فناوری اطلاعات

August 11, 2014
10:34 دوشنبه، 20ام مردادماه 1393
کد خبر: 63712

چشم‏‌انداز بهتری در انتظار بازار محصولات IT است

شرکت پژوهشی IDC پیش‏‌بینی کرده است بازار جهانی محصولات ITدر ماه‏‌های باقی‌مانده سال جاری میلادی وضعیت بهتری خواهد داشت.
 
شرکت IDC چشم‌‏انداز بهتری را برای بازار جهانی محصولاتIT در نیمه دوم سال ۲۰۱۴ ترسیم کرده است. تحلیل‏گران این شرکت پیش‌‏بینی کرده‌‏اند هزینه‏‌کردهای مردم جهان در بازارIT امسال ۴.۵ درصد (۴.۱ درصد برحسب دلار آمریکا) افزایش خواهد یافت و در مجموع به ۲.۱ تریلیون دلار خواهد رسید. رونق بازار گوشی‌‏های هوشمند و محصولات نرم‏‌افزاری از جمله مهم‌ترین دلایل رشد بازار ITدر سال جاری میلادی اعلام شده است.
بر اساس این گزارش، IDC معتقد است حدود ۱.۴ درصد از رشد هزینه‌‏کردهای جهانیان در بازار ITمربوط به بخش گوشی‏‌های هوشمند است، به عبارت دیگر از سهم بازار گوشی‏‌های هوشمند را از این میان حذف کنیم، هزینه‌‏کردها در بازار محصولات ITامسال فقط ۳.۱ درصد افزایش می‏‌یابد. دیگر عاملی که باعث رونق بازار ITخواهد شد، رشد صنعت نرم‌‏افزار است. پژوهشگران IDC اعلام کرده‏اند بازار برخی محصولات و راهکارهای نرم‌‏افزاری مثل تحلیل‏گرهای داده، راهکارهای مدیریت داده و نرم‏‌افزارهای کار جمعی با شتاب بالایی در حال رشد است. 
 
برآوردهای IDC همچنین نشان م‌ی‏دهد بازار رایانه‏‌های شخصی (PC) نیز رو به بهبود است. پیش‏بینی‏ تحلیل‌‏گران حاکی از این است که هزینه‏‌کردها در بازار رایانه‌‏های شخصی امسال ۳.۵ درصد افزایش خواهد یافت. این رقم بالاترین نرخ رشد بازار رایانه‏‌های شخصی پس از سال ۲۰۱۰ است. پایان عمر ویندوز ایکس پی و افزایش استفاده از تبلت‌‏ها به جای رایانه‏‌های شخصی از جمله مهم‌ترین عوامل موثر بر این بازار اعلام شده است.
 
IDC اعلام کرده است بازار محصولات IT امسال در اقتصادهای نوظهور رشد چشم‌گیری خواهد داشت. پیش‏‌بینی شده است هزینه‏‌کرد هندی‏ها در این بازار امسال ۸ درصد و سال بعد ۱۵ درصد افزایش یابد. هزینه‏‌کرد برزیلی‌‏ها نیز امسال ۱۰ درصد و سال آینده ۱۳ درصد افزایش خواهد یافت. روسیه از این نظر وضعیت خوبی ندارد که مهم‌ترین دلیل آن بحران اکراین و تاثیر منفی آن بر کسب و کارها اعلام شده است. انتظار می‌‏رود نرخ رشد هزینه‌‏کردهای روسیه در بازار IT در سال ۲۰۱۵ به ۷ درصد افزایش یابد. نرخ‏ رشد هزینه‌‏کردها در بازارهای اروپا و آمریکا نیز به ترتیب ۲ درصد و ۴ درصد اعلام شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.