لبه تکنولوژی

July 25, 2014
9:15 جمعه، 3ام مردادماه 1393
کد خبر: 63460

اولین گزارش روبات خبرنگار منتشر شد

مهر: چندی پیش، آسوشیتدپرس خبر از استخدام روبات‌های هوشمند در تحریریه این خبرگزاری را منتشر کرد.
 
اکنون اولین گزارش روبات ژورنالیست منتشر شده است. آسوشیتدپرس را می‌توان اولین خبرگزاری دانست که با ورود روبات‌ها متحول خواهد شد. مدیران این خبرگزاری برای تهیه و نگارش گزارش‌های مربوط به وضعیت سود یا زیان شرکت‌های تجاری از روبات‌های هوشمند استفاده کرده‌اند.
 
روز گذشته، اولین گزارش مالی و محاسبه سود و زیان یک شرکت تجاری که سهامدار آن AP است، توسط روبات‌ها بررسی و به مدیران ارشد تحویل داده شد. استفاده از روبات‌ها به‌دلیل بهره‌وری بیشتر و همین‌طور افزایش اعتماد میان مشتریان صورت گرفته تا بتوان سرمایه‌گذاری در این بخش را افزایش داد. زیرا معمولا مشتریان از عدم محاسبه صحیح سود یا ضرر شرکت‌ها گله‌مند بودند.
 
روبات‌های هوشمند همچنین گزارش و گردش مالی شرکت‌هایی مانند «جنرال الکتریک» را نیز تهیه کرده‌اند. پس از انجام عملیات مالی توسط روبات‌های خبرنگار، مراحل و خروجی کار توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت که نتایج با نتایج خروجی کار روبات‌ها یکسان بود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.