اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 22, 2014
6:01 سه شنبه، 31ام تیرماه 1393
کد خبر: 63435

فیس‌بوک قابلیتی شبیه بوک‌مارک را به کاربران عرضه می‌کند

فیس‌بوک قابلیتی را معرفی کرده که کاربران می‌توانند با استفاده از آن مطالب موردعلاقه خود را در جایی ذخیره کنند تا بعدا به مشاهده و یا خواندن آن بپردازند. قابلیتی مشابه با بوک‌مارک که اکثریت کاربران فیس‌بوک زودتر از این‌ها منتظر اضافه‌شدن آن بودند.
 
نیوزفید فیس‌بوک ما از انواع عکس‌ها، ویدیوها و نوشته‌ها پُر شده است. گاهی این اطلاعات چنان مانند آوار بر سر شما خراب می‌شوند که درک و آنالیز آن‌ها شاید برایتان مشکل باشد! در این مواقع دوست دارید همین‌طور که در میان این پست‌ها می‌چرخید، تعدادی از برترین‌های آن را برای خود در جایی ذخیره کنید تا بعدا با فراغ بال به خواندن آن‌ها مشغول شوید.
 
ولی فیس‌بوک چنین امکانی ندارد و ناگزیرید یا آن‌ها را برای خودتان ایمیل کنید یا بر روی تایم‌لاین‌تان بازنشر کنید. امروز فیس‌بوک هر چند دیر ولی بالاخره قابلیتی را معرفی کرد که می‌تواند مطالب دوست‌داشتنی و کاربردی را که قصد دارید بعدا به آن سر بزنید، برای شما ذخیره کند. 
 
این قابلیت با نام ساده Save معرفی شده و با کمک آن می‌توانید انواع پست‌ها را ذخیره و دسته‌بندی کنید. تمامی این مطالب ذخیره‌شده تنها برای شما قابل‌رؤیت می‌باشند، مگر اینکه قصد بازنشر هر کدام از آن‌ها را داشته باشید.
 
این قابلیت در موبایل، در تب More قرار داده می‌شود و در ویندوز نیز دکمه‌ای به همین نام اضافه خواهد شد و یا از طریق همان منوی همیشگی بالای پست‌ها و انتخاب گزینه Save فرآیند ذخیره‌سازی انجام می‌شود. فیس‌بوک همچنین یادآوری‌هایی را نیز در بدو ورود شما به اکانتتان نمایان می‌کند. این یادآوری‌ها از آیتم‌هایی است که شما پیشتر ذخیره کرده‌اید.
 
Save در روزهای آینده برای اپلیکیشن های اندروید، iOS و دسکتاپ اضافه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.