اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

August 24, 2014
19:34 یکشنبه، 2ام شهریورماه 1393
کد خبر: 63956

استفاده ۷۰ درصد سازمان‌های آسیا پسیفیک از ابزارهای موبایلی

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های انجام شده بازار نرم‌افزارهای موبایلی سازمانی در منطقه آسیا پسیفیک طی چند سال پیش‌رو رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه خواهد کرد و این در حالی است که کشورهای این منطقه  از مدتی قبل استفاده از ابزارهای موبایلی را بر حسب نیازهای خود آغاز کرده‌اند.
 
بر اساس آخرین گزارش مرکز تحقیقاتی IDC با موضوع "ابزارهای موبایلی سازمانی"، شرکت‌های فعال در منطقه آسیا پسیفیک به‌جز ژاپن (APEJ) سرمایه‌گذاری‌های خود را برای سازگاری با برنامه‌ها و نرم‌افزارهای موبایلی به میزان قابل ملاحظه افزایش داده‌اند. به طور میانگین، بیش از ۷۰ درصد از تمام سازمان‌هایی که در این بررسی شرکت کردند، اظهار داشتند که برخی انواع ابزارهای موبایلی را مورد استفاده قرار می‌دهند.
 
"یان سانگ"(Ian Song) مدیر تحقیقات مرکز ابزارهای موبایلی سازمانی در شعبه آسیا پسیفیک گفت: «سازمان‌های مستقر در این منطقه دریافته‌اند که دیگر زمانی برای چرایی این پرسش برای به‌کارگیری نرم‌افزارهای موبایلی وجود ندارد و در عوض جای این پرسش خالی می‌ماند که چگونه باید این ابزارها را مورد استفاده قرار دهند».
 
او در ادامه توضیح داد: «با اجرای سیاست استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی شخصی در محل کار (BYOD)، سازمان‌ها دیگر نمی‌توانند تاثیرات ناشی از دستگاه‌های موبایلی را نادیده بگیرند».
 
بر اساس نتایج به دست آمده از این مطالعه، سازمان‌ها رفته‌رفته آگاهی بیشتری از مزایای ابزارهای موبایلی کسب می‌کنند و همچنین در محل کار سازگاری بیشتری با این ابزارها پیدا کرده‌اند.
 
این مسئله باعث شده است تا سیاست‌های سازمانی به‌سرعت با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی همراه سازگار شود و در این فرایند دستگاه‌های شخصی و ابزارهای سازمانی در هر دو بخش برای پیشبرد اهداف سازمان مورد استفاده قرار بگیرند.
 
البته در این مطالعه مشخص شده است که فقط تعداد اندکی از سازمان‌ها برای بهره‌گیری از دستگاه‌های موبایلی سیاست‌های روشن و مشخص دارند و بر اساس آن مشخص می‌کنند که این دستگاه‌ها چگونه باید در محیط کار مورد استفاده قرار گیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.