اپلیکیشن

تلفن همراه

گوشی

August 19, 2014
10:24 سه شنبه، 28ام مردادماه 1393
کد خبر: 63836

بهترین برنامه‌‏ها برای افزایش عمر باتری موبایل

دنیای‌اقتصاد:‏ تا به حال حتما در این شرایط قرار گرفته‏اید که با وجود شارژ گوشی خود، باتری آن به سرعت تمام شده است. در این شرایط شاید آرزوی شما این باشد که کاش گوشی شما بیشتر از چند ساعت شارژ نگه می‌داشت.

 این روزها گوشی‏های هوشمند به تکنولوژی‏های به روزتر و ویژگی‏های منحصربه‌فردی مجهز می‏شوند. برای مثال صفحه نمایش آنها عریض‏تر می‏شود، پردازشگر آنها سریع‌تر‏ می‏شود، حسگرهای خاص در آنها تعبیه ‏می‏شود و ده‏ها ویژگی دیگر.تمام این ویژگی‏ها به معنی استفاده بیش از حد از باتری است و کاملا طبیعی به نظر می‌آید که باتری گوشی شما خیلی زودتر از آن چیزی که تصور می‏کنید خالی شود. برای مثال صفحه نمایش گوشی‏هوشمند وقتی باکیفیت و بزرگ‌تر باشد شما دوست‏دارید انواع بازی‏ها را با گوشی خود انجام دهید یا به تماشای فایل‏های ویدئویی از طریق گوشی خود بنشینید. با تمام برنامه‌های مدیریتی کارآمد روی عملکرد سیستم‏عاملی مانند آندروید اما باز هم این امکانات به معنی افزایش طول نگه داشتن شارژ گوشی نیست. خوشبختانه در حال حاضر چندین گوشی جدید روانه بازار شده‏اند که برنامه ویژه برای نگه داشتن عمر بیشتر شارژ باتری  در آنها تعبیر شده است.



برای مثال شرکت HTC در گوشی جدید خود یعنی m8 ویژگی به نام «extreme power mode» را به‌کار گرفته که به نگه داشتن شارژ بیشتر گوشی کمک فراوانی می‏کند. مشابه همین ویژگی در گوشی Galaxy S5 ‏سامسونگ با نام «ultra power saving» یا قدرت فوق‏العاده برای صرفه‌جویی دیده شده است. سامسونگ ادعا دارد با این قابلیت تنها با 10 درصد باتری باقیمانده شما می‌توانید 24ساعت گوشی را روشن نگه دارید. با فعال کردن این قابلیت، صفحه نمایش شما به حالت سیاه و سفید درمی‌آید و تمام قابلیت‌های غیرضروری گوشی را غیرفعال می‌کند. البته این ویژگی‌ها کمی باعث محدودیت استفاده شما از امکانات گوشی هوشمندتان می‏شوند.

سایت Cnet در یک بررسی که در حدود یکسال به طول انجامیده توانسته پنج اپلیکیشن مخصوص برای افزایش عمر باتری گوشی اندرویدی پیدا کند. این اپلیکیشن‏ها با نوعی مدیریت خاص و تنظیمات ویژه شارژ گوشی شما را تا مدت زمان بیشتر از حد معمول نگه می‏دارند. اگر به دنبال افزایش یا حداقل ثابت نگه داشتن درصد شارژ گوشی اندرویدی‏تان هستید با این گزارش همراه باشید. 





 Juice Defender



اپلیکیشنی با ویژگی‏های بی‏پایان که می‌تواند یکی از اپ‏های مورد علاقه هر کاربری باشد. کاربران نسخه رایگان این اپلیکیشن می‏توانند مهم‏ترین ارتباط‏های گوشی خود مانند ارتباط دیتا از طریق wi-fi‏ یا بلوتوث را کنترل کنند. 

این اپلیکیشن حالت‏های از پیش تعیین‌شده‏ای مانند حالت مهاجم یا تناسبی دارد که این امکان را فراهم می‏کند که نحوه روشن ماندن برنامه طبق برنامه‏ریزی از پیش تعیین شده باشد یا کاربر تصمیم بگیرد چه برنامه‏هایی در بک‏گراند گوشی فعال باقی بماند. 

JuiceDefender در سه نسخه در اختیار کاربران قرار گرفته است. در کنار نسخه رایگان آن می‌توانید نسخه‏های پولی آن را نیز قیمت یک دلار و 99 سنت و نسخه Ultimate با قیمت 99/4دلار به فروش می‌رسد. در نسخه پولی آن کاربران به قابلیت‏های شخصی‏سازی پروفایل و تنظیم متناسب با روشن بودن وای‏فای یا عملکرد مناسب در هنگام شب دسترسی دارند. همچنین نسخه Ultimate آن نیز دارای تنظیماتی برای ساعت اوج مصرف یا تنظیماتی برای تعطیلات آخر هفته، همگام‌سازی خودکار، کنترل GPS را در خود جای داده است.

ویژگی شاخص: دارا بودن نسخه‏های متنوع متناسب با نوع نیاز کاربران، پروفایل کاربری، برنامه‏ریزی و ابزارهای تشخیص روشن یاخاموش بودن گزینه‏های ارتباطی.  





