اپراتورها

تلفن همراه

August 12, 2014
13:38 سه شنبه، 21ام مردادماه 1393
کد خبر: 63733

مدیرعامل مخابرات تهران: امسال، سال توسعه ماست

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران گفت: شرکت مخابرات استان در مسیر تحقق شعار سال 93 در حوزه اقتصادی امسال را به عنوان سال توسعه نام گذاری کرده است.

به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران روز سه شنبه به همراه جمعی از معاونان این سازمان در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار ضمن عرض تبریک این روز به خبرنگاران گفت: مخابرات استان تهران تنها شرکتی است که افتخار خدمت گذاری در دو استان پرجمعیت تهران و البرز را بر عهده دارد.
 
وی با اشاره به اینکه حدود 8.5 میلیون پورت منصوبه تلفن ثابت در استان تهران فعال است افزود: این شرکت همچنین دایری بیش از 7.5 میلیون تلفن ثابت، حدود یک میلیون پورت اینترنت پرسرعت منصوبه و بیش از 650هزار پورت پر سرعت در دو استان تهران و البرز برای ارائه سرویس به مشترکان دایر کرده است.
 
صیدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال 93 ˈ اقتصاد، فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادیˈ اظهار کرد: به منظور تحقق این شعار شرکت مخابرات استان تهران برنامه ای را در فروردین ماه امسال تدوین کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه در حوزه اقتصاد زیرساخت های اعتباری یکی از ارکان تحقق اقتصاد پویا در کشور است گفت:نقشی که مخابرات استان تهران این است که زیر ساخت های لازم برای شکوفایی اقتصاد در این استان را فراهم کند. 
 
صیدی افزود: براین اساس شرکت مخابرات به منظور اینکه بتواند در مسیر شکوفایی اقتصادی نقش خود را ایفا کند امسال را در این استان به نام سال توسعه نام گذاری کرده است.
 
وی با اشاره به تحقق این شعار در حوزه فرهنگ نیز گفت: در این مسیر شرکت مخابرات استان تهران بحث تعالی فرهنگی سازمان را مطرح کرده است تا بر این اساس و اصل مشتری مداری بهره وری بیشتر و خدمت رسانی بهتری به مشترکان صورت بگیرد.
 
صیدی در مورد عقب ماندگی در حوزه تجهیزات مخابراتی به دلیل تحریم های اقتصادی گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در اول سال، در چند ماه اخیر با انعقاد قرارداد هایی شرایطی بوجود آمد تا با به روز رسانی امکانات مخابراتی استان تهران، خدمت رسانی به مردم نیز به روز شود.
 
وی با اشاره به برنامه ریزی در حوزه زیر ساخت های مخابراتی اظهار کرد: با توجه به اینکه اپراتورها در حال حرکت به سمت تجهیز نسل سوم (3G) در ارائه خدمات ارتباطی خود هستند شرکت مخابرات تهران نیز در این مسیر با ایجاد ظرفیت های لازم آماده پاسخگویی و ارائه زیرساخت های مورد نیاز برای ارایه سرویس به تمام اپراتورها در استان های تهران و البرز است. 
 
مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران با ابراز امیدواری گفت: شرکت مخابرات با تدوین برنامه هایی مفصل آماده است تا در شش ماهه اول امسال مشکلات مشترکانی که در انتظار دریافت تلفن ثابت هستند را بر طرف کند.
 
وی با تاکید براینکه به غیر از دو منطقه شهر البرز و منطقه 4 تهران بقیه مناطق استان بالای 90 درصد مشکل ارائه تلفن ثابت را ندارند اظهار کرد: شاید برخی نقاط خاص مانند مجتمع های جدید التاسیس در شرق آزاد راه همت که نیاز به خدمات زیربنایی مانند عملیات کابل کشی و تامین تجهیزات لازم مخابراتی دارند مشمول این شرایط شوند.
 
وی با اشاره به اینکه تا شهریور مشکلات مخابراتی دو منطقه شهر البرز و منطقه 4 تهران نیز حل خواهد شد اظهار کرد: حدود نزدیک به 20 تا 25 هزار مشترک در انتظار دریافت تلفن ثابت هستند که در مقایسه با 7.5 میلیون تلفن ثابت عدد قابل توجهی نیست. 
 
وی با ابراز امیدواری گفت: انتظار این است در شش ماهه دوم به جای اینکه مشتریان به دنبال شرکت مخابرات باشند، این شرکت باشد که درپی مشتری است.
 
