اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

July 22, 2014
3:02 سه شنبه، 31ام تیرماه 1393
کد خبر: 63413

واکنش رگولاتوری به اظهارات اخیر صابر فیضی: پیش شرط های ارتقاء پروانه اپراتورها در راستای تجدید و تقویت ساختار ارتباطی است

رگولاتوری اعلام کرد: اصلاح و تجدید ساختار ارتباطی کشور از وظایف ذاتی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است و شرایط ارتقای پروانه فعالیت اپراتورهای تلفن همراه در این کمیسیون بر همین اساس تدوین و تصویب شده است.
 
 
حسین فلاح جوشقانی مدیرکل بررسیهای فنی و اقتصادی سازمان تنظیم مقررات گفت: متاسفانه خصوصی‌سازی در حوزه ارتباطات کشور مطابق با استانداردها و با در نظر گرفتن همه جوانب انجام نشده و به همین دلیل بدنه این بخش همچنان ساختاری ضعیف دارد که نمی‌تواند از نظر فنی با تغییرات تکنولوژی همگام شده و نسبت به ارائه نسل‌های جدید اقدام کند.
 
وی با اشاره به تعبیر گروکشی از مجوز نسل سوم تلفن همراه از سوی یکی از اپراتورهای ارتباطی افزود: اجرای رومینگ ملی، طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه، یکنواخت شدن شماره‌گذاری و تعرفه‌ها و … بعنوان پیش‌شرط‌های ارتقای پروانه فعالیت اپراتورهای تلفن همراه در نظر گرفته شده است تا زمینه تسریع و تسهیل در تقویت ساختارها را فراهم کرده و در یک فضای رقابتی سالم و شفاف بین اپراتورها، امکان ارائه خدمات متنوع با کیفیت بالا و تعرفه پائین را محقق کند.
 
فلاح با اشاره به اینکه تمامی این پیش‌شرط‌ها پشتوانه تجربه جهانی و مطالعات کارشناسی دارد اظهار کرد: مقاومت در برابر تغییر، مانع از اعمال وظایف نهادهای حاکمیتی نخواهد بود و صرفاً فرایند رشد و حضور قوی در بازار کسب و کار اپراتورها را با مشکل مواجه می‌کند.
 
روز شنبه، فارس مصاحبه ای از صابر فیضی -مدیرعامل سابق شرکت مخابرات ایران و مدیرعامل فعلی شرکت توسعه اعتماد مبین بعنوان مالک بلوک مدیریتی شرکت مخابرات ایران- منتشر ساخت که در آن به نقل از وی گفته شده بود "اکنون مجوز نسل 3 را در ازای شروطی گرو نگه داشته‌‌اند. در حالی که رومینگ ملی، جابه‌جایی شماره بین‌اپراتورها و نسل 3 هر یک باید در جای خود دیده شود. اقتصاد دستور نمی‌فهمد بلکه علم است و اصول دارد".
 
صابر فیضی در خصوص تغییرات بازار تلفن‌همراه در پی اجرای رومینگ ملی و اجرای مقدمات اجرای ترابردپذیری شماره تلفن‌همراه، اظهار داشته بود: بازار باید رقابتی شود و در این شکی نیست. در موضوع رومینگ ملی و ترابرد پذیری شماره تلفن همراه از دنیا بسیار عقب هستیم. این اقدامات در تمام دنیا انجام شده و باید در ایران نیز زودتر اتفاق می‌افتاد که هم‌اکنون در حال انجام است. اما هم‌اکنون برخی بسیار اصرار می‌کنند که مجوز نسل سوم را نمی‌دهیم مگر به شرط قبول برخی شرایط؛ مجوز نسل 3 را گروه نگه داشته‌اند در حالی که رومینگ ملی، ترابرد پذیری شماره و نسل 3 هر یک باید در جای خود دیده شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.