فناوری

August 16, 2014
5:22 شنبه، 25ام مردادماه 1393
کد خبر: 63778

کاهش شدید لرزش ویدیوهای ضبط شده با تکنولوژی جدید مایکروسافت

تکنولوژی جدید مایکروسافت راه را برای ثبت و ضبط ویدیوهای بدون لرزش بسیار هموارتر کرده است. این تکنولوژی به فیلم‌برداران دوربین‌های GoPro و دوربین‌های مشابه اجازه ثبت تصاویری بسیار نرم‌تر و مهیج‌تر را خواهد داد.
 
اگر شما نیز مشترک اکانت یوتیوب GoPro باشید، روزانه با ویدیوهایی روبرو می‌شوید که از مهیج‌ترین تجربیات ورزشی و غیرورزشی فیلم‌برداری شده است. اما قرارگیری اغلب دوربین‌های GoPro بر روی سر این افراد سبب تکان‌های مداوم و لرزش شدید ویدیوها می‌شود.
 
مایکروسافت نیز که پیش‌تر دستی در اصلاح ویدیوهایی اینچنینی داشته، این بار نیز با پروژه جدیدی سعی در کاهش لرزش ویدیوهای ثبت‌شده با دوربین‌ها دارد. تیم تحقیقات مایکروسافت استفاده از چین متدی را طی دو ویدیو (1 و 2) تشریح کرده و همچنین برای توضیحات علمی بیشتر یک فایل PDF را نیز بر روی وب‌سایت خود آپلود کرده است.
 
تیم تحقیقاتی مایکروسافت نام Hyperlapse را برای این پروژه برگزیده است. در این پروژه به مدد اطلاعات ویدیوی اولیه، نقشه‌ای سه‌بعدی از محتوا تهیه می‌شود تا نرم افزار را در درک هر چه بیشتر ویدیو یاری کند. این تکنولوژی سپس یک مسیر جدید با فریم‌هایی بازسازی‌شده و بدون لرزش را تولید می‌کند و با ترکیب فریم‌های انتخاب‌شده، ویدیوی نرم و بدون‌ لرزشی را به فیلم‌بردار ارائه می‌کند.
 
اگر ویدیوهای این تکنولوژی را مشاهده کنید، نتیجه کار بسیار حیرت‌انگیز است و حداقل برای ویدیوهای با لرزش کمتر بسیار عالی جواب می‌دهد. البته تعدادی از نتیجه‌ها نیز با یک تصویر نرم و واقعی فاصله دارد، ولی خلق این تکنولوژی راه را برای حل این معضل دنیای تصویربرداری بسیار هموارتر کرده است.
 
گوگل نیز سال گذشته از تکنولوژی مشابه برای سرویس Google Street View خود بهره برد تا تصاویر بدون لرزش کمتری ایجاد شود. طبق گفته مایکروسافت، تیم تحقیقاتی این شرکت تلاش‌های بسیاری را برای تولید هر چه سریع‌تر اپلیکیشن این تکنولوژی به کار گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.