فناوری اطلاعات

August 2, 2014
6:39 شنبه، 11ام مردادماه 1393
کد خبر: 63532

نگاهی به دستبند تناسب اندام بی سیم فیت بیت

یکی از جدیدترین محصولات در زمینه سلامتی، ورزش و تناسب اندام، دستبند Fitbit Flex طراحی و تولید شده در کمپانی Fitbit است. هدف این شرکت از تولید این محصول، هموار نمودن مسیر سلامتی و تناسب اندام می باشد و تلاش می کند که برنامه ریزی برای کنترل سلامتی را با ارایه این محصولات جهت بخشیده و اهداف مصرف کننده در جهت سلامتی و تناسب اندام را با استفاده از این محصول تحقق بخشد.

این دستبند بی سیم، هوشمند، زیبا و شیک تمام طول روز همراه مصرف کننده است و تعداد گام ها و مسافتی را که روزانه طی می شود را ردیابی کرده و ذخیره می نماید؛ همچنین قادر به محاسبه میزان کالری مصرف شده طی فعالیت های روزانه نیز می باشد.
هنگام خواب، این دستبند قادر به تعیین کیفیت خواب بوده و می تواند مصرف کننده را به صورت بی صدا و تنها با لرزش بیدار نماید.

چراغ های روی مچبند Fitbit Flex، هر کدام نشان دهنده قسمتی از روند تکامل برنامه سلامتی است و روشن شدن هر چراغ نشان دهنده پیشرفت برنامه خواهد بود.

 


 

ویژگی ها و قابلیت های مهم

قابلیت تنظیم برنامه روزانه

Fitbit Flex به مصرف کننده این امکان را می دهد که برنامه سلامتی را از طریق تلفن همراه هوشمند ( Smart Phone ) بر روی این دستبند تنظیم کرده و میزان تحقق برنامه با روشن شدن چراغ ها نشان داده می شود. روشن شدن هر چراغ بیانگر دستیابی به 1/5 از برنامه می باشد. این چراغ ها مصرف کننده را ترغیب می کند تا برای رسیدن به اهداف برنامه سلامتی، فعال تر باشد و هر روز روند برنامه را بهبود دهد. دستبند هوشمند Fitbit Flex دارای 5 چراغ کوچک است که هر کدام نشان دهنده 20 درصد میزان پیشرفت اهداف برنامه است و برای اینکه مصرف کننده میزان تحقق اهداف را در هر لحظه کنترل و مدیریت کند، طراحی شده است. کافی است دوبار بر روی ردیاب با انگشت به آرامی ضربه زده شود تا اهداف اصلی با روشن شدن led ها نمایش داده شوند.

ماندگاری باتری فیتبیت فلکس 5 روز است و به هنگام شارژ این دستگاه چراغ ها نمایانگر درصد شارژ آن بوده و هنگامی که دستگاه به طور کامل شارژ شود پنج چراغ آن روشن خواهد شد.

همچنین از طریق برنامه ی تحت وب و برنامه کاربردی بر روی دستگاه های هوشمند ( تلفن همراه یا تبلت ) می توان میزان شارژ دستبند را بررسی کرد.
 


 

تعیین کیفیت و ساعات خواب شما

 این مچبند هوشمند حتی زمان خواب نیز فعال است. دستبند هوشمند Flex تعداد دفعاتی که مصرف کننده در طول شب از خواب بیدار می شود را معین کرده و مصرف کننده را راهنمایی می کند که چگونه خوابی بهتر و با کیفیت تر داشته باشد.
همچنین Fitbit Flex قادر است که مصرف کننده را در زمان معین، بی صدا و تنها با لرزش ویبراتور از خواب بیدار کند، این کار بدون ایجاد مزاحمت برای خواب اطرافیان صورت می پذیرد.

 

تعیین میزان فعالیت روزانه

دستبند Fitbit Flex تعداد قدم ها و فعالیت ها را ثبت کرده و نسبت به برنامه ای که طرح ریزی شده است، مصرف کننده را ترغیب می کند تا فعال تر باشد و برای رسیدن به هدف خود تحرک و تمرینات فیزیکی را افزایش دهد.

 


 

همگام سازی وضعیت با کامپیوتر یا تلفن همراه هوشمند از طریق ارتباط بی سیم

دستبند Fitbit Flex، از طریق یک دانگل USB به کامپیوتر متصل شده و حتی از فاصله شش متری کامپیوتر، اطلاعات را به صورت اتوماتیک بر روی نرم افزار بروز می نماید. به علاوه می توان Fitbit Flex را از طریق بلوتوث به گوشی و دستگاه های هوشمند مانند تبلت نیز متصل کرد و روند اهداف روزانه را از این طریق، مشاهده و بررسی نمود. این دستگاه به مصرف کننده این اطمینان را خواهد داد که با اتصال بلوتوث کم مصرف ( BLE ) از حداقل شارژ باتری دستگاه استفاده نماید. همچنین می توان با استفاده از دستگاه های اندرویدی که از NFC پشتیبانی می کنند، اطلاعات را از طریق NFC به دستگاه تلفن همراه یا تبلت به آسانی ارسال نمود.

