امنیت

August 24, 2014
19:30 یکشنبه، 2ام شهریورماه 1393
کد خبر: 63953

شرکت‌ها امسال ۷.۱ میلیارد دلار در بازار امنیت اطلاعات هزینه می‌کنند

شرکت گارتنر پیش‌بینی کرده است شرکت‌ها و سازمان‌ها امسال بیش از ۷۱ میلیارد دلار برای حفظ امنیت اطلاعات خود هزینه خواهند کرد.
 
تحلیل‌گران گارتنر پیش‌بینی کرده‌اند هزینه‌کرد سازمان‌ها و شرکت‌ها امسال ۷.۱ میلیارد دلار در بازار راهکارهای مرتبط با امنیت اطلاعات هزینه خواهند کرد که این رقم ۷.۹ درصد بیشتر از بودجه‌ای است که پارسال در این بازار هزینه شده است. گارتنر انتظار دارد این رقم در سال ۲۰۱۵ با ۸.۲ درصد رشد به ۷۶.۹ میلیارد دلار برسد. افزایش استفاده از فناوری‌های همراه، پردازش ابری، شبکه‌های اجتماعی و سایر فناوری‌های اطلاعاتی باعث خواهد شد شرکت‌ها و سازمان‌ها تا سال ۲۰۱۶ رفته‌رفته به راهکارها و خدمات امنیتی جدیدی روی آورند.
 
بر اساس پیش‌بینی گارتنر، بازار راهکارهای پیشگیری از سرقت داده‌ها امسال سریع‌تر از دیگر بخش‌های بازار امنیت اطلاعات رشد خواهد کرد. تحلیل‌گران نرخ رشد این بخش از بازار را ۱۸.۹ درصد برآورد کرده‌اند. این شرکت همچنین پیش‌بینی کرده است تا سال ۲۰۱۵ حدود ۱۰ درصد از قابلیت‌های محصولات امنیتی مورد استفاده کسب و کارها از طریق فناوری پردازش ابری تحویل آن‌ها خواهد شد. تا آن زمان حدود ۳۰ درصد از کنترلگرهای امنیتی مورد استفاده کسب و کارهای کوچک و متوسط نیز تحت فناوری پردازش ابری خواهد بود.
 
گارتنر یکی از دلایل رشد بازار محصولات امنیتی مورد استفاده کسب و کارها را اِعمال فشار قانونگذاران در کشورهای مختلف دانسته است. این عامل در سه سال گذشته تاثیرات قابل توجهی از خود بر جای گذاشته است و انتظار می‌رود این اعمال فشارها از سال ۲۰۱۴ به بعد نیز شدت بیشتری به خود بگیرد. تصویب قانون حفظ حریم خصوصی در استرالیا، انتشار دستورالعمل محافظت از داده‌های شخصی در چین و قوانینی از این دست از جمله مصداق‌های اعمال فشار قانونگذاران ذکر شده است.
 
گارتنر در گزارش خود اعلام کرده است بخش زیادی از شرکت‌ها و سازمان‌ها از مهارت‌های لازم برای حفظ امنیت داده‌های خود برخوردار نیستند و همین امر باعث می‌شود تا سال ۲۰۱۸ حدود نیمی از آن‌ها به استفاده از خدمات شرکت‌هایی روی آورند که در حوزه امنیت داده‌ها صاحب تخصص هستند. در این گزارش همچنین پیش‌بینی شده است راهکارهای امنیتی ویژه ابزارهای همراه نیز از سال ۲۰۱۷ به بعد اولویت بیشتری خواهند یافت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.