تحلیل بازار

فناوری اطلاعات

August 2, 2014
7:05 شنبه، 11ام مردادماه 1393
کد خبر: 63538

یک‌سوم مردم خاورمیانه سالی 10 هزار دلار محصول الکترونیکی می‌خرند

نتایج حاصل از نظرسنجی e-Lifestyle مرکز ITP نشان داد که هر یک از ساکنان خاورمیانه در طول سال بیش از 1000 دلار برای خرید محصولات الکترونیکی جدید هزینه می‌کنند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس این مطالعه مشخص شد که 38.42 درصد ساکنان خاورمیانه در طول سال بین 1000 تا 9999 هزار دلار برای خرید محصولات الکترونیکی جدید خریداری می‌کنند و تعداد کمی از این افراد هم بیش از 10 هزار دلار برای خرید این محصولات هزینه می‌پردازند.
 
طبق آمار به‌دست آمده، تقریبا نیمی از ساکنان منطقه در طول یک سال هزینه‌ای بالغ بر 100 تا 999 دلار را برای خرید دستگاه‌های الکترونیکی جدید می‌پردازند و تنها کمتر از 10 درصد این افراد حاضرند در طول سال کمتر از 100 دلار در این زمینه خرج کنند.
 
این بررسی همچنین نشان داد 58 درصد کارمندانی که در منطقه خاورمیانه زندگی می‌کنند در سطح مدیر، مسئول فروش یا مسئول بخش بازاریابی سازمان فعالیت دارند و به جز این،‌ شغل آن‌ها به نوعی با فناوری در ارتباط است.
 
در این میان مشخص شد 70 درصد کارمندان خاورمیانه ماهانه حقوقی معادل 1000 تا 4999 دلار دریافت می‌کنند و به همین خاطر امکان خرید محصولات الکترونیکی جدید برای آن‌ها زیاد است.
 
لازم به ذکر است 54 درصد افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند بین 21 تا 40 سال سن داشتند و البته، 85 درصد آن‌ها مرد و 15 درصد آن‌ها هم زن بودند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.