صیدی در مورد افزایش سرویس اینترنت پرسرعت گفت: در این زمینه بیشترین تلاش برای پشتیبانی از سرویس است.
 
وی ادامه داد: شرکت مخابرات تهران به عنوان بزرگترین اپراتور ارائه کننده ADSL (اینترنت پرسرعت) در این استان به تناسب گستردگی و وسعت فعالیت مشکلات بزرگتری نیز خواهد داشت.
 
وی از تامین تجهیزات و پهنای باند برای سرویس های اینترنت پرسرعت در امسال خبر داد و گفت: در سال 92 نسبت به سال 91 پهنای باند خوبی را از شرکت زیرساخت اخذ شد.
 
وی با اشاره به فشار وزارت ارتباطات و شخص وزیر بر شرکت زیرساخت برای افزایش پهنای باند کشور، گفت: هم اکنون مشکل جدی با شرکت ارتباطات زیرساخت در زمینه پهنای باند وجود ندارد چراکه این شرکت درخواست پهنای باند شرکت مخابرات استان تهران را تامین خواهد کرد
 
صیدی اظهار امیدواری کرد: در هفته های آینده پهنای موردنیاز شرکت مخابرات استان تهران در حد کافی تامین می شود.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران با بیان اینکه از وضعیت اینترنت پرسرعت مخابرات تهران راضی نیستم، گفت: برخی می گویند سرویسی که به مدیرعامل شرکت داده می شود با مردم عادی فرق دارد و مدیرعامل نمی تواند از وضعیت واقعی کیفیت سرویس اطلاع یابد اما در استان البرز و تهران با رصد و تماس دو هفته یکبار با افراد عادی از وضعیت و کیفیت اینترنت مخابرات جویا شده و به این ترتیب در کسب اطلاع از وضعیت فعلی اینترنتی که به مردم فروخته می شود به گزارش های سازمانی اکتفا نمی شود.
 
صیدی با اشاره به وضعیت سامانه تلفنی 118 در استان تهران و البرز گفت: با اقدامات توسعه ای که در سال های اخیر انجام شده، هم اکنون مشکل خاصی در مورد سامانه تلفنی 118 در تهران و کل کشور وجود ندارد.
 
وی با اشاره به اقدامات مخابرات تهران برای توسعه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری گفت: با اقداماتی از جمله راه اندازی باشگاه مشتریان و تقویت سرویس های الکترونیکی سایت مخابرات، هم اکنون 96 درصد پرداخت های مردم در استان تهران غیر حضوری شده است که این رقم بسیار قابل توجه است.
 
صیدی در خصوص سرویس تلویزیون اینترنتی (IPTV) اظهار کرد: در سال گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که برای ارائه سرویس تلویزیون اینترنتی نیاز به مجوز (IPTV) است و حتی سازمان صدا و سیما نیز برای ارائه سرویس به این مجوز نیاز دارد.
 
وی تصریح کرد: پروژه ای که برای راه اندازی این سرویس به طور مشترک بین مخابرات تهران و صدا و سیما آغاز شده بود به صورت پایلوت انجام شد، بسترهای لازم ایجاد شده و منتظر دریافت پروانه توسط صدا و سیما و تعرفه گذاری سرویس توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.
 
صیدی در خصوص اینکه طبق قانون شرکت های اینترنتی باید سقف سرعت 128 کیلوبیت در ثانیه را برای ارائه سرویس به مشتریان خانگی ارائه کنند، اما در عمل سرعت های بیشتر از این رقم به مشترکان واگذار می شود، گفت: هم اکنون سرعت 128 کیلوبیت در ثانیه پاسخگوی نیاز مردم نیست، در آخرین مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بحث سرعت از سرویس های اینترنتی حذف شده و بستگی به فروش گیگا بایت و حجم دارد.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران گفت: هم اکنون برای اقشار مختلفی که مرتبط با کارهای علمی و تحقیقاتی هستند، سقف سرعت اینترنت وجود ندارد. تمام شرکت های اینترتنی نیز مانند ما عمل می کنند و با اخذ مدارکی سرویس درخواستی را به متقاضیان ارائه می دهند.
 
وی یادآور شد: این موضوع باید ریشه ای حل شود تا یک قانون اجرایی و عملیاتی حاصل شود و کسی قانون را دور نزند.
 
وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص قطع سرویس مشترکان بدهکار، گفت: قبوض تلفن ثابت به دو بخش میان دوره و پایان دوره تقسیم می شود که برای مشترکان حقوقی مبلغ قطع میان دوره 200 هزار تومان است. برای قبوض پایان دوره نیز مخابرات سقف قطع تلفن 100 هزار تومان است.
 
وی یادآور شد: در گذشته اگر کسی مشترک تلفن ثابت بود و بدهی داشت، تلفن همراه او را نیز قطع می کردند اما اکنون این کار مجاز نیست.
 
صیدی با اشاره به مبلغ لاوصولی ها و بدهی های معوقه مشترکان مخابرات استان تهران، گفت: در هر دوره 25 درصد قبوض لاوصولی است، یعنی تلفن قطع شده و مشترک هنوز آن را پرداخت نکرده اما زمانی که با مشترک تماس گرفته می شود و پیامک ارسال می شود، اقدام به واریز وجه و وصل تلفن می کنند که این مبلغ حدود 30 میلیارد تومان در هر دو ماه است.
 
وی ادامه داد: همچنین تاکنون 40 میلیارد تومان بدهی معوقه از مشترکان مخابرات تهران باقی مانده است که این افراد علی رغم قطع تلفن اقدام به پرداخت قبض و وصل خط نمی کنند و پرونده آنها به دفتر حقوقی ارسال شده است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران همچنین در خصوص ورود اپراتور چهارم که در زمینه فیبر نوری فعالیت خواهد کرد، گفت: رقیب خوب است؛ اگر ایرانسل نمی آمد شاید همراه اول اینقدر رشد پیدا نمی کرد. ما نیز در طرح های خود از تکنولوژی های جدید استفاده می کنیم. هم اکنون در لایحه دسترسی طرح های اتصال ساختمان ها به فیبر نوری را در برنامه داریم و در سال های آتی نیز توسعه شبکه به گونه ای انجام خواهد شد که با تکنولوژی های جدید همخوانی داشته باشد.
 
وی همچنین از 310 میلیارد تومان سرمایه گذاری در مخابرات تهران در سال جاری خبر داد و گفت: همچنانکه در مسکن های مهر از جدیدترین تکنولوژی استفاده کرده ایم.
 
صیدی در ادامه یکی از مشکلات اینترنتی را مهاجرت به IP نسخه 4 عنوان کرد و گفت: اگر از IP نسخه 4 به نسخه 6 مهاجرت نکنیم در سال آینده معضلی برای تمام کشور خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید اگر خط یک مشترک از نوع PCM یا فیبر نوری باشد و تقاضای دریافت اینترنتی پرسرعت کند، آیا مخابرات ملزم به تغییر خط مشترک از PCM و آماده کردن خط برای ارائه اینترنت پرسرعت است، گفت: از 7.5 میلیون مشترک تلفن ثابت در استان تهران و البرز 5 درصد از مشترکان خط PCM دارند که کاهش این تعداد در دستور کار شرکت مخابرات تهران است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران گفت: اما در این زمینه باید نکته ای را یادآور شوم اینکه وقتی یک PCM نصب شده و مشترک درخواست خروج از PCM را می کند این کار برای مخابرات 30 هزار تومان هزینه دارد. برای خروج 10 مشترک از PCM باید 300 هزار تومان هزینه شود.
 
وی ادامه داد: خطوط PCM به نفع مخابرات هم نیست زیرا مشترک از مخابرات و یا از شرکت های خصوصی اینترنت می خواهد در اینجا از شرکت های خصوصی درخواست می کنم که اگر برای تغییر خطوط PCM آمادگی دارند، اعلام همکاری کنند و تجهیزاتی که بتوان روی آن اینترنت داد را نصب کنند.
 
صیدی در خصوص سرویس های اینترنت نامحدود مخابرات تهران نیز گفت: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم ارتباطات اصل فروش اینترنت در فروش حجمی است و مشترکان فعلی اینترنت نامحدود مخابرات نیز اغلب از مشترکان قبلی هستند.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون نیز فروش اینترنت نامحدود مخابرات ادامه دارد، گفت: سرویس نامحدود تنها به نفع تعدادی از مشترکان حرفه ای است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران تصریح کرد: بحث هایی که در مورد تعرفه ها و اضافه دریافت مخابرات از مشترکان مطرح شده اصلا شامل مخابرات استان تهران نمی شود و تنها تعرفه ای که در تهران انجام شده مربوط به هم کدی و مجاز بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.