فناوری

لبه تکنولوژی

July 22, 2014
6:07 سه شنبه، 31ام تیرماه 1393
کد خبر: 63437

ساعتی که به جای صفحه‌نمایش از نور برای نمایش زمان استفاده می‌کند!

ساعت جدیدی که از سوی یک شرکت کوچک کالیفرنیایی ساخته شده، با تاباندن نوری بر روی دست شما زمان و تعداد بسیار زیادی از اطلاعات دیگر را ظاهر می‌کند.
 
ساعت‌های مچی پس از گذشت سالیان سال از اختراعشان، در دنیای مدرن تغییراتی بنیادین را به خود دیده‌اند. نگاهی به بازار یکی دو سال اخیر اسمارت‌واچ‌ها، شما را با انواع و اقسام مدل‌ها و ساعت‌های متنوعی روبرو می‌کند و این سؤال را به وجود می‌آورد که: آینده ابزارهای پوشیدنی به کجا خواهد رسید؟ و البته جوابی نیز برای آن نخواهید داشت!
 
This Faceless Watch Has Raised $400,000 on Indiegogo
 
کسانی هم در این بین هستند که قصد دارند پا را فراتر گذاشته و پایه‌ای‌ترین اصول «ظاهری» ساعت‌های مچی را نیز تغییر دهند. ساعت جدیدی به نام Ritot به همین قصد پا به وب‌سایت جمع‌آوری کمک مالی ایندیگوگو گذاشته تا با هزینه‌هایی که از کاربران جذب می‌کند، علاوه بر تبلیغ این محصول بدیع، فروشی بسیار خوب را نیز برای خود رقم بزند.
 
ساعت ریتوت شبیه اسمارت‌بندهای کنترل تناسب بدن است که از درون خود نوری را به بیرون ساطع می‌کند. این نور در جلوی مچ دست تابیده می‌شود و حدس بزنید چه چیزی را نشان می‌دهد؛ زمان… کاربری که این ساعت را روی دست خود قرار داده است می‌تواند با لمس آن و یا تکان‌دادن دست خود نور نشان‌دهنده‌ی زمان را مشاهده کند.
 
 
ریتوت قابلیت اتصال به اسمارت‌فون را نیز دارد و علاوه بر نشان‌دادن زمان، می‌تواند پیامک‌ها، پیام‌های فیس‌بوکی و توییتری، هشدارهای آب‌وهوا، ایمیل‌ها و تعداد بسیار زیادی از نوتیفیکیشن های کاربران را روی دستشان ظاهر کند.
 
شرکت خالق این ساعت که در کالیفرنیای آمریکا واقع شده است، تنها 50 هزار دلار را به عنوان هدف پروژه تعیین کرده بود، ولی از 7 جولای (اوایل همین ماه میلادی) که پروژه را کلید زده، توانسته تا همین چند دقیقه پیش 420 هزار دلار سفارش از کاربران را برای خود ثبت کند!
 
کسانی که از این پروژه حمایت مالی کرده‌اند با قیمتی 120 دلاری صاحب یکی از این ساعت‌ها می‌شوند و انتظار می‌رود در بازار نیز قیمتی 160 دلاری داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.