تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

August 29, 2014
0:49 جمعه، 7ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64001

معرفی آی واچ زودتر از زمانی خواهد بود که تصور می‌کردیم!

تاریخی جدید از منبعی مطمئن زمان نهم سپتامبر را به عنوان زمان معرفی آی واچ در کنار دو نسل بعدی آیفون نشان می‌دهد.
 
داستان «زمان معرفی و فروش» محصولات جدید اپل روزها و حتی ماه‌هاست که به یک داستان پرتناقض و گیج کننده تبدیل شده است. یکی از این دستگاه‌ها محصول پوشیدنی اپل است که اغلب از آن به نام «آی واچ» یاد می‌شود. آخرین خبری که از ساخت آی واچ در اختیار داریم تأخیر در رسیدن محموله قطعات آن و در نتیجه فروش پایین آن در حد 2 تا 3 میلیون عدد در سال 2014 است.
 
از طرفی اغلب اخبار، زمانی در ماه اکتبر را برای معرفی این محصول و سپس فروش آن در ماه دسامبر اعلام کرده بودند، ولی ظاهرا اتفاقات بسیاری در این یکی دو ماهه در شرکت اپل رخ داده است.
 
امروز خبری جدید از زمان معرفی این محصول از یک منبع قابل اطمینان شنیده شده است. طبق گزارشی که وبسایت Recode و نویسنده همیشه مطلع آن John Paczkowski منتشر کرده است، اپل قصد دارد آی واچ را در مراسم نهم سپتامبر و در کنار دو آیفون خود به حضار معرفی کند.
 
در این گزارش ذکر شده که محصول پوشیدنی اپل ارتباط بسیار نزدیکی با ابزار کنترل سلامت اپل (به عنوان جزئی از iOS 8) دارد و حتی با ابزار HomeKit اپل که به قصد کنترل لوازم خانگی برنامه نویسی شده است نیز مرتبط خواهد بود.
 
اپل در WWDC امسال اعلام کرد که HomeKit این شرکت می‌تواند با استفاده از iOS به کنترل انواع لوازم خانگی اعم از درهای خانه، چراغ‌ها، دوربین‌های امنیتی و دیگر ابزارآلاتی که به تکنولوژی کنترل از راه دور مجهز هستند بپردازد، ولی کسی در آن زمان صحبتی از وجود چنین قابلیتی در ابزار پوشیدنی اپل نکرد و بیشترین تمرکز بر روی آیفون بود.
 
اما نکته مهم دیگری که در این گزارش دیده می‌شود اشاره به معرفی همزمان دو آیفون است. مدت‌هاست که گفته می‌شود آیفون بزرگ‌تر با مشکلاتی در ساخت روبرو می‌شود و حتی ممکن است فروش آن به سال 2015 کشیده شود. اینکه در خبر Recode اشاره مستقیمی به معرفی هر دو نسل بعدی آیفون 6 شده است، نکته ای بسیار مهم است و اگرچه بازهم احتمال فروش همزمان هر دو آیفون بعید به نظر می‌رسد، اما نشان از حرکت مناسب اپل در مسیر تولید آیفون دارد.
 
حتی می‌توانیم با درصدی از احتمال و خوش بینی، امکان فروش آیفون بزرگ‌تر را نه در ماه دسامبر یا سال 2015 که در ماه اکتبر نیز فرض کنیم. حال در مراسم نهم سپتامبر چه اتفاقات و اخباری را نظاره گر خواهیم بود، باید اندکی صبر کنیم تا ببینیم مردان اپل کدام دستگاه‌ها را بر روی صحنه خواهند آورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.