اپراتورها

باندپهن سیار

تلفن همراه

رگولاتوری

August 24, 2014
18:23 یکشنبه، 2ام شهریورماه 1393
کد خبر: 63931

وزیر ارتباطات: دسترسی به باندپهن از طریق تلفن همراه در هفته دولت میسر می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: در هفته دولت همه مردم ایران امکان دسترسی به پهنای باند اینترنت از طریق تلفن های همراهشان را خواهند داشت.
 
   دکتر محمود واعظی  وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در نشست شورای اداری استان کرمانشاه ، اظار کرد: تولید محتوا و برنامه نویسی که با این امکان میسر خواهد بود، می تواند  در کشور  اشتغال زا باشد.
وی همچنین از برنامه این وزارتخانه برای ایجاد نهضت ملی تولید محتوا و برنامه (اپلیکیشن) در کشور خبر داد و گفت: در این برنامه از طراحان و ایجاد کنندگان برنامه ها و اپلیکیشن ها حمایت خواهیم کرد.
دکتر واعظی  با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات برای ایجاد زیرساخت هایICT در کشور، این اقدام را یک ضرورت توصیف کرد و افزود: در شرایطی که در چند سال اخیر شاهد بحران مالی در دنیا بخصوص در کشورهای اروپایی بودیم، کشورهایی که دارای زیرساخت ICTبودند کمترین آسیب را دیدند.
وی گفت: امروز دولت و مجلس و شخص رییس جمهوری به اهمیت مقوله  ICT پی برده اند و یکی از مطالبات مشترک آنان از وزارت ارتباطات نیز ایجاد زیرساخت های ICT با سرعت و گستردگی مناسب در کشور است لذا سعی خواهیم کرد تا با پشت سر گذاشتن مشکلاتی که داریم و برای داشتن روابطی  مناسب  با کشورهای دنیا، چنین شبکه و زیرساختی را در آینده نه چندان دور ایجاد کنیم.
وزیر ارتباطات با اشاره به انتخاب شعار  آرامش و امید  از سوی دولت و به مناسبت هفته دولت، آن را نشانه تعامل دولت و ملت و هم افزایی این دو بخش مهم برای انجام کارهای بزرگ دانست و گفت: امیدواریم در وزارت ارتباطات برای مردم ایران تسهیلاتی فراهم آوریم که در منازل و محل کارشان بدون اینکه وقت و سرمایه شان هدر رود، بتوانند از راه خدمات الکترونیکی ما همه نیازهای شان را برطرف کنند.
واعظی همچنین اجرای مصوبات سفرهای رهبر معظم انقلاب به استان های مختلف کشور را اولویت دولت و وزارت متبوعش عنوان کرد و افزود: در همین راستا کلیه مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه را اجرا خواهیم کرد.
وزیر ارتباطات در ادامه برخی از برنامه های این وزارتخانه برای توسعه ارتباطات، استقرار دولت الکترونیک، پوشش گسترده تلفن های همراه، پوشش در مناطق مرزی، توسعه شبکه های فیبرنوری و… در استان کرمانشاه را اعلام کرد.
وی گفت: با استاندار کرمانشاه توافق کرده ایم که زیرساخت های ایجاد دولت الکترونیک در این استان را فراهم کنیم و به همین منظور در روزهای آتی گروهی را به این استان برای بررسی زیرساخت ها اعزام می کنیم و در یک ماه آینده نیز چارچوبی برای برداشتن گام های بعدی در این زمینه را تعریف خواهیم کرد.
 وی همچنین وعده  داد مشکل کمبود پهنای باند اینترنت در استان کرمانشاه رفع شود .
عبدالرضا مصری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی قبلا از وزیر ارتباطات بعنوان عضوی از هیات دولت خواسته بود که پیگیر مساله احداث خط راه آهن غرب که 20 سال است به جایی نرسیده است باشد و برای ایجاد یک منطقه آزاد در استان کرمانشاه در دولت تدبیر و امید نیز صدای مردم کرمانشاه باشد.
وزیر ارتباطات در واکنش به این خواسته ها قول داد که تا جایی که توان دارد این خواسته ها را در دولت تدبیر و امید پیگیری کند.
وی البته از مسوولان استان خواست تا پروژه های با پیشرفت بالای 75 درصد را احصا و به وی اعلام کنند تا برای جذب اعتبار و بودجه آنها تلاش کند.
دکتر واعظی همچنین درمورد ایجاد  دیتا سنتر  در استان کرمانشاه نیز گفت: با توجه به اینکه از سوی استانداری زمینی برای این مرکز تخصیص داده شده، ما هم سعی می کنیم به سرعت بودجه آن را برای اجرا تامین کنیم.
وی همچنین وعده  داد که تا پایان سال 94 همه شهرهای استان کرمانشاه به شبکه فیبرنوری متصل خواهند شد و با برنامه ریزی هایی که وزارت ارتباطات انجام داده است، 600 کیلومتر شبکه فیبرنوری در این مدت در استان کرمانشاه ایجاد می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح چند طرح مخابراتی از جمله برقراری ارتباط اینترنتی پر سرعت در 330 روستای کردستان   در ارتباط با نقاط کوری که تحت پوشش شبکه تلفن همراه نیست گفت: با هماهنگی بین اپراتورهای تلفن همراه که در سطح کشور انجام شد مشکل نقاط کور استان کردستان را نیز برطرف می کنیم و همه نقاط را زیر پوشش شبکه می بریم.
دکتر واعظی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد فرهنگ سازی در ارتباط با نحوه استفاده از اینترنت در سطح کشور بخصوص روستاها  گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای این موضوع  کارگروهی تشکیل می دهد و این اطلاع رسانی را در  قالب بروشور و یا صفحه ای در خود اینترنت  انجام می دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.