فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

August 20, 2014
6:12 چهارشنبه، 29ام مردادماه 1393
کد خبر: 63888

استفاده دبی از فناوری‌های مدرن در حمل‌و‌نقل عمومی

سازمان راه و ترابری دبی اعلام کرد با هدف ارائه خدمات نوین و همگامی با فناوری‌های روز، اطلاعات مربوط به نقشه خیابان‌ها و وضعیت حمل‌و‌نقل عمومی را در عینک هوشمند گوگل وارد می‌کند.
 
این سازمان قصد دارد با این شیوه، شهروندان و گردشگران را در انتخاب بهترین و کوتاه‌ترین مسیر یاری رساند. عبدالله بستکی، مدیر واحد فناوری اطلاعات در بخش خدمات پشتیبان فنی این سازمان گفت: این پروژه، کانال جدیدی در ارائه اطلاعات راه‌ها در امارات به شمار می‎رود. به گزارش رایورز، این سرویس جدید علاوه بر ارائه اطلاعات دقیقی درباره بهترین و کوتاه‌ترین مسیر رسیدن فرد به مقصد مورد نظر، می‌تواند مکان ایستگاه‌های اتوبوس و مترو و نیز زمان حرکت این وسایل حمل‌و‌نقل عمومی، و همچنین فاصله و زمان مورد نیاز برای رسیدن به مقصد را در اختیار کاربر قرار دهد. این سرویس با فناوری GPS کار می‌کند و قادر به ارائه نقشه جغرافیایی محل نیز می‌باشد. 
 
به عنوان مثال اگر کاربر بخواهد به هتل یا رستورانی برود، می‌تواند با فعال کردن نمایش داده‌های حمل‌ونقل در نقشه گوگل، نزدیک‌ترین مسیر حرکت اتوبوس‌های عمومی را دریابد. بستکی اجرای این پروژه را در سایه استفاده روزافزون از دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی از قبیل عینک هوشمند و ساعت هوشمند برشمرد و گفت: سازمان راه و ترابری دبی خود را ملزم می‌بیند که به طور مداوم با این تحولات همگام باشد. وی همچنین از تمایل همیشگی این سازمان به استفاده از آخرین تکنولوژی‌های مدرن روز در زمینه فناوری اطلاعات خبر داد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.