحل مختلف، اطلاع رسانی و سپس اجرایی خواهد شد.
مدیرعامل شاپرک در مورد دغدغه‌های امنیتی کاربران نیز گفت: سابقه‌ای که پیش روی من از ابتدای ایجاد و راه‌اندازی این طرح می‌گذرد نشان می‌دهد بسیاری از خطاهای امنیتی که در گذشته صورت می‌گرفته حداقل به صورت چشمگیری کاهش یافته و پیگیری‌های تیم شاپرک موفق بوده است. اما حوزه امنیت باید به صورت مداوم رصد گردد و تغییرات لازم انجام شود.
قادری گفت: به نظرم طرح شاپرک تمام قابلیت‌های لازم را دارد تا در کنار نام‌های شناخته شده‌ای مانند Visa MasterCard و… بدرخشد. شرایط حاضر هم کاملا رضایت بخش است. در عین حال برای پیشبرد ادامه این مسیر، برنامه‌ها و جلسات هم فکری با ذی نفعان را در دستور کار قرار داده‌ایم که در نهایت منجر به تدوین برنامه‌ای نظام‌مند برای شاپرک خواهد شد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.