اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 25, 2014
11:41 دوشنبه، 3ام شهریورماه 1393
کد خبر: 63959

همراه اول در تنگنای اختیار و تکلیف/دلیل نسل سومی نشدن چیست؟

تأخیر شرکت ارتباطات سیار در بررسی و بازنگری الحاقیه در نظر گرفته شده از سوی رگولاتوری برای ورود به نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی ناشی از بی‌میلی نبود و موضوع دلیل دیگری دارد.
 
 
به گزارش تسنیم، ارائه مجوز اولیه ارائه خدمات نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی به شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل ظاهرا توأم با عدم تمایل همراه اول برای دریافت چنین مجوزی و شروع زود هنگام خدمات در این مسیر بوده است.
طبق صحبت‌های وزیر ارتباطات مبنی اشتیاق بیشتر ایرانسل برای دریافت مجوزهای این نسل، به شکل غیرمستقیم می‌توان عدم تمایل شرکت ارتباطات سیار برای راه‌اندازی زودهنگام خدمات این نسل‌ها را دریافت.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم در زمان اعطای مجوز بهره‌برداری از خدمات نسل سوم به ایرانسل نیز عنوان کرد: همراه اول تا امروز تنها در سه جلسه شرکت کرده استدر حالیکه برای اعطای مجوز ایرانسل بالغ بر 30 جلسه با مسئولین این اپراتور و 40 جلسه نیز درون خود سازمان تنظیم مقررات جهت صدور مجوز و تدوین پیوست‌های لازم داشتیم و جمع‌بندی آن را نیز به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه دادیم.
وی همچنین در آن مراسم گفت: منتظر هستیم پیوست‌ها و متن الحاقیه را با اپراتور همراه اول نیز داشته باشیم.
اما دلیل چنین تأخیری از سوی اپراتور اول ارتباطی کشور، آن هم با 66 میلیون مشترک به راستی عدم تمایل بوده است؟
وحید صدوقی مدیر عامل همراه اول در گفت‌وگویی با تسنیم درباره این موضوع گفت: با توجه به ارائه پروانه باند پهن به اپراتورها، برخی مفاد و بندهای پروانه قبلی تغییر یا به عبارتی اصلا می‌شود که این بحث بین ما و رگولاتوری در حال انجام است.
وی با اشاره به برگزاری جلسات فشرده با رگولاتوری، درباره تأخیر همراه اول در بررسی الحاقیه مربوط به خدمات نسل‌های جدید ارتباطی عنوان کرد: با توجه به اینکه پروانه مخابرات ایران شامل ارتباطات ثابت و سیار است و تغییرات اشاره شده در این الحاقیه هر دو حوزه را در بر می‌گیرد، کار با کمی کندی پیش رفت.
او افزود: حجم کار ما سنگین بود زیرا باید بررسی‌های دقیق‌تری روی متن الحاقیه توسط هر دو هیات مدیره مخابرات و همراه اول صورت می‌گرفت تا آثار و تبعات بندهای الحاقیه شفاف شود.
صدوقی با اشاره به اینکه فضا و رویکرد تعاملی خوبی بین رگولاتوری و مجموعه مخابرات ایران برقرار است، گفت: جلسات با این نهاد به شکل روزانه ادامه دارد و اکنون بیش از 90 درصد کار پیش رفته است.
وی همچنین گفت: امیدواریم الحاقیه پروانه مخابرات به گونه‌ای باشد که هم مشترکان، هم مخابرات و هم رگولاتوری در آن برنده باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.