اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 19, 2014
11:28 سه شنبه، 28ام مردادماه 1393
کد خبر: 63854

وزیر ارتباطات از واگذاری مجوز 3G در هفته دولت خبر داد

وزیر ارتباطات تاکید کرد که به عنوان هفتادمین وزیر ارتباطات کشور تلاش دارد تا پایان هفته دولت ارائه نسل سه به مردم را عملیاتی کند.
 
 
محمود واعظی درباره روند واگذاری مجوز نسل‌های بالاتر ارتباطی به اپراتورها گفت: تاکنون یکی از اپراتورها به طور صد‌درصد مذاکرات خود را انجام داده و اپراتور دیگر نیز تا شب گذشته حدود 85 تا 90 درصد مذاکرات را پیش برده و امیدواریم در هفته دولت این کار انجام شود.
 
به گفته او از دیگر تصمیمات مهم آن است که اینترنت به روستاها ببریم و در این راستا تاکنون 6000 روستای کشور به اینترنت دسترسی پیدا کرده که امیدواریم این روند تا پایان سال به حدود 15 هزار روستا و تا پایان دوره دولت به تمامی روستاهای کشور برسد.
 
واعظی در ادامه در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا اپراتورهایی که هنوز برای ارائه نسل سه و نسل‌های بالاتر از آن مجوزی دریافت نکرده‌اند مجاز به انجام تبلیغات در این زمینه هستند، اظهار کرد: به هر حال قطعا این اپراتورها مجوزهای لازم را دریافت خواهند کرد و دلیل این که تاکنون این مجوزها به آن ارائه نشده آن است که از نظر قانونی دوره انحصار رایتل به پایان نرسیده است.
 
وی ادامه داد: بر این اساس 31 مرداد ماه دوره انحصار اپراتور سوم به پایان رسیده و ما این آمادگی را داریم که از اول شهریور ماه به ارائه نسل‌های بالاتر برای اپراتورهای قبلی بپردازیم.
 
وزیر ارتباطات همچنین به سرمایه‌گذاری که توسط اپراتورها در زمینه ورود نسل‌ها بالاتر صورت گرفته اشاره کرد و گفت:‌ در این حوزه سرمایه‌گذاری چند هزار میلیارد صورتی گرفته و اپراتورها هم انتظار دارند که مردم بدانند درکشور چه کاری انجام شده است و این طور نباشد که مانند یک افتتاحیه ساده که برای یکی از پروژه های معمولی که شاید 0.1 این پروژه سرمایه‌گذاری نداشته برخورد شود.
 
او در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر واگذاری اینترنت نسل سه توسط اپراتورهای اول و دوم در برخی نقاط توضیح داد: برای اپراتور دوم در ابتدا هماهنگی‌هایی صورت گرفته بود که تا به صورت آزمایشی در هفت نقطه خدمات نسل سه ارائه شود اما به تدریج با هماهنگی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تعداد این نقاط در تهران افزایش یافته و حتی شهرستان‌های مختلف به این لیست خواهند پیوست چرا که ارائه 3G یک کار بزرگ است که لازم است نقایص آن در عمل مشاهده شود تا در زمان اجرای سراسری کمترین نقایص را داشته باشد.
 
وی همچنین عنوان کرد: در واقع برای انجام کارهای فنی و الکترونیکی همواره برخی نقاط ضعف وجود دارد و ما می خواهیم این پروژه با کمترین نقاط ضعف اجرایی شود علاوه بر این من تبلیغی از این اپراتورها ندیدم که در آن اعلام شده باشد آنها به ارائه نسل سه پرداخته‌اند بلکه تا جایی که می دانم این گونه اعلام شده است که تجهیزات لازم را فراهم کرده‌اند.
 
واعظی درباره پیوست فرهنگی هم اظهار کرد: کارهای مربوط به پیوست فرهنگی انجام شده و ما منتظر جلسه‌ای هستیم که در آن نتیجه بررسی‌های صورت گرفته بر روی این پیوست اعلام شود؛ تا زمان عدم اعلام این موضوع آن چه در پیوست فرهنگی در نظر گرفته شده توسط اپراتورها اجرا خواهد شد تا پس از تصویب این پیوست ملاحظات فرهنگی به شکل مصوب مورد پیگیری قرار گیرد.
 
وزیر ارتباطات در صحبتهای خود به روند تعالی شرکت پست اشاره کرد و گفت: زمانی که ما دولت را تحویل گرفتیم این شرکت یک شرکت زیان‌ده بود که بیش از 200 میلیارد تومان بدهی داشت به همین دلیل ما تلاش کرده و برخی از بدهی‌های ضروری را به تدریج پرداخت کردیم و خوشبختانه طی دو ماه گذشته این شرکت روند صعودی داشته و چه از نظر میزان درآمد و چه میزان مرسولات با رشد مواجه بوده است.
 
وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود هم به ذکر توضیحاتی درباره موزه ارتباطات پرداخت و عنوان کرد: از سال 1255 عملا تلگراف وارد کشور شد و از سال 1285 پست در کشور نهادینه شد؛ از آن سالها تاکنون همواره تحولات بسیاری در این حوزه صورت گرفته است که ما باید برای فرزندانمان و بازدیدکنندگان موزه ارتباطات این سیر تحولی را به نمایش بگذاریم.
 
وی که در حاشیه مراسم افتتاح مجدد موزه ارتباطات در جمع خبرنگاران سخن میگفت، با اشاره به این که موزه مربوطه پس از دوره‌ای تعطیلی مجددا بازگشایی می‌شود اظهار کرد: در حال حاضر با بازسازی‌های صورت گرفته از 18 هزار متر مربع فضای این موزه حدود 6000 متر مربع آن آماده شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.
 
وزیر ارتباطات همچنین به بحث تمبر اشاره و تاکید کرد: ما انتشار را تمبر یک کار فرهنگی و هنری می دانیم و بر همین اساس شورای تمبر را با حضور بهترین متخصصان کشور راه اندازی کرده‌ایم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.