تلفن همراه

گوشی

July 19, 2014
11:17 شنبه، 28ام تیرماه 1393
کد خبر: 63375

6 گوشی برای علاقه‌مندان سلفی

این روزها عکاسی سلفی بسیار مرسوم شده تا آنجا که در گوشه و کنار هر خیابان و کوچه‌ و مهمانی، مترو و غیره افرادی را می‌بینیم که در حال عکاسی از خودشان هستند و این موضوع ناشی از اهمیت پیدا کردن دوربین ثانویه گوشی‌های هوشمند ناشی شده است.سال‌ها پیش دوربین ثانویه صرفا برای مکالمات ویدیویی ارایه شد، اما بعدها با ارتقای حسگر این دوربین‌ها و توجه تولیدکنندگان به عکاسی از خود، کم‌کم تب عکاسی سلفی داغ شد. تا آنجا که این نوع عکاسی به روشی مرسوم در همه مراسم ورزشی، هنری یا اجتماعی تبدیل شده است.بر این اساس تعداد گوشی‌هایی هم که به دوربین‌های ثانویه پیشرفته مجهز می‌شوند بیشترند. در این گزارش به 6 مدل گوشی هوشمندی می‌پردازیم که عکاسی سلفی با آنها لذت‌بخش‌تر است.
 
 
One M8
One M8 یکی از بهترین گوشی‌هایی است که می‌توان با آن سلفی عکاسی کرد. این گوشی علاوه بر دوربین پیشرفته اولتراپیکسلی پشتی، دارای دوربین پنج مگاپیکسلی با لنز وایدی روی دوربین ثانویه است که می‌توان عکس‌های سلفی حرفه‌ای با آن گرفت.البته نمایشگر پنج اینچی و پردازنده چهار هسته‌ای 2/3 گیگاهرتزی MSM8974AB Snapdragon 801 هم در یک عکاسی سلفی خوب بی‌تاثیر نیست.
Vibe Z
Vibe Z محصول شرکت لنوو است و دوربین ثانویه پنج مگاپیکسلی دارد. 
دوربین ثانویه لنز واید 84 درجه دارد و به راحتی می‌توان با آن عکس سلفی گروهی گرفت به طوری که تا 6 نفر به راحتی و بدون اینکه بخشی از صورت افراد حذف شود می‌توانند در یک عکس سلفی جا شوند.به علاوه این گوشی دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی و صفحه نمایش 5/5 اینچی و پردازنده چهار هسته‌ای Snapdragon 800 دارد.
Xperia C3
در میان گوشی‌هایی که دوربین ثانویه پیشرفته‌ای دارند، نمی‌توان Xperia C3 سونی را نادیده گرفت. این گوشی ویژه عکاسی سلفی طراحی و تولید شده و یکی از بهترین گوشی‌های دنیا برای این منظور به شمار می‌رود.دوربین جلویی این گوشی 5 مگاپیکسلی است و لنز واید 80 درجه آن امکان عکاسی از نمای گسترده‌ای را فراهم می‌کند.به علاوه روی دوربین جلویی هم فلش LED تعبیه شده که امکان عکاسی در شرایط نور کم را نیز فراهم می‌کند.معمولا افراد با نگه داشتن گوشی با یک دست و فشردن کلید برای عکاسی سلفی مشکل دارند بنابراین سونی روی این گوشی قابلیت عکاسی خودکار را قرار داده که با انتخاب این حالت، لازم نیست کلیدی فشرده شود، بلکه با تنظیم دوربین می‌توان عکس سلفی گرفت.
Galaxy Note 3
گلکسی Note 3 یک گوشی مناسب برای عکاسی سلفی است و با صفحه نمایش بزرگ، دوربین ثانویه 2 مگاپیکسلی و وضوح تصویر عالی، این اطمینان را برای کاربران حاصل می‌کند که عکس‌های دسته جمعی سلفی با کیفیت عالی ثبت کنند. دوربین پشتی گوشی هم 13 مگاپیکسلی است و با قابلیت‌های پیشرفته‌ای که دارد می‌توان با آن حرفه‌ای عکاسی کرد.
Ascend P6
Ascend P6 نخستین گوشی هوشمندی است که با دوربین ثانویه 5 مگاپیکسلی وارد بازار شد. هوواوی P6 را به عنوان باریک‌ترین گوشی هوشمند دنیا با ضخامت 6/18 میلی‌متر معرفی کرد.این گوشی به دلیل زاویه دید وسیعی که برای عکاسی سلفی دارد، می‌توان با آن عکس‌های حرفه‌ای از خود و جمعی از دوستان گرفت.
Ascend P7
 P7 یکی دیگر از گوشی‌هایی است که ویژه عکاسی سلفی طراحی شده است. این گوشی نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند با دوربین ثانویه پیشرفته، پا را یک قدم فراتر گذاشته و حسگر آن به 8 مگاپیکسل ارتقا یافته است.
هنگام عکاسی سلفی با دوربین این گوشی گزینه‌ای روی تصویر دیده می‌شود که می‌توان با افزایش درجه آن میزان روتوش و صافی صورت را تنظیم کرد.به طوری که لازم به ویرایش عکس پس از عکاسی نیست و تمامی لکه‌ها و چین و چروک‌های صورت را می‌پوشاند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.