اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 8, 2014
12:34 جمعه، 17ام مردادماه 1393
کد خبر: 63654

Ofcom نرخ حق‌الامتیاز استفاده از طیف‌های فرکانسی موبایل را بررسی می‌کند

Ofcom که وظیفه قانون‌گذاری در زمینه شبکه‌های مخابراتی در بریتانیا را برعهده دارد، از برنامه خود برای تجدیدنظر در نرخ پرداختی توسط شرکت‌های مخابراتی برای کسب مجوز استفاده از طیف باندهای ۹۰۰ و ۱۸۰۰ مگاهرتزی خبر داده است.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، دولت بریتانیا در سال ۲۰۱۰ از سازمان Ofcom خواست که باتوجه به ارزش‌های روز بازار و بعد از مزایده باندهای مخصوص ۴G مجددا اقدام به تعیین نرخ‌های پرداخته شده توسط شرکت‌های مخابراتی بکند.
 
این دو باند برای سرویس‌های ۲G و ۳G که مکالمات صوتی را برعهده دارند و همچنین برای بعضی از ویژگی‌های سرویس‌های ۴G استفاده می‌شوند.
پیشنهادی که توسط این شرکت ارائه شده، براساس تحلیل‌‌های قبلی و این بار با در نظر گرفتن نحوه واکنش سهامداران این شرکت‌ها طراحی شده است. با در نظر گرفتن این موارد، تغییرات ایجاد شده در تحلیل‌ها باعث شده که به طور کلی نرخ‌های پیشنهاد شده بازبینی شده نسبت به قبل دچار کاهش شده باشد، البته مواردی هستند که دچار افزایش قیمت شده باشند.
 
شبکه‌های مخابراتی تلفن همراه درحال حاضر سالانه مجموعا ۲۴٫۸ میلیون پوند برای باند ۹۰۰ مگاهرتزی و ۳۹٫۷ میلیون پوند برای باند ۱۸۰۰ مگاهرتزی می‌پردازند.
 
فیلیپ مارنیک، رئیس بخش طیف‌های سازمان Ofcom گفته است: ما انتظار واکنش‌هایی اساسی نسبت به نرخ‌های پیشنهادی اولیه خود داشتیم که براساس تحلیل‌هایی جامع و پیچیده تعیین شده بودند. ما با دقت به اَدله و مستندات ارائه شده در حین بررسی خود گوش داده‌ایم و این امر به ما در تعیین مجدد این نرخ‌ها کمک زیادی کرده است.
 
وی افزود: ما در ادامه جلسات، بحث و بررسی دیگری را برای حصول اطمینان از وجود دید مناسب برای تنظیم این نرخ‌های سالانه برگزار خواهیم کرد و انتظار داریم که در انتهای سال جاری نتیجه نهایی این بررسی و تصمیم قطعی در مورد تعیین این نرخ‌‌ها گرفته شود.
 
محاسبات به‌روز شده برای تعیین نرخ پرداختی سالانه
بعد از بررسی واکنش سهامداران، سازمان Ofcom تحلیل اولیه خود را در این موارد به روز کرده است:
• پیشنهاد‌های ارائه شده در حراج باندهای ۸۰۰ مگاهرتزی و ۲٫۶ گیگاهرتزی سرویس ۴G
• تفسیر معیارهای بین‌المللی
• محاسبات استفاده شده برای تبدیل ارزش کلی این طیف‌ها به مبلغ پرداختی سالانه با در نظر گرفتن ۲۰ سال آینده.
 
در نتیجه این تحلیل مجموع سالانه نرخ پرداختی توسط اپراتورهای مخابراتی برای طیف ۹۰۰ مگاهرتزی ۱۰۹٫۳ میلیون پوند و برای طیف ۱۸۰۰ مگاهرتزی ۱۳۷٫۵ میلیون پوند تعیین شده است (با توجه به قیمت‌های ماه مارس سال ۲۰۱۳)
نرخ‌های کنونی و پیشنهادی بر آینده
Vodafone           Telefónica                EE           H3G
کنونی                               ۱۵٫۶m             £۱۵٫۶m              £۲۴٫۹m       £۸٫۳m£
پیشنهاد شده در اکتبر۲۰۱۳ ۸۳٫۱m               £۸۳٫۱m          £۱۰۷٫۱m    £۳۵٫۷m£
پیشنهاد بازبینی شده             ۶۵٫۸m                £۶۵٫۸m            £۸۶٫۴m    £۲۸٫۸m£
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.