تحلیل بازار

تلفن همراه

گوشی

August 1, 2014
9:40 جمعه، 10ام مردادماه 1393
کد خبر: 63526

بازار تلفن همراه در تسخیر غول‌های فناوری; آسیا داغ‌ترین بازار سه ماه اول سال

کشورهای مختلفی در ساخت و تولید تلفن همراه به رقابت  با یکدیگر می پردازند اما در این میان گروه های کوچکتر به تعقیب غول های تلفن همراه می پردازند و در مسیر رقابت گام برمی دارند.
 
در سال جاری میلادی، بازار جهانی تلفن همراه همانند گذشته به رشد خود ادامه داده و البته این رشد با ریتم کندتری نسبت به سال قبل دنبال شده است؛ بازار فروش تلفن همراه در سه ماهه نخست افزایش فروش 4 درصدی و در سه ماهه دوم نیز رشد 6 درصدی را به ثبت رسانده است اما نکته قابل توجه در رابطه با کاهش فروش تلفن همراه را می توان در ورود سایر وسایل ارتباطی مانند تبلت ها یا اسمارت فون ها دانست که فروش تلفن های همراه را به نسبت اسمارت فون ها کاهش داده است. 
 
وقتی نوکیا مات پیشرفت سامسونگ می شود!
 
در بازار جهانی موبایل، سامسونگ همچنان برتری خود را نسبت به نوکیا حفظ کرده است. تولید کننده فنلاندی از ابتدای سال با افت محسوسی مواجه شده است. پیشروی نوکیا در عرصه فناوری، در سه ماهه نخست 2014، کاهش 25.1 درصدی و در سه ماهه دوم 27 درصدی را تجربه کرده است.
 
رقابت سامسونگ و اپل
 
در سه ماهه دوم سال جاری، فروش جهانی اسمارت فون 38.8 درصد افزایش یافته و به دویست و پنجاه و چهار میلیون و هشتصد هزار دستگاه رسید. اپل و سامسونگ به ترتیب افزایش 25.7 و 40 درصدی را که معادل سی و سه میلیون و هشتصد هزار و هشتاد و یک میلیون و دویست هزار دستگاه بود را در سراسر دنیا به ثبت رساندند.
 
هواوی، سایه به سایه اپل و سامسونگ 
 
هواوی، نخستین تعقیب کننده این دو غول دنیای فناوری در زمینه اسمارت فون ها است که با فاصله قابل توجهی در سه ماهه دوم سال، دوازده و نیم میلیون اسمارت فون را به فروش رسانده است.
 
در سه ماهه دوم سال 2014 میلادی، بازار اسمارت فون ها گرم بوده و با افزایش 52.3 درصدی، فروش دویست و سی و هفت میلیون و نهصد هزار دستگاه را تجربه کرده اند. شدت رقابت حاکم بر بازار نشان می دهد، اگرچه اپل و سامسونگ به عنوان بزرگ ترین فروشنده های اسمارت فون به ترتیب شاهد افزایش 20 و 43.9 درصدی در سه ماهه دوم بوده اند، اما این اعداد به معنای رضایت کامل مشتریان و جذب صد در صدی آنها نبوده است. 
 
در سه ماهه نخست امسال، دویست و شانزده میلیون و دویست هزار اسمارت فون در سراسر دنیا به فروش رسید. در این میان اپل (17.3 درصد) و سامسونگ (32.7 درصد)، پنجاه درصد از بازار را از آن خود کردند که به ترتیب اپل سی و هفت میلیون و چهارصد هزار و سامسونگ نیز هفتاد میلیون و هفتصد هزار دستگاه را دربرمی گرفت. 
 
آسیا، داغ ترین بازار در سه ماه نخست سال جاری
 
در سه ماهه نخست سال جاری، حدود چهارصد و بیست و شش میلیون تلفن همراه در سراسر دنیا به فروش رسید. اما تنها بازارهای آسیا و  اقیانوسیه شاهد افزایش فروش بوده اند. 
 
بنابر آخرین آمارهای اعلام شده از سوی مرکز پژوهشی "گارتنر"، در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، چهارصد و بیست و پنج میلیون و هشتصد هزار دستگاه تلفن همراه در سراسر دنیا فروخته شده است.
 
بنابر اعلام "گارتنر" در میان تمام نقاط جهان، ناحیه آسیا و  اقیانوسیه تنها مناطقی هستند که شاهد افزایش فروش 6.4 درصدی بوده اند. "آنشول گوپتا"، تحلیلگر این مرکز تصریح می کند: "بیش از دویست و بیست و شش میلیون دستگاه تلفن همراه به کاربران ناحیه آسیا و  اقیانوسیه فروخته شده است. چین 25.7 درصد این بازار را از آن خود کرده است". این در حالی است که میزان فروش در اروپا، خاورمیانه و افریقا، 3.6 درصد کاهش داشته است. این کاهش در ژاپن (7.3 درصد) و امریکای شمالی (9.5 درصد) بیشتر دیده می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.