تلفن همراه

گوشی

August 29, 2014
0:45 جمعه، 7ام شهریورماه 1393
کد خبر: 63997

معرفی و ورود نکسوس 6 به بازار در اواخر اکتبر؟

از قرار معلوم نام نکسوس آینده موتورولا و گوگل «نکسوس ایکس» خواهد بود و انتظار می‌رود در ایام هالوین به بازار معرفی شود.
 
از زمانی که خبر همکاری موتورولا و گوگل برای اسمارت فون بعدی برنامه نکسوس شنیده شد زمان زیادی نمی‌گذرد، اما این محصول تا همین حالا نیز اخبار بسیاری را به خود اختصاص داده است. اخباری که البته بیشتر از همه درگیر «نام» آن بوده است!
 
امروز نیز وبسایت Phone Arena اخبار جدیدی را از این محصول برای اهالی وب آورده است. اخباری که به دست این وبسایت رسیده نشان می‌دهد که گوگل در مجموع برنامه ای چون برنامه سال قبل برای معرفی اسمارت فون نکسوسی خود دارد.
 
طبق معمول اخبار را با نام این محصول آغاز می‌کنیم. نامی که وبسایت مذکور برای موتورولا نکسوس عنوان کرده «نکسوس ایکس» است که البته نامی رسمی نیست و در درون موتورولا از آن استفاده می‌شود. منابع خبری گفته‌اند که چنین نامی شاید نام رسمی نکسوس بعد باشد و از طرفی با شماره مدل XT1100 مشخص خواهد شد.
 
بیشتر افرادی که از این اسمارت فون با عنوان نکسوس 6 یاد می‌کنند، به دلیل صفحه نمایش 5.9 اینچی آن است. ولی با این حال گوگل به دلیل وجود مشکلات حقوقی در استفاده از این عنوان تجاری، از چنین نامی استفاده نخواهد کرد. گوگل همین حالا نیز با مشکلات حقوقی پیرامون استفاده از نام نکسوس دسته و پنجه نرم می‌کند.
 
اما در بحث زمان معرفی، گفته شده که گوگل در حول‌وحوش هالوین نکسوس ایکس را بدون اعلام به بازار عرضه خواهد کرد. پیش‌تر گمان می‌رفت که ماه اکتبر یا نوامبر زمان ورود این محصول به بازار باشد که با گزارش امروز نیز تقریبا مطابقت دارد. از طرفی اما قیمت نکسوس ایکس همچنان نامعلوم می‌باشد.
 
نکسوس ایکس طبق آخرین گزارش‌ها بر اساس موتو S شرکت موتورولا خواهد بود و احتمالا دارای یک صفحه نمایش 5.9 اینچی، رزولوشن 2560×1440 پیکسل، چیپست اسنپ دراگون 805 با فرکانس 2.7 گیگاهرتزی و دوربین عقب 13 مگاپیکسلی می‌باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.