اپلیکیشن

تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

August 23, 2014
18:56 شنبه، 1ام شهریورماه 1393
کد خبر: 63910

گمانه‌زنی در مورد اشباع بازار برنامه‌های همراه

اگر چه محبوبیت بازار برنامه‌های همراه در حال افزایش است و کاربرد آنها هم گسترش یافته، اما واقعیت این است که بسیاری از کاربران دیگر این نوع برنامه‌ها را بارگذاری نمی‌کنند.
 
 
به نقل از کوآرتز، از زمانی که اپل برای اولین بار فروشگاه آنلاین برنامه‌های خود را برای گوشی‌های هوشمند راه‌اندازی کرد، این پدیده به سرعت مورد توجه قرار گرفت.
 
بر اساس یافته‌های موسسه کام اسکور، 52 درصد از زمان کاربران آمریکایی در زمان استفاده از رسانه‌های دیجیتال صرف گشت و گذار در میان برنامه‌های همراه می شود. این رقم در اوایل سال 2013 برابر با 40 درصد بود.
 
App downloads per month chart
 
اپل در ماه ژوئن هم از 75 میلیارد بار بارگذاری انواع برنامه‌های همراه خبر داده بود، اما تازه‌ترین بررسی‌ها حاکیست که اکثر مالکان گوشی‌های هوشمند در آمریکا در یک ماه اخیر هیچ برنامه همراهی را بارگذاری نکرده و بر روی گوشی های خود نصب نکرده اند.
 
بر اساس گزارشی که کام اسکور در این زمینه تهیه کرده در یک ماه اخیر 65.5 درصد از کاربران گوشی‌ها هیچ برنامه‌ای را بر روی تلفن‌های همراه خود دانلود نکرده‌اند. 8.4 درصد تنها یک برنامه و 8.9 درصد هم تنها دو برنامه همراه را دانلود کرده‌اند.
 
درصد افرادی که 3 یا 4 برنامه را دانلود کرده اند نیز به ترتیب 6.2 و 3.7 درصد بوده است. همچنین 4.8 درصد از افراد 5 تا 7 برنامه و در نهایت 2.4 درصد 8 یا تعداد بیشتری برنامه را بارگذاری کرده‌اند.
 
لذا تنها یک سوم کاربران گوشی‌های هوشمند برنامه‌ای را در یک ماه اخیر بارگذاری کرده اند و این رقم هم محدود به یک تا حداکثر سه برنامه بوده است. همچنین نیمی از دانلودهای برنامه های همراه در یک ماه اخیر محدود به 7 درصد مالکان گوشی های همراه بوده و همین مساله نشان می‌دهد که علیرغم اینکه کاربران برنامه‌های همراه را مفید می‌دانند، اما تمایلی به بارگذاری برنامه های جدید ندارند.
 
در بخش دیگری از این تحقیق آمده نیمی از کاربران گوشی‌های همراه در آمریکا همه روزه از برنامه‌های همراه استفاده می‌کنند. باید توجه داشت که اکثر این برنامه‌ها رایگان هستند و برنامه های پولی همراه هم چندان قیمتی ندارند. لذا این عدم استقبال را باید با یک جمله ساده توضیح داد: اکثر مردم به این همه برنامه همراه نیازی ندارند و برنامه های همراه مناسب مورد نیازشان را قبلا بر روی گوشی ها نصب کرده اند. البته برخی هم این مساله را به دشوار بودن یافتن برنامه های جدید و مناسب در میان حجم انبوه برنامه های همراه نسبت می دهند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.