تلفن همراه

گوشی

August 20, 2014
5:34 چهارشنبه، 29ام مردادماه 1393
کد خبر: 63870

یک خبر ناامیدکننده درباره رم آیفون 6

شایعه جدید پیرامون قطعات داخلی آیفون 6 منتشر شده و نشان می‌دهد که میزان رم ارائه شده در آن چندان نیز بالا نخواهد بود.
 
هفته دیگری آغاز شد و به نظر ترافیک شایعه‌های آیفون 6 این هفته نیز سنگین خواهد بود؛ آخرین شایعه ای که امروز پیرامون آیفون 6 منتشر شده، به قطعات داخلی آن بازمی‌گردد، اما قبل از اینکه ادامه خبر را بخوانید از توقعات خود کم کرده، یک لیوان آب نیز خورده و سپس خبر را ادامه دهید!
 
این دیاگرامی که در زیر مشاهده می‌کنید اخیرا در وب‌سایت میکروبلاگینگ Weibo و توسط گروه GeekBar منتشر شده و اگر فرض را بر «صحیح بودن» این خبر بگیریم، آیفون 6 تنها یک گیگابایت رم خواهد داشت!
 
 
در دنیایی که پرچم‌داران اسمارت‌فونی دست‌کم 2 گیگابایت رم را در درون خود جای داده‌اند، آیا با چنین رمی می‌توان با اندرویدی های تا دندان مسلح به رقابت پرداخت؟ البته این را هم نمی‌توان نادیده گرفت که هر زمانی سخن از بهینه‌سازی در iOS شنیده می‌شود، اپل به‌سان یک جادوگر، آیفون‌های خود را برای سنگین‌ترین مأموریت‌ها آماده می‌کند؛ مأموریت‌هایی که تنها اندرویدی های با قطعات بالاتر توانایی انجام بدون اشکال آن را دارند.
 
اما باز هم یک گیگابایت رم در دنیای اسمارت‌فون های امروزی عجیب و پایین به نظر می‌رسد، به خصوص وقتی که خود اپل نیز با iOS 8 به تشویق توسعه‌دهندگان برای ساخت اپلیکیشن های قدرتمندتر روی آورده است.
 
لازم به تذکر است که GeekBar تاکنون بارها جزئیات سخت‌افزاری دستگاه‌های اپل را فاش کرده و احتمالا این دیاگرام یا طرح کلی نیز از یکی از تأمین‌کنندگان اپل به دست آمده است. اما به فرض «صحیح بودن» این خبر رم یک گیگابایتی برای کدام یک از دستگاه‌های آیفون 6 خواهد بود؟ قرارگیری آن در آیفون کوچک‌تر اندکی قابل‌هضم است، اما فبلت آیفون نیز به رمی در همین اندازه مجهز خواهد شد؟
 
به یاد داشته باشید که این شایعه نیز چون شایعه‌های دیگر ممکن است در آینده رنگ واقعیت به خود نگیرد. برای باتری آیفون 6 نیز پیش‌تر همین ماجرا تکرار شد؛ آنجا که نخستین‌بار از ظرفیت 1800 میلی‌آمپر ساعتی آیفون 6 سخن به میان آمد، اما مدتی بعد، منبع تقریباً مطمئن دیگری این باتری را برای تست‌های نخستین دانست و اندازه واقعی آن را 2100 میلی‌آمپر ساعت عنوان کرد.
 
پس طرفداران این برند همچنان امیدوار باشند که چنین خبری نیز بعدها با شایعه ای دیگر رد خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.