اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 8, 2014
12:04 جمعه، 17ام مردادماه 1393
کد خبر: 63644

خبرگزاری سینا با حضور رئیس جهاددانشگاهی، نصرالله جهانگرد، معاون مطبوعاتی ارشاد و معاون وزیر علوم رسما افتتاح شد

مدیرعامل خبرگزاری علم و فرهنگ (سینا) وجود تریبونی اختصاصی را برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌های علمی کشور ضروری دانست.

در آیین رونمایی از خبرگزاری جدید «سینا» که روز چهارشنبه – 15 مردادماه – برگزار شد، دکتر طیبی (رییس جهاد دانشگاهی)، حسین انتظامی (معاون مطبوعاتی رییس جمهور)، مهندس جهانگرد (نماینده وزیر ارتباطات)،‌ دکتر کرمی (معاون وزارت علوم) و دکتر منتظری (رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی) در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی حضور داشتند.
 
 
محمدحسین ایمانی خوشخو، مدیرعامل خبرگزاری «سینا» با ضروری خواندن وجود این تریبون اطلاع‌رسانی گفت: تجارب و مدیریت جهادی جهاد دانشگاهی باعث شد که وزارت ارشاد این خبرگزاری را به رسمیت بشناسد و مجوز لازم را صادر کند.
 
وی با بیان اینکه تولد این خبرگزاری باعث برقراری ارتباطی دوطرفه میان پژوهشگران داخل و خارج از کشور می‌شود، اضافه کرد: در این رسانه به هیچ وجه وارد مسائل حاشیه‌ای نمی‌شویم و تمرکز ما بر مسائل علمی و فناورانه خواهد بود.
 
ایمانی خوشخو افزود: به دنبال این هستیم در فضای ملتهب فضای امروز آنچه دلگرم‌کننده و امیدآفرین است را پوشش دهیم.
 
در ادامه دکتر طیبی، رییس جهاد دانشگاهی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه باید میان علم و شبه‌علم، فناوری و شبه‌فناوری تفاوت قائل شویم، گفت: لازم است به صورت کاملا تخصصی به حوزه علم و فناوری نگاه کرد و نمی‌توان دیدی ژورنالیستی نسبت به آن داشت.
 
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با تشکیل این خبرگزاری، گامی موثر در مسیر توسعه فناوری داشته باشیم.
 
او نقد و تقدیر علمی را در این خبرگزاری بسیار مهم دانست.
 
مهندس جهانگرد، نماینده وزیر ارتباطات نیز با ذکر اینکه جهاد دانشگاهی از اولین نهادهای دانش‌بنیان جمهوری اسلامی است،‌ گفت: در شرایط کنونی که تاریخ همزمان با اتفاقاتش ثبت می‌شود، یک خبرگزاری علمی نقش مهمی در ثبت هویت علمی و فناوری کشور خواهد داشت.
 
وی با یادآوری اینکه همان‌طور که ایسنا همیشه اخباری مستند و قابل ارجاع را منتشر می‌کند، افزود: امیدواریم خبرگزاری سینا نیز به این درجه برسد.
 
 
 
 
حسین انتظامی – معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – نیز ضمن تبریک روز خبرنگار تأکید کرد: سیاست دولت رقابت با بخش خصوصی نیست و دولت قصد تأسیس رسانه‌های جدید را ندارد. اما در بعضی حوزه‌ها که جای خالی بخش خصوصی حس می‌شود، دولت به حمایت می‌پردازد و خبرگزاری سینا نیز جز همین استثناهاست.
 
وی همچنین یکی از پایه‌های توسعه علمی کشور را سواد علمی عنوان کرد و گفت: روزنامه‌نگاران و رسانه‌های تخصصی باید با زبانی مردم‌فهم به انتقال اطلاعات علمی بپردازند.
 
به گزارش ایسنا، خبرگزاری «سینا» از امروز به طور رسمی آغاز به کار کرد. این خبرگزاری شامل سرویس‌هایی از قبیل علم و فناوری، علوم انسانی و هنر، پژوهش، مجامع علمی و بخش چند رسانه‌ای است. همچنین دارای بخش‌های جانبی نظیر معرفی اساتید و فرهیختگان است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.