سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 8, 2014
11:42 جمعه، 17ام مردادماه 1393
کد خبر: 63642

ایسوس ،مادربوردی در کلاس فرمولا

ایسوس سری Maximus VII Formula  را از مجموعه‌ محصولات ROG معرفی کرد.
 
همیشه محصولات مرتبط به گیمینگ به علت بهره مندی از نوآوری، فناوری های نوین و ظاهر جذاب از طرفداران بی شماری برخوردار می باشد. هر ساله کمپانی های تولید کننده محصولات کامپیوتری به معرفی محصولات جدید خود در این زمینه می پردازند.ASUS به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات کامپیوتری به منظور تمرکز هر چه بیشتر بر روی این بخش در سال های گذشته برند ROG را به دنیای محصولات گیمینگ معرفی نمود. اما یکی محصولات محبوب در این خانواده مادربورد می باشد. ایسوس به تازگی در این رده جدید ترین مادربورد خود را به نام Maximus VII Formula معرفی نموده که البته کاربران نیز می توانند پکیج ویژه این محصول را با نام Maximus VII Formula/Watch Dogs تهیه نمایند.
 
این مادربورد در ابعاد ATX می باشد و توانایی پشتیبانی از پردازنده های موجود و همچنین پردازنده هایی که قرار است به زودی معرفی شود را دارا می باشد. Haswell (Haswell Refresh، Haswell Refresh K-Series، Devils’s Canyon و Broadwell از این دسته می باشند. همچنین یکی دیگر از ویژگی های این مادربورد پشتیبانی از حافظه های دو کانال DDR 3300+   است. اما همانطور که پیشتر بدان اشاره شد این مادربورد مخصوص بازی های کامپیوتری طراحی شده است و یکی از نکات بسیار مهم برای گیمر های حرفه ای امکان نصب چندین کارت گرافیک به صورت همزمان با بالاترین سرعت ممکن می باشد. Maximus VII Formula نیز از این قاعده مستثنی نیست و از quad-GPU SLI/ 3Way و همچنین CrossFireX پشتیبانی می نماید.
 
علاوه بر این وجود 2 پورت بسیار پر سرعت  SATA Express و ده عدد SATA 3.0  به همراه هشت پورت USB 3.0 و شش پورت USB 2.0 پاسخ گوی نیاز کاربران حرفه ای خواهد بود.
 
Product Image
 
 
همیشه خنک باشید
یکی از باید های محصولات مربوط به بازی های کامپیوتری  سیستم خنک کننده آن می باشد. به طوریکه در صورت بهره مندی از سیستم خنک کننده نا مرغوب به راحتی می تواند منجر به خسارت شود. ایسوس نیز در این زمینه به عنوان یکی از شرکت های خلاق و نو آور می باشد. CrossChill Copper نام سیستم خنک کننده جدید ایسوس می باشد که برروی Maximus VII Formula نصب شده قابلیت سازگاری با انواع سیستم خنک کننده مایع را دارد. اما در واقع این سیستم دارای چند کاربرد یا هیبریدی می باشد. این موضوع بدان معنا می باشد که CrossChill Copper به راحتی قادر خواهد بود تا به واسطه جریان هوا این مادربورد را تا جای ممکن خنک نگه دارد. در حالت سیستم خنک کننده مایع، دمای MOSFETها تا حداکثر 23 درجه سلسیوس کاهش یافته است .
 
 
بهترین سیستم صوتی گیمینگ
مادربورد Maximus VII Formula فناوری SupremeFX Formula 2014 را ارائه میدهد که یک راه ‌حل مجتمع صوتی است و به مانند یک کارت صدای حرفه ای از عهده  پردازش های صوتی سنگین بر می آید. استفاده از فناوریهای پیشرفته‌ ایزولاسیون(عایق بندی)‌، تداخلات الکترومغناطیس (EMI) را به حداقل رسانده و تجهیزات با کیفیت به همراه نرخ SNR 120dB و  مبدل دیجیتال به آنالوگ  Cirrus Logic CS4398 که از طریق خروجی پشتی در دسترس میباشد، همگی منجر به تولید صدایی فوق تصور گردیده است.
از روکش نیکل سیاه EMI و  خازن‌های گرمایی ELNA و WIMA گرفته تا تقویت‌کننده‌ی عملیاتی Texas Instruments LM4562 که از هدفون‌هایی با حداکثر مقاومت 600 اهم پشتیبانی می‌کنند، تمام بخشهای SupremeFX Formula 2014 همگی برای دستیابی به بالاترین وضوح و کیفیت صوتی ساخته شده‌ اند. به علاوه این کارت صدا پیشرفته از فناوری اختصاصی Sonic Sense Amp برخوردار است تا به صورت خودکار  مقاومت هدفون AAFP (Analog-Audio Front-Panel) را شناسایی و تنظیم  نماید. Sonic Sound Stage بهترین تنظیمات صوتی را برای گروه ‌های مختلف گیمرها به ارمغان می آورد و Sonic Studio صدای بی نظیر مجازی 7.1-channel surround را تنها با یک کلیک میسر می‌سازد.
 
