فناوری اطلاعات

July 26, 2014
22:34 شنبه، 4ام مردادماه 1393
کد خبر: 63476

درخشش روبات‌های ایرانی در مسابقات 2014 برزیل و کسب مقامهای اول تا سوم

تیمهای ایرانی شرکت کننده در مسابقات 2014 برزیل موفق به کسب نتایج مطلوبی در این مسابقات شدند.
 
مسابقاتی که در شهر ژئو پسوا برگزار شد، بعد از 4 روز تلاش تیم‌های حاضر این به پایان رسید. کاروان علمی جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات در لیگ‌های دانشجویی و دانش آموزی به مقام‌های درخوری دست پیدا کردند.
 
رئیس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران با مثبت ارزیابی کردن نتایج به دست آمده از سوی تیم‌های ایرانی آن را به شرح زیر اعلام کرد: در لیگ امدادگر مجازی تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به مقام دوم دست یافت و در بخش رقابت چند عامله لیگ شبیه ساز امداد تیم mrl دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به مقام اول دست پیدا کرد، در لیگ امدادگرمجازی نیز تیم دانشگاه امیرکبیر به مقام اول دست یافت.
 
مرتضی موسی‌خانی گفت: در لیگ انسان نما(سایز کودک)تیم باسط پژوه با شکست تیم ایراس اندوزی به مقام سوم دست پیدا کرد و در لیگ امدادگر واقعی بخش رقابت فنی –جابه جایی اجسام تیم yraدانشگاه آزاد اسلامی یزد مقام قهرمانی را از آن خود کرد همچنان که در این لیگ بخش رقابت فنی- بهترین مانور –تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اول شد.
 
موسی‌خانی افزود: در لیگ امدادگر واقعی تیم آلمان به مقام قهرمانی دست پیدا کرد، تیم mrlدانشگاه آزاد اسلامی قزوین دوم شد و تیم تایلند مقام سوم را از آن خود کرد و تیم yraدانشگاه آزاد اسلامی یزد در بخش رقابت فنی بهترین پرنده به مقام اول دست پیدا کرد.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: در لیگ انسان نما(سایز نوجوان) تیم باسط پژوه از ایران به مقام قهرمانی دست یافت، تیم آلمان دوم شد و دانشگاه تهران(پردیس بین الملل کیش)توانست در رقابت فنی لیگ فوتبالیست سایز کوچک مقام دوم را از آن خود کند.
 
وی ادامه داد: در لیگ فوتبال وزن آزاد گروهی دبیرستان امام جواد اول شد و تیم دبیرستان خرد مقام دوم را به خود اختصاص داد در لیگ فوتبال وزن آزاد-انفرادی نیز دبیرستان فرزانگان یک تهران رتبه دوم را کسب کرد.
 
موسی‌خانی گفت:‌ در سوپر تیم فوتبال وزن سبک گروهی دبیرستان فرزانگان 4 اول شد در لیگ فوتبال وزن آزاد –انفرادی تیم نقش جهان همراه اول رتبه سوم را کسب کرد در لیگ امدادگر سطح ب گروهی شرکت المان ساز شرق اول شد در لیگ امدادگر سطح الف پیشرفته گروهی تیم کاوش هلال احمر اول و در لیگ امدادگر سطح الف ابتدایی انفرادی نیز تیم اسلام از راهنمایی سلام اول شد و در لیگ امدادگر سطح الف ابتدایی گروهی نیز همین تیم رتبه اول را به دست آورد.
 
وی افزود: در لیگ امدادگر پیشرفته الف-بهترین ارائه فنی کاوش اول شد و در همین لیگ بخش سوپر تیم نیز کاوش رتبه اول را به دست آورد در لیگ فوتبالیست وزن آزاد در بخش ارائه مقام دوم از آن دبیرستان خرد شد و در لیگ امدادگر ابتدایی الف مقام سوپر تیم را آر تو دی کسب کرد در حالی که همین تیم مقام اول امدادگر پیشرفته ب را هم از آن خود کرد و در لیگ امدادگر ابتدایی الف بخش اصلی تیم اسلام اول شد.
 
رئیس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در بهترین طراحی ربات امدادگر الف ابتدایی تیم اسلام حائز رتبه نخست شددر بهترین ارائه فنی امدادگر الف پیشرفته تیم کاوش سازمان هلال احمر اول شد، رتبه دوم در ارائه پوستر را مدرسه امام جواد از آن خود کرد، رتبه دوم طراحی بهترین روبات فوتبالیست وزن آزاد از آن مدرسه خرد شد و بهترین تیم کارگروهی نیز به مدرسه امام جواد تعلق گرفت، همچنین در پایان لیگ دانش آموزی تیم نقش جهان همراه اول به عنوان قهرمان قهرمانان شناخته شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.