فناوری اطلاعات

August 24, 2014
18:05 یکشنبه، 2ام شهریورماه 1393
کد خبر: 63926

فرایند انتخابات سازمان نصر تهران تشریح شد

برنامه‌ها و فرایند انتخابات چهارمین دوره هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران (نصر) تشریح شد.
 
 
آزاده داننده – رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران – با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته به منظور برگزاری انتخابات پیش رو گفت: از ابتدای امسال، هیات مدیره و دبیرخانه خود را برای این انتخابات به عنوان یکی از مهم‌ترین وقایع سازمان آماده کرده و زمینه لازم برای برگزاری یک رقابت پرشور، سالم و گسترده فراهم شده است.
 
داننده با بیان اینکه پاییز امسال دهمین سال فعالیت سازمان شروع می شود، درخصوص اهداف این تشکل طی سه دوره حیات هیات مدیره، افزود: در دوره اول هدف و فعالیت هیات مدیره سازمان تثبیت و حفظ جایگاه سازمان بود، دور دوم، تمرکز فعالیتها بر ایجاد ارتباط و تعامل هم افزا با ذی نفعان فناوری اطلاعات به ویژه نهادهای دولتی تعریف شد.
 
او با اشاره به اهداف دوره سوم هیات مدیره، ادامه داد: در دوره سوم تلاش کردیم تا ضمن توسعه و تقویت ظرفیت های سازمان، در مسیر توسعه ارتباط با اعضا گام برداریم که گزارش کامل فعالیتهای سه ساله هیات مدیره در روز مجمع پیش از انتخابات ارائه می شود.
 
داننده با تاکید بر اینکه دوره اخیر به اعتقاد بخش خصوصی، دوران سخت اقتصاد و رکود بود، تاکید کرد: در این دوره تمام اعضای سازمان به عنوان بخش خصوصی فناوری اطلاعات کشور، با مشکلات و چالشهای بسیار زیادی همچون تغییرات روزانه قوانین و مقررات مواجه بودند.
 
محمد یوسفیان – دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران – در تشریح تمهیدات دبیرخانه برای برگزاری انتخابات گفت: کلیه اطلاعات مربوط به ثبت نام نامزدها، شرایط و فرایند انتخابات در پورتال سازمان نصر تهران به نشانی WWW.TEHRAN.IRANNSR.ORG موجود و فعال است و اعضای صنف می توانند برای آگاهی از برنامه انتخابات به این پورتال مراجعه کنند. اطلاعات مربوط به نتایج ثبت نام کاندیداها هر روز در پورتال سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.
 
یوسفیان درباره زمان و مکان برگزاری انتخابات، اضافه کرد: از روز شنبه اول شهریور ماه جاری، ثبت نام نامزد های انتخاباتی به مدت 10روز آغاز و براساس تقویم انتخابات ادامه دارد. انتخابات قرار است روز 17مهرماه پس از برگزاری مجمع عمومی اعضای سازمان در مرکز همایش های بین المللی رایزن برگزار شود.
 
تدوین دستورالعمل برگزاری انتخابات
 
رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با اشاره به تدوین دستورالعملی برای برگزاری یک انتخابات شفاف مبتنی بر دستورالعمل معین گفت: در ابتدای این دوره، تدوین آئین نامه برگزاری انتخابات در دستورکار هیات مدیره سوم قرار گرفت و کارگروهی برای این موضوع تشکیل شد؛ طی جلسات متعددی موفق شدیم در مورد تدوین آن به اجماع برسیم.
 
داننده افزود: این دستورالعمل که براساس تجارب سازمان طی سه دوره اخیر انتخابات و مبتنی بر ضوابط و چارچوب مشخص، تدوین شده می تواند سلامت یک انتخابات را به کمک بازوهای اجرایی خود تضمین کند.
 
او با بیان اینکه بیشترین تاکید این دستورالعمل روی ساختاراداره انتخابات بود، گفت: در این دستورالعمل، دوکمیته تحت عنوان "ستاد اجرایی انتخابات" و "هیات نظارت برانتخابات" پیش بینی کردیم که مسوول و پاسخگوی انتخابات هستند و می توانند با اطمینان کامل در مورد سلامت انتخابات نزد همه اعضای صنف پاسخگو باشند.
 
به گفته داننده، مشروح تمامی وظایف ستاد اجرایی و هیات نظارت برانتخابات هم اکنون در پورتال سازمان موجود است.
 
دعوت از صنف برای رقابت سالم در انتخابات
 
رئیس هیات مدیره سازمان نصر تهران، در بخش دیگری از سخنان خود به ساماندهی "آراء وکالتی" در چهارمین دوره انتخابات اشاره کرد و گفت: براساس دستورالعمل انتخابات، پذیرش تمام آراء وکالتی اعضا، منوط به رسمی و محضری بودن وکالت نامه های رای دهندگان است و معتقدیم ساماندهی آراء وکالتی می تواند حضور و مشارکت اعضا در انتخابات را افزایش دهد.
 
داننده ضمن دعوت از همه آحاد صنف برای حضوردر چهارمین دوره انتخابات گفت: امیدوارم در رسانه‌ها فضای سالمی فراهم شود تا نامزدهای انتخاباتی بتوانند از طریق روش‌های حرفه ای، تواناییها و ظرفیتهای خود را برای موفقیت درانتخابات مطرح کنند.
 
دبیر سازمان نصر تهران، با اشاره به اینکه انتقادهای غیرمسوولانه و تخریب نامزدهای انتخاباتی می تواند سلامت رقابتها را تهدید کند، تاکید کرد: از تمام همکاران صنفی که دارای برنامه و زمان کافی برای پرداختن به فعالیتهای صنفی هستند، دعوت می کنم برای انتخابات سازمان اقدام کنند تا همچنان در سازمان شاهد حرکتهای روبه جلو باشیم.
 
یوسفیان با اشاره به اینکه برخورداری از تفکر صنفی، لازمه حضور موثر درهیات مدیره سازمان است، در توصیه به نامزدهای انتخاباتی، گفت: قطعا تفکر صنفی و مسئولیت پذیری در مقابل کرسی هیات مدیره می تواند زمینه ساز اعتلای این تشکل صنفی باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.