امنیت

فناوری اطلاعات

August 1, 2014
8:58 جمعه، 10ام مردادماه 1393
کد خبر: 63516

هشدار درباره حمله هکری وزارت دفاع آمریکا به شبکه تور

گردانندگان شبکه تور هشدار داده‌اند که عده‌ای از محققان وابسته به دولت آمریکا توانسته‌اند به این شبکه حمله کرده و برای سرقت داده‌های کاربران تلاش کرده‌اند.
 
 
به نقل از رویترز، Tor از معدود شبکه‌های ایمن برای رمزگذاری اطلاعات بر روی اینترنت است که به کاربران امکان می‌دهد در زمان مراجعه به وب سایت‌های مختلف هویت خود را مخفی نگهدارند. اما این مساله به مذاق آژانس امنیت ملی آمریکا خوش نیامده ودر سال های اخیر به شیوه های گوناگون برای نفوذ به این شبکه وسرقت داده های کاربران تلاش کرده است.
 
راجر دینگلدین مدیر طرح تور در اظهارنظری که بر روی وب سایت پروژه تور منتشر شدهٰ، تصریح کرده که موفق به شناسایی رایانه‌هایی شده که در 5 ماه اخیر ترافیک شبکه تور را بررسی کرده و سعی دارند کاربران آن و سرویس‌های مخفی مورد استفاده آنها را کشف کنند.
 
وی افزوده که این رایانه‌ها را در تاریخ چهارم جولای از شبکه تور حذف کرده و احتمال دارد مدیریت این رایانه ها توسط دو محقق موسسه مهندسی نرم افزار در دانشگاه کارنگی ملون صورت گرفته باشد. تامین کننده اصلی بودجه این موسسه وزارت دفاع آمریکا است.
 
جالب آنکه زمانی که مدیران شبکه تور تلاش کرده اند با مسئولان این کار در دانشگاه کارنگی ملون صحبت و نسبت به جاسوسی های آنان اعتراض کند،‌ آنان مدعی شدند که موضوع برایشان شفاف نیست و سپس از ادامه مکالمه خودداری کردند. این مدیران می‌گویند احتمال دارد افرادی که از اوایل فوریه تا 4 جولای از شبکه تور استفاده کرده اند هدف این حملات قرار گرفته باشند.
 
هنوز مشخص نیست محققان وابسته به وزارت دفاع آمریکا از این طریق چه داده هایی را سرقت کرده و چه استفاده‌ای از آنها به عمل آورده اند. اف بی آی و دانشگاه کارنگی ملون نیز در این زمینه اظهار بی اطلاعی کرده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.