رگولاتوری

فناوری اطلاعات

August 19, 2014
11:23 سه شنبه، 28ام مردادماه 1393
کد خبر: 63851

مرتضی بانک: امضای دیجیتال در دستور کار نهاد ریاست جمهوری قرار گرفته است

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، هوشمند‌سازی را اصلی‌ترین زمینه‌ی تحقق "دولت دانا" در جامعه دانست؛ دولتی که می‌تواند برای آینده برنامه‌ریزی‌های دقیق داشته باشد.

 
 
مرتضی بانک در سی وهفتمین اجلاس مدیران دبیرخانه‌های نظام اداری کشور که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، تصریح کرد: تحول در بهره‌وری و ایجاد استفاده بهینه و حداکثری از منابع مالی و توان کارشناسی می‌تواند زمینه‌ی تحقق دولت دانا را به وجود آورد.
 
وی با بیان این‌که دولت باید با نهایت چابکی تمام وظایف اصلی خود را انجام دهد، اظهار کرد: کشور‌های صنعتی و پیشرفته با سوار‌شدن بر قطار تکنولوژی توانسته‌اند به نیروهای پیش‌رو تبدیل شوند و دیگر کشور‌ها نیز باید با پیگیری راه طی‌شده توسط آنها خود را به سطح بالایی از توسعه فناوری برسانند.
 
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: هوشمند‌سازی و چابک‌کردن دولت یک ضرورت است نه تشریفات و کاهش بوروکراسی، بهبود خدمات، بهبود ساختار پیچیده اداری و از بین بردن فساد با بالا‌بردن میزان شفافیت می‌تواند این مسائل را ایجاد کند.
 
بانک با بیان این‌که هوشمند‌سازی دولت نیاز به یکپارچه شدن نظام خدمات‌رسانی دارد، تصریح کرد: تا زمانی که نحوه‌ی مدیریت سازمان‌های دولتی به شکل جزیره‌ای و جدا جدا باشد، نمی‌توان انتظار داشت این اهداف عملیاتی شود.
 
وی با اشاره به راه‌اندازی فاز نخست یکپارچه‌سازی مدیریت دولت گفت: فاز نخست این مساله مربوط به مدیریت امور بازنشستگان است که در روزهای گذشته آغاز به کار کرده و امیدواریم به زودی گسترش یابد.
 
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: خوشبختانه در طول یک سال گذشته در دولت یازدهم اقدامات خوبی نیز در زمینه دولت الکترونیک صورت گرفت، در حالی که در طول هشت سال قبل تنها 17 درصد از فعالیت‌های مدیریتی دولت از طریق الکترونیک انجام می‌شد در حال حاضر این رقم به 74رسیده و امیدواریم تا پایان شهریورماه به 80 درصد برسد.
 
بانک با اشاره به تاکید رییس جمهور بر لزوم کاهش زمان کارهای اداری اظهار کرد: دکتر روحانی معتقدند خدمتی را که می‌توان در دو دقیقه انجام داد اگر سه دقیقه طول بکشد ما در مقابل آن مسوولیم از این‌رو تمام تلاش ما این است که زمان انجام کارهای اداری در دولت از طریق پیگیری دولت دیجیتال و حداقل زمان ممکن برسد.
 
وی با بیان این‌که در حال حاضر بیش از هشت هزار دستگاه دولتی از طریق شبکه سراسری به مرکز متصل هستند، اظهار کرد: به منظور پیگیری مقدمات اجرایی شدن حداکثری دولت الکترونیک بر سایت دولت دانا محلی را برای مشخص‌کردن میزان الکترونیکی شدن ادارات و نهادهای دولتی در نظر خواهیم گرفت.
 
به گفته معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری راه‌اندازی طرح امضای دیجیتال نیز در دستور کار نهاد ریاست جمهوری قرار گرفته تا بدین ترتیب بخش دیگری از فعالیت‌های بوروکراسی کاهش یابد.
 
بانک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استیضاح وزیر علوم در هفته جاری در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که با همدلی و همراهی دو قوه مجریه و مقننه این مشکل و ابهام نیز برطرف شود.
 
وی وزیر علوم را یکی از کارشناسان زبده و امتحان‌پس‌داده نظام در این حوزه دانست و گفت: امیدواریم ایشان بتوانند از این امتحان نیز سربلند بیرون آید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.