اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

August 8, 2014
12:06 جمعه، 17ام مردادماه 1393
کد خبر: 63645

مخابرات تهران: به دنبال تامین دوبرابر پهنای باند فعلی هستیم

مدیر عامل مخابرات استان تهران از تلاش این شرکت برای تامین دو برابری پهنای باند اینترنت خبر داد.

 
علیرضا صیدی در حاشیه چهاردهمین همایش سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی وزارت ارتباطات و شرکت‌های تابعه در جمع خبرنگاران حاضر شده و به پاسخگویی به چند سوال کوتاه پرداخت.
 
وی در پاسخ به اختلالات اخیر اینترنت کشور اظهار کرد: ما طی هفته‌های گذشته تنها یک قطعی در ارتباطات تلفن ثابت و سیار منطقه دماوند داشتیم که البته با وجود این مشکل حتی در آن مناطق هم دسترسی به اینترنت میسر بود.
 
صیدی ادامه داد: البته ممکن است به شکل مقطعی قطعی‌هایی در سیستم وجود داشته باشد اما این قطعی‌ها گسترده نبوده است.
 
مدیرعامل مخابرات استان تهران همچنین به تلاش این شرکت برای تامین دو برابری پهنای باند اشاره کرد و گفت: ما از شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای بالایی را خواسته‌ایم که با این ترتیب ظرفیت اینترنت ما دو برابر می‌شود.
 
وی همچنین عنوان کرد: این پهنای باند بیش از 100 خطSTM1 بوده است.
 
صیدی در پاسخ به گلایه‌های کاربران برای ارتباط با مرکز 2020 مطرح شده بود، اظهار کرد: ما در این حوزه دو برنامه طراحی کرده‌ایم اول آنکه با استفاده از نرم‌افزار جدیدی همکاران ما به هنگام برقراری تماس پیش از آنکه مشترک بخواهد اشکال خط خود را بگوید مساله را بر روی مانیتورهای خود می‌بیند و به این ترتیب می‌تواند به شکل سریع‌تری پاسخگوی مشترکان باشند.
 
مدیرعامل مخابرات استان تهران مساله‌ی دوم را به افزایش تعداد کارمندان این مرکز دانست و افزود: ما اکنون سیستم IBR خود را تغییر داده‌ایم تا دیگر مشترکان برای زمان طولانی در صف انتظار نمانند به همین دلیل زمانی که به علت خرابی حجم تماس‌ها افزایش پیدا کند دیگر افراد در انتظار نمی‌مانند و شماره تماس آنها پرسیده می‌شود تا در زمان مناسب با آنها تماس گرفته شود. به این ترتیب دیگر انتظار سه الی چهار دقیقه معنی نخواهد داشت.
 
وی زمان اجرایی‌شدن این طرح را نیز ظرف یک تا دو ماه آینده دانست و اظهار امیدواری کرد: با اجرای این شیوه مشکلات 2020 برطرف شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.