اپراتورها

تلفن همراه

July 22, 2014
10:07 سه شنبه، 31ام تیرماه 1393
کد خبر: 63442

84 درصد کاربران اینترنت در چین “همراه” شدند

در کشور چین تعداد افرادی که با استفاده از تلفن همراه و تبلت به اینترنت متصل می‌شوند از تعداد افرادی که از طریق رایانه‌های شخصی به دنیای مجازی دسترسی می‌یابند، بیشتر شده است.
 
Mobile Web users overtake computer ones
 
 
به نقل از پیپل دیلی، آمار منتشر شده توسط مرکز اطلاعات شبکه اینترنت در چین نشان می دهد که در شش ماه اخیر 14.42 میلیون نفر دیگر در این کشور به جمع کاربران اینترنت همراه پیوسته اند، بنابراین در حال حاضر 83.4 درصد از کاربران اینترنت در چین با استفاده از تلفن همراه به شبکه مجازی متصل می‌شوند.
 
تا پایان ماه ژوئن تعداد کاربران خدمات اینترنت همراه بالغ بر 632 میلیون نفر بوده است که 527 میلیون نفر از آنها از طریق گوشی های هوشمند وارد فضای مجازی شده اند. این اولین بار است که تعداد کاربران اینترنت همراه در چین از تعداد افرادی که با رایانه شخصی و لپ تاپ وارد وب می شوند بیشتر شده است.
 
بر اساس گزارش یاد شده افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند به گسترش تجارت الکترونیک در این کشور هم کمک کرده است و به عنوان مثال با عرضه برنامه های پرداخت همراه تعداد کاربران این سرویس ها در شش ماه گذشته هم رشد 63.4 درصدی داشته است. همچنین افراد بین 20 تا 40 سال کاربران اصلی خدمات اینترنت همراه محسوب می شوند.
 
در همین حال میزان استفاده از شبکه های اجتماعی در چین کاهش یافته و در پایان ماه ژوئن به 257 میلیون نفر رسیده است که به معنای کاهش 20.4 میلیون نفری در شش ماه اخیر است. در سال 2012 بیش از 400 میلیون نفر چینی از این شبکه ها استفاده می کردند. رشد استفاده از برنامه های همراه یکی از علل این کاهش اقبال است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.