اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 2, 2014
7:09 شنبه، 11ام مردادماه 1393
کد خبر: 63544

سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری برای افزایش دسترسی مدارس آمریکا به اینترنت

مرکز تنظیم قوانین مخابراتی و رادیویی آمریکا(FCC) موافقت خود را با سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری برای ارتقای خدمات Wi-Fi در مدارس و کتابخانه‌های عمومی اعلام کرد.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این سرمایه‌گذاری بخشی از طرح جامع 18 ساله FCC موسوم به E-Rate محسوب می‌شود که به موجب آن دسترسی به اینترنت در مدارس و کتابخانه‌های عمومی سراسر آمریکا افزایش میابد. با این وجود سرمایه‌گذاری کنونی به گونه‌ای انجام می‌شود که به موجب آن خدمات Wi-Fi ارتقا میابد.
 
در قوانین تصویب شده اعلام شده است که این سرمایه‌گذاری برای استفاده از نسل جدید گیرنده‌های Wi-Fi و به‌روزرسانی خدمات اینترنت سیمی صورت می‌گیرد و قرار است طی آن سرمایه‌ای بالغ بر یک میلیارد دلار طی سال‌های 2015 و 2016 به بخش مذکور اختصاص یابد.
 
لازم به ذکر است که در جریان تصویب قانون مذکور برای اختصاص این سرمایه به خدمات اینترنتی، برخی مقامات سیاسی آمریکا با این اتفاق مخالفت داشتند که البته به نتیجه نرسیدند.
 
جمهوری‌خواهان آمریکا بر این باورند که سرمایه‌گذاری مذکور می‌تواند مزایای فراوانی را در اختیار مدارس شهری و روستایی قرار دهد و این در حالی است که مدیران مدارس آمریکایی اعتراض کرده‌اند که این سرمایه برخلاف افزایش هزینه‌ها هیچ تغییری نسبت به قبل نکرده است و می‌بایست رقم آن افزایش یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.