اپلیکیشن

تلفن همراه

فناوری

August 16, 2014
7:39 شنبه، 25ام مردادماه 1393
کد خبر: 63804

سیستم ردیاب مواد غذایی روی موبایل

سیستم ردیاب مواد غذایی (FoodTracker) با هدف کمک به کاربران موبایل برای درج انواع غذاهایی که طی روز مصرف می‌کنند و اطلاع از میزان کالری دریافتی و مقدار کالری که طی روز مصرف کرده‌اند طراحی شده است که این نرم افزار مناسب کسانی است که از اضافه وزن گلایه می‌کنند و هیچ‌گاه به خاطر نمی‌آورند خوردن چه غذاهایی باعث چاقی آنها شده است.
 
در سال‌های اخیر نقش تکنولوژی در زندگی مردم پررنگ‌تر شده است؛ امروزه انواع اپلیکیشن‌ها با هدف تسریع فعالیت‌های روزمره به دستگاه‌های تلفن همراه راه یافته‌اند و حالا همراه شدن تکنولوژی با نیازهای بهداشتی و ورزشی کاربران فرصتی مناسب برای افرادی است که از علم تمرین آگاهی زیادی ندارند و مایل هستند وزن کم کنند یا به تمرینات خود نظم و دقت بیشتری ببخشند.
 
براین اساس کمپانی سامسونگ نرم افزاری روی گوشی جدید خود تعبیه کرده است که به ورزشکاران کمک می‌کند تا برای خود در بازه‌های زمانی مختلف هدف تعیین کنند و به محض دستیابی به هدف توسط نرم‌افزار مطلع شوند.
 
این شرکت با طراحی و نصب نرم‌افزار S Health روی جدیدترین محصولات خود از جمله گوشی تلفن گلکسی اس 5 ، امکان کنترل میزان ضربان قلب در حین تمرینات ورزشی را به‌عنوان مهم‌ترین روش‌ برای کاهش وزن و چربی سوزی قرار داده است.
 
این برنامه امکان کنترل میزان ضربان قلب را به عنوان یکی از عوامل تعیین کننده در میزان سلامت قلب و معیاری برای سنجش آمادگی جسمانی فراهم کرده است. S Health  با مجموعه‌ای از محصولات سامسونگ از جمله مجموعه گیرها (Gears) و تبلت گلکسی تب اس (Galaxy Tab S) سازگار است و با هدف تقویت فرهنگ توجه به سلامت و تناسب اندام برای ورزشکاران و کسانی‌که مایل هستند وزن کم کنند، طراحی شده است.
 
یکی ازکاربردهای نرم‌افزار S Health، شمارش ضربان قلب است که با نگه داشتن انگشت سبابه دست روی حسگر گوشی، محاسبه می‌شود. ضربان شمار این نرم‌افزار درصد خطای بسیار کمی دارد؛ کافیست کاربر انگشت خود را برای چند ثانیه روی حسگر قرار دهد و تکان نخورد، این برنامه میزان ضربان قلب در دقیقه را محاسبه می‌کند. کاربران می‌توانند با کاستن سن خود از دو عدد (220 برای مردان) و (226 برای زنان) از حداکثر ضربان قلب خود آگاه شوند.
 
کارشناسان تربیت بدنی معتقدند کسانی‌ که تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند، باید تمرینات ورزشی خود را به گونه‌ای انجام دهند تا ضربان قلب‌شان به 60 تا 75 درصد از حداکثر ضربان قلب برسد. دراصل چربی‌سوزی در چنین شرایطی رخ می‌دهد و رصد کردن میزان ضربان قلب حین تمرین به ورزشکاران کمک می‌کند تا متوجه شوند تا چه حدی می‌توانند تمرینات خود را شدت ببخشند.
 
استفاده آسان از این نرم‌افزار، به ورزشکاران حرفه‌ای و همه کاربران علاقمند به سلامتی و تناسب اندام اجازه می‌دهد میزان فعالیت بدنی خود را زیر نظر بگیرند و با شیوه‌ای اصولی، تمرینات ورزشی را با توجه به میزان ضربان قلب انجام دهند. انجام تمرینات استقامتی، بی‌هوازی و سلامت قلب با استفاده از این نرم‌افزار که دقت بالایی نیز دارد، اصولی‌تر صورت می‌گیرد و ورزشکاران را ازمیزان آمادگی جسمانی‌شان مطلع می‌کند.
 
یکی دیگر از ویژگی‌های این نرم‌افزار، سازگاری با دستبند گیرفیت (Gear Fit) است. گیرفیت یک دستبند محدب زیباست که پشت نمایشگر آن یک سنسور تشخیص ضربان قلب تعبیه شده، تا بتواند تعداد ضربان قلب را بسنجد.
 
کاربر در حین تمرین و دویدن از طریق لرزش از میزان ضربان قلب و عملکرد بدن خود مطلع می‌شود. یکی دیگر از قابلیت‌های "گیر فیت" قدرت انطباق با نرم افزار S Health در گوشی گلکسی اس 5است. ورزشکار به راحتی رکورد خود بعد از تمرینات را در این نرم‌افزار ثبت می‌کند. درضمن می‌توان بند این دستبند را با نوع و سبک لباس تغییر داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.