اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

August 24, 2014
17:56 یکشنبه، 2ام شهریورماه 1393
کد خبر: 63916

وزیر ارتباطات: مردم از شبکه‌های اجتماعی بسیار خوب داخلی استفاده کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجهیز تلفن همراه هوشمند به نسل 3 و بالاتر، از هفته آینده خبر داد و خواست مردم از شبکه‌های اجتماعی بسیار خوب داخلی استفاده کنند.

به گزارش فارس از سنندج، محمود واعظی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان در سنندج، در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه برنامه دولت در مورد استفاده از شبکه‌های مجازی از جمله فیس‌بوک چیست؟ اظهار کرد: دولت یازدهم بر این اعتقاد است که از فضای مجازی و شبکه‌‌های اجتماعی در بحث اطلاع‌رسانی باید بهترین بهره را برد.
 
وی با بیان اینکه در دنیای امروزی شبکه‌های اجتماعی بسیار زیادی وجود دارد که مردم به راحتی می‌توانند از آنها استفاده کنند، افزود: در گذشته شبکه اجتماعی همچون فیس‌بوک جزو معدود شبکه‌های اجتماعی بود که مردم به آن روی آورده بودند، اما اکنون گستردگی این شبکه‌ها بستر را برای بهره‌مندی مردم فراهم کرده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: با این وجود در سیاست دولت استفاده از شبکه‌های اجتماعی که از نظر اخلاقی و عفت عمومی برای خانواده‌ها مضر نیست، هیچ منعی ندارد.
 
واعظی با بیان اینکه در گذشته در مقاطعی تلاش‌هایی برای مسدود شدن برخی از این شبکه‌های اجتماعی صورت گرفت، عنوان کرد: معتقدیم نباید یک شبکه را با میلیون‌ها کاربر مسدود کرد، بلکه صفحاتی را که ارزش‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی ما را هدف قرار می‌دهند باید حذف کرد.
 
وی بیان کرد: در گذشته خود دولت به دلیل کاهش درآمدها دنبال بستن این شبکه‌ها بود، اما دولت یازدهم از منابع اقتصادی خود برای بهره‌مندی مردم از حق استفاده از شبکه‌های اجتماعی گذشته است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: کارگروهی در قوه‌ قضائیه قبل از آغاز به کار دولت یازدهم تصمیم به فیلتر و مسدود کردن برخی از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک کرده است، متذکر شد: اما خوشبختانه شبکه‌های اجتماعی بسیار خوب در داخل وجود دارد که مردم بدون هیچ محدودیتی از آنها استفاده می‌کنند.
 
واعظی با بیان اینکه شخصاً در چند شبکه اجتماعی داخلی عضویت دارم و با کاربران مختلفی ارتباط و تبادل نظر می‌کنم، عنوان کرد: قبل از سفرم به کردستان از طریق شبکه‌های اجتماعی پیغام‌های زیادی از سوی کاربران ساکن در کردستان و کسانی که کُرد هستند و در جاهای دیگر سکونت دارند دریافت و سعی کردم برنامه‌ریزی‌های این سفر را براساس آن هدف‌گذاری کنم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد سهم استان کردستان از برنامه اشتغال‌زایی این وزارت در سال‌جاری و سال آینده نیز اظهار کرد: سهم این وزارتخانه در زمینه اشتغال‌زایی در سال‌جاری 30 هزار و در سال آینده ایجاد 100 هزار فرصت شغلی در سراسر کشور است.
 
واعظی خاطرنشان کرد: دنبال این هستیم که استان‌هایی که براساس چارچوب‌های تعریف شده پیش قدم هستند در این حوزه بیشترین حمایت شوند.
 
وی تأکید کرد: امیدواریم با ایجاد یک رقابت سالم و تلاش استان‌های مختلف بتوانیم، سهم 30 هزار فرصت شغلی را تا پایان سال به 100 هزار تبدیل کنیم، چراکه ایجاد اشتغال برای جوانان به ویژه افراد تحصیل‌کرده از مهم‌ترین اولویت‌های دولت تدبیر و امید است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: آمادگی اعمال هر نوع سیاست حمایتی از شرکت‌ها و گروه‌های که علاقمند به ورود به این حوزه هستند را داریم و توفیق هر استانی در این زمینه به میزان تلاش آن در بهره‌گیری از این حمایت‌ها بستگی دارد.
 
این مسئول در مورد شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: برنامه‌های این شبکه به خوبی در حال انجام است و پروژه‌ها نیز در همین راستا تعریف شده که به محض گرفتن سهم بودجه این وزارت کار وارد فاز اجرا می‌شود.
 
واعظی خاطرنشان کرد: از هفته آینده در سراسر کشور از جمله کردستان تلفن همراه از نوع هوشمند به نسل 3 و بالاتر مجهز می‌شود و با این کار کارایی نصب انواع اپلیکیشن‌ها را خواهند داشت.
 
وی یادآور شد: کاربران با اجرای این مهم می‌توانند از طریق گوشی‌های خود به هر نوع اطلاعاتی که بخواهند دست یافته و دیگر برای پرسیدن در مورد یک موضوع نیازی به تماس تلفنی نخواهند داشت.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر رفع مشکل نقاط کور در جاده‌های اصلی و فرعی در استان کوهستانی همچون کردستان، اظهار کرد: این مشکل وجود دارد و ما به طور جدی با اجرای برنامه‌های مختلف همچون رومینگ و … دنبال رفع آن هستیم، اما توضیحات بیشتر در این مورد را آقای جهانگرد با توجه به آگاهی و تسلط بیشتر بر این موضوع ارائه خواهند کرد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.