تحلیل بازار

تلفن همراه

گوشی

August 16, 2014
7:20 شنبه، 25ام مردادماه 1393
کد خبر: 63795

ارزان‌قیمت‌های اندرویدی همچنان پرطرفدارند

دنیای‌اقتصاد: بازار جهانی موبایل‌های هوشمند در دومین فصل از سال جاری میلادی به یک رکورد جدید دست پیدا کرده وصادرات جهانی آن برای اولین‌بار در یک فصل از مرز 300 میلیون دستگاه گذشته است.
 
 
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC در این‌زمینه، شرکت‌های تولیدکننده موبایل‌های هوشمند در نهایت 3/301 میلیون دستگاه موبایل هوشمند را در فصل دوم سال 2014 به سراسر جهان صادر کرده‌اند که این رقم در مقایسه با صادرات جهانی 5/240 میلیون دستگاهی این محصولات در فصل دوم سال 2013 رشد سالانه 3/25 درصدی داشته است.
پرطرفدارترین سیستم‌عامل‌ها در این بازار یعنی اندروید و iOS در مجموع 4/96 درصد از کل بازار جهانی موبایل‌های هوشمند را در این فصل به خود اختصاص داده‌اند و به این ترتیب سهم اندکی از این بازار را برای رقبای خود باقی گذاشته‌اند. اندروید در این میان حاکمیت بازار موبایل‌های هوشمند را در اختیار دارد. این  سیستم‌عامل در فصل دوم امسال شاهد صادرات جهانی 3/255 میلیون دستگاه موبایل هوشمند بوده که این رقم رشد سالانه 3/33 درصدی را تجربه کرده است.  با این حال، اما سیستم‌عامل iOS شرکت اپل شاهد کاهش سهم خود از بازار جهانی موبایل‌های هوشمند در این فصل بوده و رشد سالانه‌ای تنها برابر 7/12 درصد را برای خود به ثبت رسانده است. این در حالی است که در مقابل همه دیگر سیستم‌عامل‌های رقیب شاهد رشد منفی سهم خود از بازار جهانی موبایل‌های هوشمند بوده‌اند. 
 
 
«رامون لیاماس» یکی از تحلیلگران موسسه IDC در این زمینه می‌گوید: «بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده موبایل‌های هوشمند در سال‌های اخیر بیشتر روی طراحی و تولید محصولات کمتر از 200 دلاری تمرکز کرده‌اند. اندروید در این میان سهم قابل‌توجهی از بازار این گوشی‌های ارزان قیمت را در اختیار خود گرفته است. در فصل دوم امسال 6/58 درصد از کل موبایل‌های هوشمند اندرویدی صادر شده به سراسر جهان قیمتی کمتر از 200 دلار داشته‌اند. همین موضوع سهم بزرگی از بازار جهانی موبایل‌های هوشمند را برای اندروید به همراه آورده است.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.