اپراتورها

بازار سرمایه

August 24, 2014
19:21 یکشنبه، 2ام شهریورماه 1393
کد خبر: 63945

توضیح وزیر درباره مناقصه باطل‌شده وزارت ارتباطات

وزیر ارتباطات درباره ابطال مناقصه مربوط به USO وزارت ارتباطات از سوی سازمان بازرسی کشور مطرح شده بود، توضیح داد: این مطلب را هم من شنیدم که سایتی این موضوع را منتشر کرده است، اما این مطلب درست نیست، چرا که اصلا در این زمینه قراردادی نبسته بودیم که اکنون بخواهد باطل شود.
 
 
محمود واعظی اظهار کرد: اکنون گاه ممکن است شرکت‌های مختلف در ارائه‌ی خدمات به کاربران در سرعت و قیمت کم‌فروشی‌هایی داشته باشند، اما معاونت نظارت سازمان تنظیم مقررات با جدیت این مساله را دنبال خواهد کرد و تلاش می‌شود نظارتی کامل بر تمام شرکت‌های و اپراتورهایی که به مردم خدمت‌رسانی انجام می‌دهند صورت بگیرد.
 
وزیر ارتباطات ادامه داد: ما طی پنج ماه امسال به بیش از 6000 روستا اینترنت و خدمات ارتباطی ارائه کردیم و برنامه‌ی ما آن است که تا پایان امسال تمام روستاهای بالای 20 خانوار به خدمات ارتباطی دسترسی داشته باشند.
 
او گفت: به واسطه‌ی راه‌اندازی مرکز SOC از این پس می‌توانیم حمله‌های مختلفی که در فضای اینترنتی صورت می‌گیرد را به طور کامل مهار کنیم.
 
واعظی همچنین اظهار کرد: یکی از اقدامات دیگر ما آن است که علاوه بر افزایش نظارت‌ها، تجهیزات لازم را هم خریداری کرده‌ایم و با جلسات متفاوتی که با اپراتورها و شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت داشتیم، بهبود وضعیت اینترنت را دنبال کرده‌ایم، البته با این حال من در حال حاضر از وضعیت اینترنت راضی نیستم ولی با این وجود نسبت به ماه‌های گذشته کیفیت ما به مراتب بهتر شده است و ما تلاش داریم آنچه در قرار‌داد از نظر قیمت و کیفیت ذکر می‌شود به‌طور کامل رعایت شود.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم رعایت تخفیف‌های اینترنتی از سوی برخی شرکت‌ها توضیح داد: ممکن است یک یا دو شرکت این کار را انجام نداده باشند اما اکثر شرکت‌ها اکنون تخفیف‌های 20 درصدی مربوط به پهنای باند را اعمال کرده‌اند.
 
وزیر ارتباطات ادامه داد: در گذشته هر گیگ پهنای باند 4500 تومان قیمت داشت که اکنون این هزینه به 3600 تومان رسیده و اگر شما شرکتی را سراغ دارید هزینه‌ای بیش از این از کاربر می‌گیرد می‌توانید آن را معرفی کنید.
 
محمود واعظی در ارتباط با صدور مجوز‌ ارائه‌ی خدمات نسل 3 و 4 هم توضیح داد: مذاکرات ما با اپراتور‌ها ادامه دارد و با یکی از آنها موافقت‌نامه‌ای را امضاء کرده‌ایم و روند امضاء موافقت‌نامه با اپراتور دیگر هم در دست پیگیری است و تا جایی که شب گذشته اعلام کردند کار در مراحل نهایی قرار دارد و امیدواریم در هفته دولت مردم شاهد این باشند که نسل‌های بالاتر در دسترس آنها قرار می‌گیرد.
 
وی در پاسخ به پرسشی که در مورد گلایه‌های مردم از کمبود پهنای باند مطرح شده بود، توضیح داد: ما دو پروژه داریم که یکی از آنها امید و دیگر تدبیر نام دارد که با اجرای این دو پروژه مباحث زیرساختی فراهم خواهد شد البته در کنار این دو پروژه طرح‌های دیگری هم هست که با هماهنگی اپراتورها و شرکت‌های مختلف پیگیری می‌شود و شبکه ملی اطلاعات را تشکیل می‌دهد که امیدواریم با راه‌اندازی این شبکه دغدغه مردم برای دسترسی به خدمات مدنظر به تدریج حل شود.
 
وزیر ارتباطات در ارتباط با همکاری سه دانشگاه برای اجرای طرح فیلترینگ هوشمند نیز اظهار کرد: حدود شش ماه دیگر خروجی این طرح مشخص خواهد شد، در این میان نکته‌ی جالب آنکه این طرح صد‌درصد بومی است و با همکاری اساتید و دانشگاه‌های داخلی پیگیری می‌شود و به همین دلیل مانند طرح خرید برخی تجهیزات نیست که بخواهیم بگوییم پس از چند ماه خریداری می‌شود، اما به هر حال پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا ظرف شش ماه آینده تست آزمایشی این طرح نیز انجام شود.
 
واعظی که در حاشیه مراسم افتتاح 513 طرح زیرساختی صحبت می‌کرد، همچنین اظهار کرد: طی یکسال گذشته پنج هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در داخل کشور کشیده شده و پهنای باند داخلی اینترنت هم از 500 گیگ به 1200گیگ برثانیه رسیده است. همچنین براساس اظهارات وزیر ارتباطات طی این مدت کانال‌های بین‌المللی نیز 1500 عدد افزایش یافته است.
 
وی همچنین یادآور شد: با افتتاح پروژه مرکز عملیات امنیت شبکه توان کشور برای مقابله با تمام بدافزار‌ها و حملات صورت گرفته به شبکه‌ها و سایت‌ها افزایش پیدا کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.