اپراتورها

تلفن همراه

August 12, 2014
14:09 سه شنبه، 21ام مردادماه 1393
کد خبر: 63742

معتمدی: چه اطلاعاتی را با نسل 3 منتقل کنیم؟

عضو شورای راهبری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حتی با راه افتادن نسل 3 و 4 ما این مشکل را داریم که چه محتوایی را می‌خواهیم از باند پهن منتقل کنیم؟
 
به گزارش فارس، احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر و عضو شورای راهبری وزارت ارتباطات در هفتمین کنفرانس نظام اداری الکترونیکی گفت:‌ در علم ارتباطات و فناوری اطلاعات
 
قانونی به نام قانون  «مور »  وجود که بر اساس آن هر 18 ماه یکبار توان IC سازی دو برابر می‌شود و این قانون تابه حال پابرجا بوده و بر اساس آن سیستم‌های کامپیوتری و الکترونیکی، نرم‌افزارها، حافظه‌ها و خدمات در همین مدت زمانی دوبرابر می‌شوند اما در کشورمان این اتفاق نیفتاده است.
 
معتمدی یادآور شد:‌آمارها نشان می‌دهد که در شاخص توسعه دولت الکترونیک در بین 20-25 کشور در پایان رده‌بندی هستیم، در عین حال که بعضی کشورها اصلا در رده‌بندی‌های سازمان ملل در این زمینه بررسی نمی‌شوند ،شاید در آن صورت وضعیت بدتری داشتیم.
 
وی با اشاره به رشد تکنولوژی و انتقال اطلاعات همراه اظهار کرد: با نسل 3 و 4 تلفن همراه، انتقال دیتا از طریق موبایل چند برابر شده به طوری که با در انگلیس 91 درصد استفاده از شبکه تلفن همراه مربوط به دیتا و 9 درصد صوت است درحالی که ما شبکه تلفن همراه را اصلا با صوت می‌شناسیم و در ایران رقم انتقال دیتا حدود یک درصد است.
 
وی افزود: حتی با راه افتادن نسل 3 و 4 ما این مشکل را داریم که چه محتوایی را می‌خواهیم از باند پهن منتقل کنیم چرا که  عمده محتوایی که  باید از این طریق منتقل شود مربوط به حکومت الکترونیک است اما ما مشکل تولید محتوا داریم و  از باند پهن هم ناچارا  اطلاعاتی که خارج از کشور تولید شده را منتقل می‌کنیم.
 
وی با اشاره به وضعیت نامناسب خدمات الکترونیک در کشور، گفت:‌از لحاظ نیروی انسانی  وضعیت خوبی داریم و در زیر ساخت هم چندان مشکل نداریم، اما به دلیل ضعف در تولید محتوا منابع هدر می‌رود و شاهد مهاجرت  نیروی انسانی هستیم.
 
رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به برنامه راهبردی این دانشگاه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمادگی این دانشگاه را برای  کمک به دستگاه‌ها برای توسعه خدمات الکترونیکشان اعلام کرد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.