سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

August 7, 2014
7:21 پنجشنبه، 16ام مردادماه 1393
کد خبر: 63626

عرضه رایگان ویندوز ۹ مایکروسافت را نجات می‌دهد

مایکروسافت احتمالا در حال انجام برنامه‌ریزی جدید برای سیستم‌عامل رایانه‌ای خود است تا بتواند امکان بارگزاری رایگان به ویندوز ۹ را برای مشتریان خود فراهم کند.
 
 
به گزارش وبسایت theinquirer،  "ماری جو فولی"(Mary Jo Foley) از تحلیلگران ویندوز به نقل از منابع آگاه ادعا کرد که مایکروسافت قصد دارد به تکه‌تکه کردن ویندوز پایان دهد و در نهایت از پتانسیل‌های ویندوز ۹ برای کسب درآمد بیشتر استفاده کند.
 
 
اگر این شایعات درست باشد، مایکروسافت با پشت‌سر گذاشتن مشکلاتی که در جریان عرضه ویندوز ۸ با آن مواجه شد به آغازی تازه نیاز دارد و در مقابل کاربران می‌توانند میلیون‌ها دلار برای در اختیار گرفتن ابزارهای کاربردی هزینه کنند.
نسخه‌های جدید ویندوز توانایی چندانی برای سازگاری با ابزارهای کاربردی از جمله برنامه‌های مخصوص چاپگرها و دستگاه‌های کنترلی ندارند. این اتفاق به دلیل تغییرات در هسته مرکزی سیستم‌عامل رخ داده است و احتمالا در نسخه بعدی برطرف می‌شود.
کاربران ویندوز XP مجبور شدند به صورت ناگهانی سیستم‌عامل خود را به سه نسخه‌ای که پس از آن آمده است مجهز کنند، اما این اتفاق می‌تواند تاثیرات فراوانی را بر محیط کاری آن‌ها برجا بگذارد. زیرا ابزارهای کاربردی برای ویرایش‌های جدید ویندوز عرضه نشده‌اند و این مسئله می‌تواند آن‌ها را با مشکل مواجه کند.
فولی همچنین در مطلب وبلاگی خود تایید کرده است که مایکروسافت قصد دارد دومین برنامه‌به‌روزرسان را نیز برای سیستم‌عامل ویندوز ۸.۱ عرضه کند و احتمال می‌رود که این ابزار به‌روزرسان در سه‌شنبه دوم ماه جاری همراه با وصله‌های امنیتی مایکروسافت به دست کاربران برسد.
البته گفته می‌شود که این به‌روزرسانی کاربران را چندان دچار شگفتی نمی‌کند و مایکروسافت به‌جای آنکه نام Update ۲ را برای آن در نظر بگیرد، از نام August Update برای آن استفاده کرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.