 Battery Defender



یکی دیگر از اپلیکیشن‌ها که ویژگی‌های خوبی دارد Battery Defender است که بدون هیچ هزینه‌ای مقدار زیادی گزینه را به شما ارائه می‌دهد. Battery Defender امکان دسترسی سریع و بدون مشکل را به قسمت ارتباطات همچون

GPS، Wi-Fi، Bluetooth و mobile data را فراهم می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این اپلیکیشن از نگاه کاربران اسکن فوق‌العاده یا Genius Scan است  که هر 15 دقیقه امکان همگام‌سازی را فراهم می‌کند. قابلیت تنظیم حالت خواب و همچنین خاموش کردن Wi-Fi و data connections از دیگر امکانات این اپ است که برای افرادی مفید است که دوست دارند هنگام خواب گوشی هیچ مزاحمتی با اعلاناتش برایشان ایجاد نکند. 

ویژگی‏های شاخص: دسترسی سریع و آسان به ویژگی‏های ارتباطی، حالت خواب، همگام‏سازی سریع، نشان دادن درصد باتری در نوار اعلانات





 Go Battery Saver & Power Widget



این اپلیکیشن توسط گروه Go Dev طراحی شده است که با قابلیت‌های جذابی که دارد می‏تواند گزینه خوبی برای شما باشد. 

با لمس صفحه نمایش این اجازه و امکان را به شما می‏دهد که به راحتی حالت‌های از پیش تعیین شده را تغییر دهید. خیلی ساده می‌توانید از حالت مطالعه و استراحت به حالت بازی کردن منتقل شوید. برای کسانی که حالت استاندارد را دوست ندارند، دو اسلات دیگر برای ایجاد تجربه سفارشی وجود دارد.

Go Battery Saver & Power Widget به‌صورت پیوسته مواظب برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های شماست تا برنامه‏ای که بیشترین شارژ گوشی شما را تخلیه می‏کند پیدا کند. با اختصاص نمره به باتری شما، این اپلیکیشن قادراست تصمیم بگیرد کدام‌یک از از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها عمر باتری را کاهش می‌دهند و باید غیرفعال شوند. این عمل باعث پاکسازی بسیاری از برنامه‌های باتری‌خور می‌شود و عمر باتری هم افزایش می‌یابد. انجام مجموع این کارها باعث می‏شود حداقل یک ساعت اضافی گوشی را در اختیار داشته باشید.



ویژگی‏های شاخص: ویجت‏های دستی، حالت‏های کاربری چندگانه، رابط کاربری ساده و راحت، به روز رسانی به موقع و مرتب





 Autorun Manager



این برنامه شاید پرمخاطره‌ترین اپلیکیشن در لیست باشد، Autorun Manager این اجازه را به شما می‌دهد که کدام اپلیکیشن‌ها وقتی گوشی روشن و شروع به‌کار کردن می‌کند فعال شوند. همانند اپلیکیشن‌های اشاره شده، این اپ نیز دارای 2 نسخه پایه و پیشرفته  است. نسخه پایه اپلیکیشن کارآیی خیلی زیادی ندارد و وظایفش را به درستی انجام نمی‌دهد. توصیه ما به شما این است که از حالت پیشرفته این اپلیکیشن استفاده کنید که در این حالت شما کنترل بیشتری روی برنامه‌های خود دارید.

نسخه رایگان این اپلیکیشن دارای تگ تبلیغاتی است، ولی شما با اینکه این نسخه که 99/3 دلار قیمت دارد آن را  انتخاب کنید.

ویژگی‌های شاخص: جلوگیری از اجرای خودکار برنامه‏های مزاحم، حالت ۲ کاربره، مدیریت دقیق اپلیکیشن‏های اجرا شده بلافاصله بعد از بالا آمدن گوشی، دارا بودن افزونه Chuck Norris.





 Tasker



Tasker از تمام اپلیکیشن‌هایی که دراین لیست قرار دارد، پرکاربردتر و با قابلیت بیشتر است. در واقع، ما این اپلیکیشن را به تمام کاربران اندرویدی پیشنهاد ‏می‌کنیم. به خاطر دارا بودن کنترل‌های بسیار دقیق روی تمامی ویژگی‏های اندرویدی گوشی، از مکالمات تلفنی تا نحوه کنترل سایر اپلیکیشن‏ها مخصوصا صوتی و تصویری، Tasker به یک ابزار قابل تحسین تبدیل شده است. حتی برخی از تنظیمات مربوط به Chromecast که از مودم دانگل با پورت HDMI استفاده می‏کند نیز توسط این اپلیکیشن کنترل می‏شود. برای استفاده از امکانات بهتر این اپ بهتر است نسخه پولی آن را که 2 دلار و 99 سنت است انتخاب کنید.

 ویژگی‏های شاخص: تنظیمات خودکار براساس روز یا شب بودن و مکان، تنظیمات خودکار برای پیام‏ها و مکالمات، رابط کاربری دقیق و ساده. 





 راهنمایی‌های دیگر

به جز کمک گرفتن از این اپ‌ها شما با انجام کمی تغییرات در تنظیمات گوشی خود می‌توانید عمر گوشی‌تان را افزایش دهید. با تغییر حالت به هواپیما یا خاموش کردن بعضی از ویژگی‌ها مانند Bluetooth، NFC و GPS می‌توانید چند دقیقه بیشتر از گوشی خود استفاده کنید. آیا روشنایی تلفن خود را در حالت خودکار قرار داده‌اید؟ آیا اپلیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی خود را مرتبا به‌روزرسانی می‌کنید؟ ممکن است شما از اندازه کنترل اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها روی گوشی هوشمند خود شگفت‌زده شوید. برای یک برنامه‌نویس اپلیکیشن، غیرمعمول نیست که به شما ویژگی‌های جدید یا راه‌های ایجاد تعدیل عمر باتری را معرفی کند. در کنار تمام این‏ نکات به شما توصیه می‌کنم که اپلیکیشن‌های خود را همیشه به روز کنید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.