دستبند Fitbit Flex از سیستم عامل های Mac، Windows، iOS و اندروید پشتیبانی می کند و کار با برنامه های کاربردی و تحت وب این دستگاه بسیار آسان خواهد بود.



 

نمایش پیشرفت برنامه سلامتی در نرم افزاها و اپلیکیشن های مربوطه به صورت چارت ها و نمودارها

ابزارهای آنلاین و اپلیکیشن موبایل این دستبند هوشمند، به مصرف کننده این امکان را خواهد داد تا روند پیشرفت اهداف را از طریق چارت ها و نمودارها به راحتی مشاهده نماید. این برنامه های کاربردی به راحتی از GooglePlay و AppleStore قابل دانلود می باشد.


 

قابلیت مشاهده عملکرد ماهانه

با استفاده از GPS تلفن همراه می توان مکان، زمان و فواصل را مشخص نمود. همچنین این امکان فراهم شده تا بتوان مسیرهای طی شده و مسافت های پشت سرگذاشته شده را بر روی نقشه مشخص، علامت گذاری و در حافظه ذخیره کرد. مصرف کننده می تواند با ثبت نمودن فعالیت های روزانه، عملکرد را در یک ماه مشاهده نموده و یک تقویم ماهانه از تمرینات خود ایجاد نماید.
 

 

قابلیت کنترل موسیقی در زمان فعالیت

از طریق اپلیکیشن نصب شده بر روی تلفن همراه هوشمند، مصرف کننده می تواند موسیقی ای را که در حال فعالیت و راه رفتن گوش میدهد، متناسب با سرعت خود کنترل نماید.
 

قابلیت تعیین میزان کالری مصرفی

با ثبت مواد خوراکی ای که روزانه مصرف می شود، در این اپلیکیشن برنامه ای به صورت اتوماتیک برای مصرف کننده تنظیم و به او پیشنهاد داده می شود.

و در نهایت Fitbit Flex نموداری از میزان کالری دریافت و مصرف شده، در طی روز و هفته و ماه را به مصرف کننده نشان می دهد و از این طریق مصرف کننده می تواند روند دریافت و مصرف کالری را در طول زمان و در صورت لزوم هر یک را افزایش یا کاهش دهد .
 


 

قابلیت تعیین اهداف از طریق اپلیکیشن و بررسی میزان دستیابی به اهداف تعیین شده

از طریق نرم افزار Fitbit Flex فعالیت ها بررسی شده و برنامه روزانه یادآوری خواهد شد و در نهایت Fitbit Flex را می توان یک محصول انگیزشی در رسیدن به تناسب اندام وسلامتی دانست.

از طریق مجموع سخت افزار و نرم افزارهای طراحی شده مصرف کننده می تواند در رسیدن به تناسب اندام با افراد دیگری که از Fitbit Flex استفاده می کنند رقابت کند. رقابت در کنار هشدارهایی که این مچبند هوشمند در خصوص رژیم خوراکی، خواب و تمرینات فیزیکی به مصرف کننده می دهد، می تواند در پیگیری برنامه سلامتی و تناسب اندام از سوی مصرف کننده تاثیر به سزایی داشته باشد.

مقاوم در برابر نفوذ آب و قابل استفاده به هنگام شنا و غواصی تا عمق 10 متری

قابلیت استفاده از بندهای مختلف در طرح ها و رنگ های متنوع

این دستبند زیبا و شیک در دو رنگ آبی و مشکی به بازار عرضه شده و همچنین دستبند های رنگی در طرح های مختلف و رنگ های جذاب نیز برای این محصول طراحی شده و می توان به صورت جداگانه این بند ها را خریداری نمود.
 

حافظه ذخیره سازی اطلاعات هفت روزه

Fitbit Flex می تواندکه جزئیات فعالیت ها و برنامه های شما را طی هفت روز ذخیره و نگهداری کند؛ به علاوه این دستگاه قادر است خلاصه اطلاعات عملکرد 30 روزه را نیز در حافظه خود ذخیره نماید.
 

محتویات داخل بسته این محصول

این محصول شامل ردیاب Fitbit Flex ، دو دستبند با سایزهای کوچک و بزرگ، دانگل USB جهت اتصال به لپتاپ و کابل شارژر می باشد.
 

 

جمع بندی

در آخر می توان گفت Fitbit Flex، دستبندی بسیار هوشمند و کارا می باشد و به دلیل همراه بودن با تکنولوژی های روز دنیا استفاده از آن بسیار آسان و مصرف کننده را در رسیدن به سلامتی و تناسب اندام همراهی می کند.
پس اگر قصد دارید برنامه ریزی متفاوتی برای سلامتی و تناسب اندام خود داشته باشید، Fitbit Flex می تواند همراه بسیار موثری برای شما باشد.
باید توجه داشته باشید که Fitbit Flex تنها یک همراه خوب و انگیزه عالی برای رسیدن به وضعیت سلامتی و تناسب اندام مناسب است؛ اما آنچه که شما برای سالم زیستن نیاز دارید این است که برنامه ریزی کنید و به خودتان اهمیت بدهید . قبل از Fitbit Flex نیاز دارید که همت به خرج دهید و در صورتی که همت کنید فیت بیت فلکس می تواند یک همراه خوب باشد.

برای خرید این محصول، اینجا را کلیک کنید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.