فناوری اطلاعات

July 22, 2014
10:28 سه شنبه، 31ام تیرماه 1393
کد خبر: 63448

پیشنهاد تفاهم‎ دولت و بخش‎خصوصی برای پشتیبانی از PersianIGF

دومین جلسه شورای مشاوران انجمن راهبری اینترنت پارسی زبانان (PersianIGF) با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی و تعدادی از علاقمندان این انجمن برگزار شد.
 
در این جلسه که در محل دبیرخانه نصر تهران و با مشارکت این سازمان برگزار شد، ساختار راهبری PersianIGF، اهداف، مسوولیت‌ها و راهکارهای تعامل سازمان‎های دولتی و بخش خصوصی در بدنه این انجمن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.از جمله محورهای این جلسه، برنامه‎ریزی برای حضور در نشست آتی  مجمع راهبری اینترنت ترکیه در شهریورماه جاری و همچنین بحث درخصوص تدوین قواعد و مقررات در ساختار داخلی دبیرخانه انجمن راهبری اینترنت پارسی زبانان بود.
پیشنهاد امضای تفاهم‎نامه‎ای میان دولت و بخش‎خصوصی با هدف پشتیبانی از PersianIGF از دیگر موارد مورد بحث در جلسه بود تا این انجمن بتواند به عنوان یکی از انجمن‌های منطقه‌ای راهبری اینترنت جهان (IGF‌Regional)، زمینه را برای مشارکت ایرانیان در تصمیم‌گیری جهانی حوزه اینترنت و حتی موضع‏گیری در برابر تهدیدات این حوزه فراهم کند.
بر اساس این گزارش بررسی و تصمیم‏گیری درخصوص ساختار دبیرخانه PersianIGF، در دومین جلسه شورای مشاوران به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. طبق توافق صورت گرفته، قرار شد تمامی تصمیمات این انجمن از طریق شورای مشاوران اتخاذ شود و تا زمان تعیین قواعد داخلی دبیرخانه، سازمان نظام صنفی رایانه‏ای استان تهران دبیرخانه موقت انجمن باشد.
انجمن راهبری اینترنت پارسی‌ زبانان به عنوان یکی از انجمن‌های منطقه‌ای راهبری اینترنت جهان(IGF‌Regional)، در تلاش است تا با حمایت سازمان نصر تهران، زمینه را برای مشارکت ایرانیان در تصمیم‌گیری جهانی حوزه اینترنت فراهم کند.
این مجمع، یک انجمن منطقه‌ای بحث و تبادل‌نظر درخصوص آینده حاکمیت اینترنت است و می‏کوشد تا علاوه بر گسترش نقش‌آفرینی کاربران ایرانی در تصمیم‌سازی کلان فضای مجازی، دسترسی ایرانیان را به منابع اطلاعاتی مربوط به راهبری اینترنت فراهم کند.
این انجمن درنظر دارد از طریق حضور نمایندگان پارسی زبان، منافع و خواسته‌های آنها در زمینه راهبری اینترنت و مسایل آن را شناسایی و مطرح کند. فعالیت این انجمن در تامین منافع کشورهای فارسی زبان به ویژه ایران در تصمیم‌سازی‌های جهانی اینترنت تاثیر دارد.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.