cooling
 
تجربه واقعی بازی شبکه ای
این مادربورد به Intel Gigabit Ethernet  مجهز است که توان عملیاتی بهتری را با کمترین قدرت پردازشی در سرعت‌ های بالا و افزایش کارایی فراهم می‌سازد. همچنین این مادربورد به فناوری اختصاصی  ROG GameFirst III مجهز می باشد  تا از بروز وقفه در بازیهای آنلاین جلوگیری کند. این نرم ‌افزار  بهینه سازی  شده شبکه، بیشترین اولویت‌ را به بسته های  مربوط به اطلاعات بازی اختصاص میدهد، پهنای باند بیشتری را برای اجرای هرچه بهتر باز های کامپیوتری فراهم می آورد.
 
کم مصرف ،کم خرج
سیستم برق رسانی موسوم به  Extreme Engine DIGI+ III (VRM) می تواند در هر شرایطی بهترین میزان برق رسانی را فراهم آورد.
نسل جدید ماسفت ها با نام  NexFET در شرایط عادی می ‌توانند تا 90 درصد موثر تر باشند و در حالی که اندازه‌ی آن‌ها در مقایسه با ماسفت‌های استاندارد به ½ تقلیل یافته است و همچنین می توانند پایداری و مقاومت بیشتری را فراهم نماید.. چوک‌های BlackWing 60، آمپر بیشتری با حداقل افت جریان و در پایینترین درجه حرارت تامین می‌کنند. طول عمر خازن های سیاه متالیک 10K در مقایسه با خازن‌های معمولی تا 5 برابر بیشتر و پایداری و مقاومت آنها تا 20 درصد بیشتر است. با وجود چنین تجهیزاتی گیمرها می ‌توانند مطمئن باشند که Maximus VII Formula حتی در سخت ترین شرایط بازی نیز بهترین عملکرد و پایداری را از خود نشان خواهد داد.
 
بهترین محافظت
مادربورد Maximus Vii Formula مملو از ویژگی ‌ها و امکانات منحصر به فرد و خلاقانه است تا از تجهیزات بازی گیمر ها‌  محافظت نماید. ROG Armor یک پوشش دو بخشی می باشد که از یک پوشش مستحکم پلاستیکی از نوع ABS و یک صفحه SECC (Steel، Electo-galvanized، Cold-rolled Coil) را در کنار هم استفاده می‌کنند. پوشش ABS  یک محافظ در برابر گرمای تولید شده کارت ‌های گرافیکی است و دمای سیستم را برای دستیابی به عملکرد بهتر کاهش می‌دهد. در سوی دیگر SECC از مادربورد در برابر خمیدگی محافظت می‌کند و با به کارگیری پدهای حرارتی از تماس گرما با اجزای حیاتی جلوگیری می‌کند.
Q-Slot برای محافظت و آزادسازی کارت‌های گرافیکی به کار می‌رود و Q-Shield که با روکشی از نیکل سیاه پوشیده شده است از دست‌ها در برابر بریدگی محافظت می‌کند. از طرفی گیره‌ های یک طرفه‌ی Q-DIMM کارکردن با ماژول‌های حافظه را راحت‌تر و فیوز ‌های مخصوص از DRAM در برابر اختلالات جریان الکتریکی  محافظت می‌کنند و شانس به وجود آمدن اتصال کوتاه و آسیب زدن به حافظه و پورت‌ها را به حداقل می‌رساند. علاوه بر این مادربورد Maximus VII Formula از یک پنل پشتی ورودی/خروجی (I/O) استیل ضد زنگ برخوردار است که طول عمر آن در مقایسه با پنل‌های قدیمی تا سه برابر بیشتر خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.