اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

August 16, 2014
7:43 شنبه، 25ام مردادماه 1393
کد خبر: 63808

مخابرات تهران: 20 درصد ترافیک کاذب است

معاون مخابرات تهران در خصوص علت طولانی بودن زمان انتظار در 2020، گفت: 20 درصد ترافیک 2020 کاذب است؛ به این معنی که مشترکان برای کسب اطلاع از موضوعات متعدد و خارج از موضوع پشتیبانی اینترنت نیز با 2020 تماس می‌گیرند.

محمد رضا بیدخام در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به گلایه از طولانی بودن مدت زمان انتظار سامانه پشتیبانی ADSL مخابرات، گفت: طبق آخرین گزارش ها مدت زمان انتظار در سامانه 2020 حدود 120 ثانیه (2 دقیقه) است که در ساعات شلوغی این زمان تا 4 دقیقه نیز افزایش می یابد.
 
به گزارش فارس، زمان انتظار شرکت های خصوصی اینترنت حدود 30 ثانیه است.
 
معاون فروش شرکت مخابرات استان تهران توضیح داد: شلوغی و پیک ترافیک سامانه 2020 در ساعت 10 تا 12 هر روز است. 
 
وی در توضیح علت شلوغی این سامانه توضیح داد: در بررسی ها دریافتیم که 20 درصد ترافیک 2020 کاذب است؛ به این معنی که مشترکان برای کسب اطلاع از موضوعات متعدد و خارج از موضوع پشتیبانی اینترنت نیز با 2020 تماس می گیرند. برای مثال نحوه جابه جایی خط تلفن یا دریافت ریز مکالمات را از 2020 سوال می کنند.
 
بیدخام همچنین در پاسخ به این سوال که چندی است در سامانه 2020 پس از اعلام مشکلات از سوی مشترکان، به جای رفع درحال مشکل، به آنها گفته می شود که به زودی با آنها تماس گرفته خواهد شد، چرا این تغییر رویه ایجاد شده است، گفت: در برخی مواقع این کار انجام می شود. هدف از این اقدام پاسخ گویی حرفه ای و تخصصی به مشکل کاربر است. همچنین با این کار تلاش می کنیم سوالاتی که مربوط به پشتیبانی شبکه ADSL است سریع‌تر وارد صف شود و زمان انتظار برای آنها کاهش یابد. 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.