اپراتورها

تلفن همراه

August 10, 2014
4:08 یکشنبه، 19ام مردادماه 1393
کد خبر: 63690

گزارش فارس از کم‌ آگاهی مشترکان از سرویس‌های ارزش افزوده پیامکی: تعرفه و نحوه فعال سازی در ابتدا به اطلاع مشترک میرسد

یکی از گلایه‌هایی که همواره از زبان بسیاری از مشترکان ایرانسل شنیده می‌شود این است که «شارژ سیم‌کارت‌ خود به خود کم می‌شود.» در پیگیری خبرنگار فارس مشخص شد که این موضوع به دلیل عدم اطلاع کافی از سرویس‌های پیامکی رخ می‌دهد.
 
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس‌، «شارژ سیم‌کارت‌ خود به خود کم می‌شود» این گلایه‌ای است که از زبان بسیاری از مشترکان ایرانسل شنیده می‌شود.
 
همچنان که پیرو اخباری که درباره این اپراتور در خبرگزاری فارس منتشر می‌شود کاربران به دفعات در بخش نظرات این نکته را متذکر شده‌اند. مشترکان این اپراتور مدعی می‌شوند که بارها تجربه کرده‌اند  که پیامک‌های پیشنهادی مسابقه‌ها که هر روز به دفعات برای مشترکان این اپراتور ارسال می‌شود برای آنها هزینه دارد و از شارژ آنها کم می کند.
 
در پیگیری از صحت و سقم این موضوع، نتایج جالبی حاصل شد که به نوعی گفته مشترکان را تصدیق می‌کرد و حکایت از ناآگاهی مشترکان داشت.
 
روش کار در پیامک‌های مسابقه ایرانسل به این صورت است که ابتدا پیشنهاد برای شروع مسابقه به مشترک ارائه می‌شود، سپس با تمایل مشترک و ارسال پیامک تایید، مسابقه آغاز و پیامک‌های مسابقه برای مشترک یکی پس از دیگری ارسال می‌شود. این پیامک‌ها دارای هزینه ویژه مسابقه‌ای است.
 
پس از شرکت در مسابقه در صورت انصراف مشترک از ادامه مسابقه، اتمام مسابقه یا خاموشی گوشی تلفن‌همراه و عدم استفاده از گوشی، ارسال پیامک‌ها ادامه می‌یابد تا زمانی که مشترک عبارت لغو را به مسابقه ارسال کند. اگر گوشی خاموش باشد پس از روشن شدن، پیامک‌هایی که در انتظار ارسال بوده‌اند و هنوز در سیستم زنده هستند، برای مشترک ارسال می شود. هزینه تمام این پیامک‌ها نیز به حساب مشترک منظور خواهد شد.
 
در این میان ممکن است مشترک ماه‌ها پیش در سرویسی شرکت کرده و اکنون فراموش کرده باشد. برخی مشترکان ایرانسل نیز می‌گویند این مسابقه‌ها را فعال نکرده‌اند و از فعال سازی آنها اطلاعی ندارند.
 
در پیگیری این موضوع از یکی از مشترکان ایرانسل متوجه شدیم که مشترک تعداد زیادی از مسابقه‌ها را فعال دارد و بابت تمام پیامک‌هایی که در طول روز دریافت می‌کند، از شارژ سیم کارت کم می‌شود.
 
در اینجا درخواست‌ یک مشترک برای لغو تمام مسابقه‌ها، پس از اطلاع از فعال بودن مسابقه‌ها، را نشان می‌دهیم. مشاهده می‌شود که روی سیم‌کارت این مشترک چندین مسابقه فعال است که بابت آنها هر روز از مشترک شارژ کم شده است.
 
 
بنابراین با توجه به اینکه تعداد زیادی از مشترکان ایرانسل با این موضوع مواجه‌اند، گویا از این پس تماس با سامانه 09377000000 این اپراتور برای اطلاع از مسابقه‌های فعال به منظور پیش‌گیری از تضییع حقوق مشترکان و از دست رفتن بی‌دلیل شارژ سیم‌کارت ضروری به نظر می‌رسد.
 
اما پاسخ اپراتور به این مشکل این است که در شروع  مسابقه میزان شارژ مصرفی و نحوه خروج از آن اعلام می‌شود و در هر پیامک نیز نحوه لغو هر سرویس توضیح داده شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.