اپراتورها

تلفن همراه

August 10, 2014
10:41 یکشنبه، 19ام مردادماه 1393
کد خبر: 63694

پیام وزیر ارتباطات به مناسبت بیستمین سالگرد ورود فناوری تلفن همراه به کشور

امروز بیست سال از ورود فناوری تلفن همراه به کشور عزیزمان می گذرد.و شاید آنروزها کمتر کسی فکر می‌کرد در عرض بیست سال چنین تغییرات و تحولات بزرگی در عرصه ارتباطات و تلفن همراه نمایان گردد. بطوریکه‌تحولات‌این‌حوزه‌سبک‌زندگی‌‌را‌تغییر‌داده‌است.‌در‌طی‌این‌‌20‌سال تلاش های بسیاری در این حوزه صورت پذیرفته و بر موانع بسیاری غلبه شده است و لازم است از تمامی کسانی که در توسعه ارتباطات کشور نقش داشته اند تشکر نمایم.
 
سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت تدبیر و امید افزایش کیفیت و اصلاح تعرفه با ایجاد فضای رقابتی سالم بین اپراتورهاست. البته در مقایسه با سایر کشورها بایستی تلاش بیشتری کنیم تا کیفیت ارتباطات را ارتقاء دهیم. و در این راستا با پیگیریهای بعمل آمده و تلاش همکارانم رومینگ ملی به ثمر رسید‌ و‌ راه‌اندازی‌گردید‌ و‌ این‌روزها‌ در‌ حال راه‌اندازی‌ارائه‌نسل‌های‌بالاتر‌تلفن‌همراه‌توسط‌‌اپراتورهای‌فعال‌هستیم‌.‌
البته‌پروانه‌هایی‌که‌صادر‌خواهدشد‌سرویس‌محور می باشد و منجر به ارتقاء سرویس های ارائه شده به مردم خواهد شد.
 
با توجه به توسعه زیرساختهای ارتباطی ، نیاز به نهضت تولید محتوی بومی بیشتر احساس 
می‌شود و امیدواریم جوانان توانمند ایرانی در این خصوص فعال شوند و بتوانیم در تولید محتوی در 
شبکه های ارتباطی در جهان نقش موثرتری پیدا کنیم.
 
امروز نگاه به تلفن همراه محدود به یک وسیله گفت گوی تلفنی نیست و این وسیله تبدیل به 
وسیله ای برای انتقال فرهنگ و تغییر نگرش در جوامع گردیده است و علاوه بر آن هر فرد می تواند بسیاری از امور تجاری، آموزشی، تحقیقاتی و روزمره خود را با تلفن همراه خود مدیریت کند.
 
امیدواریم با برنامه های در نظر گرفته شده توسط وزارت و کمک بخش خصوصی و نخبگان حوزه ICT بتوانیم خدمات ارتباطی با کیفیت مناسب در اختیار همه مردم عزیز کشورمان در اقصی نقاط کشور اعم از شهرها و روستاها ارائه دهیم.
محمود واعظی
مرداد 93
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.