اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 19, 2014
11:49 شنبه، 28ام تیرماه 1393
کد خبر: 63383

8 ترفند مخفی سرگرم‌کننده در گوگل

معمولا از گوگل و موتور جست‌وجوی قدرتمند آن در طول روز به مراتب بهره می‌بریم اما این موتور جست‌وجو در کنار داده‌ها و اطلاعات جدی و ارزشمندی که ارائه می‌کند، ترفندهای مخفی سرگرم‌کننده‌ای نیز دارد که گاهی می‌توان با آنها برای مدتی وقت گذراند و سرگرم شد.
 
 
«تابناک» هشت نمونه از این ترفندها را بازگو کرده که در ادامه می‌آید:
 
Tilt یا Askew
 
صفحه نخست موتور جست‌وجوی گوگل را باز کنید و یکی از کلیدواژه‌های tilt یا askew را در آن جست‌وجو کنید. خواهید دید که نتایج جست‌وجو به شکلی جالب کمی کج و مورب به شما نمایش داده خواهد شد
 
Zerg rush
 
این ترفند سرگرم‌کننده‌ای است که تا حد زیادی از بازی دیجیتالی Star Craft الهام گرفته شده است. کلیدواژه Zerg rush را در موتور جست‌وجوی گوگل وارد کنید. در این صورت O های گوگل تبدیل به بیگانگان فضایی می‌شوند که همه نتایج جست‌وجو را یک به یک می‌خورند و از بین می‌برند! این بیگانگان را با دو بار کلیک کردن روی آنها از بین ببرید.
 
Festivus
 
اگر این کلیدواژه را در موتور جست‌وجوی گوگل وارد کنید میله پرچمی را در سمت چپ تصویر مشاهده خواهید کرد. به سمت پایین صفحه Scroll کنید تا پایه این میله پرچم را نیز ببینید
 
Webdriver torso
 
وارد کردن این کلیدواژه در گوگل منجر به آن می‌شود که لوگوی گوگل در قسمت بالا و سمت چپ با مستطیل‌هایی که به شکل اتفاقی رنگ آنها تغییر می‌کند جایگزین شود.
 
Atari breakout
 
با این ترفند مخفی می‌توانید یکی از بازی‌های جذاب و قدیمی Atari را در مرورگر خود بازی کنید! برای این کار در موتور جست‌وجوی گوگل روی Images کلیک کنید و کلیدواژه Atari breakout را وارد کنید
 
Do a barrel roll
 
نکته اینکه این ترفند ممکن است در همه مرورگرها عمل نکند. برای مثال در Opera این ترفند کارگر نیست. کلیدواژه do a barrel roll را در موتور جست‌وجوی گوگل جست‌وجو کنید و قبل از آنکه نتایج به شما نمایش داده شود، صفحه گوگل یک چرخش 360 درجه‌ای خواهد داشت
 
Google in 1998
 
آیا دوست دارید بدانید که صفحه گوگل در سال 1998 چگونه و به چه شکلی بوده است؟ کلیدواژه Google in 1998 را در این موتور جست‌وجو وارد کنید و به اواخر دهه 90 میلادی بروید. برای بازگشت به زمان حاضر روی لینک Take me back to the present کلیک کنید.
 
Blink HTML
 
با وارد کردن این کلیدواژه در موتور جست‌وجوی گوگل، بعد از نشان دادن نتایج جست‌وجو، مشاهده خواهید کرد که واژه‌های Blink و HTML در نتایج جست‌وجو به شما چشمک می‌زنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.