اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

July 22, 2014
3:10 سه شنبه، 31ام تیرماه 1393
کد خبر: 63417

وزیر ارتباطات: برای اجرای شبکه ملی اطلاعات به حدود 4000 میلیارد تومان نیاز داریم

وزیر ارتباطات به تشریح آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات پرداخت و تاکید کرد: این طرح مهمترین طرح دولت در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به شمار می‌رود.
 
 
محمود واعظی که شامگاه گذشته در ضیافت افطاری در وزارت ارتباطات میزبان برخی فعالان بخش خصوصی بود به ارائه توضیحاتی درباره شبکه ملی اطلاعات پرداخت و عنوان کرد: حدود 10 سال است که بحث شبکه ملی اطلاعات مطرح شده و قرار بود این شبکه در دو سال اول برنامه پنجم اجرایی شود. با این حال این اتفاق نیفتاده و ما تلاش داریم در دو سال پایانی برنامه پنجم آن را اجرایی کنیم.
 
وی با بیان این‌که اجرایی کردن این شبکه کاری بسیار گسترده است اظهار کرد: ما برای اجرای این طرح از تمام معاونت‌ها و شرکت‌ها کمک گرفته‌ایم و همه بخش‌های مختلف از اپراتورها گرفته تا شرکت مخابرات، شرکت‌های PAP و … همه به نوعی به این شبکه مرتبط خواهند شد. از سوی دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی نیز درگیر این شبکه می‌شوند و به همین دلیل اجرای این شبکه کار عظیمی است.
 
واعظی در ادامه به مباحث بودجه‌ای اشاره کرد و گفت: برای اجرایی کردن این شبکه لازم است که هزینه‌های مربوط به آن به دست ما برسد ما تا اینجا با هزینه اندک سعی کرده‌ایم امور مربوط به طراحی را پیش ببریم اما برای عملیات اجرایی این شبکه حدود 3000 تا 4000 میلیارد تومان سرمایه لازم است که تلاش داریم این رقم را فراهم کنیم.
 
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز عنوان کرد: برای پیشبرد امور مربوط به این شبکه از چند هفته قبل صحبت با بخشهای مختلف را آغاز کرده‌ایم و در گام اول مذاکراتی با اپراتورها داشته‌ایم و به تدریج با سایر بخش ها نیز جلساتی خواهیم داشت.
 
وی همچنین به راه اندازی کمیته‌ای با مسوولیت رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات اشاره کرد و گفت:‌ در این کمیته بحث تولید نرم افزار و محتوا مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.
 
واعظی در عین حال یادآور شد: تاکنون می خواستیم طراحی شبکه یک کار علمی باشد به همین دلیل عجولانه این طرح را اعلام نکردیم.‌ از سوی دیگر باید کارهای علمی را آغاز می کردیم تا بتوانیم براساس آن‌ها بودجه لازم را برای عملیات اجرایی از دولت دریافت کنیم.
 
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات همچنین به دیدارش با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در دیداری که با ایشان داشتیم به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت این شبکه پرداختیم که ایشان تاکید کردند حتما این کار را با قوت انجام دهیم؛ رییس جمهوری هم تاکید خاصی بر روی این طرح دارند و دولت دنبال اجرایی شدن این شبکه است. خود من نیز در 30 سال گذشته در هر سمتی که بودم یا وعده‌ای نداده‌ام یا اگر وعده‌ای دادم آن را اجرایی کردم. بنابراین باید این پروژه را دنبال کرد تا هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.