فناوری اطلاعات

July 19, 2014
11:18 شنبه، 28ام تیرماه 1393
کد خبر: 63376

مجمع کارآفرینان ایران رسما آغاز به کار کرد

مجمع کارآفرینان ایران با حضور جمعی از تولیدکنندگان، صنعتگران و کارآفرینان مطرح کشور پس از اخذ مجوزهای لازم فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.
 
این مجمع از دی ماه سال گذشته با هدف کمک به اصلاح و بهبود سیاست‎های کارآفرینی، برقراری نظام یکپارچه راهبردی در توسعه و ترویج کارآفرینی و ایجاد شبکه‌های اطلاعاتی و ارتباطی میان کارآفرینان کشور با رویکرد کمک به دولت برای بهبود شرایط محیط کسب و کار به منظور ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری تشکیل شد و به تازگی موفق به اخذ مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز شد.
محمود امیری موسس شرکت مادیران یکی از اعضای هیات موسس مجمع کارآفرینان ایران است و در حال حاضر بیش از 30 شرکت تولیدی و صنعتی با پرسنلی بالای 100 هزار نفر، عضو مجمع کارآفرینان ایران شده‌اند.
 
 ضرورت ایجاد کارگروه در مجمع کارآفرینان 
رییس مجمع کارآفرینان ایران در مراسم آغاز فعالیت مجمع کارآفرینان گفت: عمده افراد عضو مجمع کسانی هستند که کار خود را از کارگاه‌های کوچک آغاز کرده‌اند و در حال حاضر کارگاه‌های بزرگ صنعتی در اختیار دارند.
محمدرضا دیانی افزود: در سایه تشکیل این مجمع قرار است از توانمندی کارآفرینان کشور استفاده شده و به کمک دولت و مجلس در قانون‌گذاری برویم تا از این طریق کارآفرینی در کشور تقویت شود.
در ادامه این مراسم، رضا رحمانی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرایی شدن سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی در کشور گفت: لازمه اجرای این سیاست‌ها تقویت تشکل‌ها است و بدون حضور و فعالیت تشکل‌های غیر دولتی اجرای این سیاست‌ها کامل نخواهد شد.وی در خصوص حضور و فعالیت اتاق بازرگانی در کشور گفت: اتاق بازرگانی وظایف و اقدامات خود را انجام می‌دهد و تشکیل تشکل‌های این‌چنینی منافاتی با فعالیت اتاق بازرگانی ندارد.
رحمانی با بیان اینکه باید حضور و فعالیت تشکل‌های خصوصی بیش از پیش گسترش یابد، خطاب به اعضای مجمع کارآفرینان ایران گفت: می‌توان در این مجمع کارگروه‌هایی ایجاد کرد تا مسایل به صورت مبنایی پیگیری شود و ما هم در مجلس پیگیر این مباحث خواهیم بود.
وی اضافه کرد: یکی از امتیازات کشور داشتن جامعه جوان است که اغلب آنها دارای تحصیلات دانشگاهی هستند اما از سوی دیگر خطر بیکاری جوانان هم وجود دارد و باید برای آن فکر و اندیشه شود.
 
 تعریف 16 هدف برای مجمع کارآفرینان 
هدف از برگزاری مجمع کارآفرینان ایران به این شرح است:
1. ایجاد تشکلی خاص و سازماندهی شده در راستای حمایت از تولیدات داخلی و هماهنگی هر چه بیشتر کارآفرینان کشور خصوصا در بخش صنعت و فراهم کردن موجبات بهبود کیفیت و بالا بردن میزان بهره وری و دفاع از حقوق اعضا در کلیه مراحل و مجامع.
2. برقراری نظام مدیریت یکپارچه راهبردی در توسعه و ترویج کارآفرینی
3. کمک به اصلاح و بهبود سیاست‏های حمایتی از کارآفرینان کشور 
4. نهادینه ساختن فعالیت‏های آموزشی، پ‍ژوهشی، مشاوره‏ای و ترویج کارآفرینی و انسجام بخشی به کارآفرینی متناسب با نیازهای توسعه ملی
5. کمک به ساماندهی فعالیت‏های مرتبط با کارآفرینان 
6. کمک به ایجاد تعامل منطقی و مناسب میان کارآفرینان، دولت، بانک‌ها و سایر نهادهای مرتبط و ذی‏صلاح 
7. ایجاد شبکه‏های اطلاعاتی و ارتباطی میان کارآفرینان کشور در سطح محلی، ملی و جهانی 
8. شناخت فرصت‏ها و تهدیدهای بر سر راه کارآفرینان و مدل سازی و ارایه الگوهای کارآفرینی متناسب با مزیت‏های نسبی
9. تلاش برای ارتقا جایگاه و منزلت اجتماعی کارآفرینان به منظور الگو سازی تولید ثروت ملی با تفکر ناب
10. برگزاری نشست‎های هم‎اندیشی و تعاملات لازمه بین کارآفرینان
11. کوشش در جهت استیفای حقوقی صنفی و خواست‎های مشروع و قانونی اعضا
جمع‏آوری اطلاعات، بررسی و تحقیق درباره مشکلات، شناخت نیازها و اولویت‏ها
13. کوشش در ارتقای ظرفیت تولید، با بررسی، شناخت و استقرار روش‏های نوین کنترل کیفیت
14. کوشش در جهت هماهنگی در آموزش و تامین نیروی انسانی مورد نیاز
15. عضویت و ایجاد ارتباط با تشکل‎ها و سازمان‎های مرتبط با وظایف مجامع صنفی با کانون‏های استانی، در داخل یا خارج از کشور در چارچوب فعالیت‏های صنفی و قوانین و مقررات کشور
16. ارایه نظر مشورتی و حقوقی در خصوص تهیه لوایح و طرحهای مربوط به قوانین کارآفرینی و ارایه به دولت و مجلس
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.