تلفن همراه

گوشی

July 20, 2014
7:24 یکشنبه، 29ام تیرماه 1393
کد خبر: 63406

خداحافظی گوشی‌های سری ایکس نوکیا با اندروید

مایکروسافت قصد دارد در گوشی‌های نوکیا سری ایکس از سیستم عامل همراه ویندوز فون به جای اندروید گوگل استفاده کند و از این طریق رقبای خود را به چالش بکشد.
 
به گزارش فارس به نقل از وی تری، مایکروسافت هدف از این کار را پایین نگهداشتن قیمت تمام شده گوشی‌های نوکیا اعلام کرده است. مایکروسافت بعد از خرید واحد همراه شرکت نوکیا کنترل تمامی گوشی‌های تولیدی این شرکت و نرم افزارها و سیستم عامل های نصب شده بر روی آن را در دست گرفته است.
 
این شرکت قول داده کماکان از گوشی‌های سری ایکس نوکیا که قبلا عرضه شده و مجهز به سیستم عامل اندروید هستند، پشتیبانی نماید.
 
کارشناسان معتقدند این تحول یکی دیگر از نتایج تغییر استراتژی شرکت مایکروسافت است که چندی قبل با ارسال یک ایمیل از سوی ساتیا نادلا اعلام شد. وی در این ایمیل از تمرکز مایکروسافت بر روی فناوری‌های نوین مانند کلود و خدمات همراه خبر داده بود.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.