اپراتورها

امینت

تلفن همراه

August 29, 2014
14:46 جمعه، 7ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64006

مراقب پیامک «میلیونر شو» باشید

رئیس پلیس فتای خراسان شمالی با توجه به افزایش کلاهبرداری پیامکی «میلیونر شو» به شهروندان هشدار داد.
 
سرگرد سهیل خاکشور ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ارسال پیامک جعلی یکی از جرائمی است که امروزه در فضای مجازی باب شده و مبالغ بسیاری در این راستا از هموطنانمان کلاهبرداری می شود.
 
وی گفت: پیامک‌هایی جعلی با متن هایی بسیار جذاب و اغوا کننده توسط کلاهبرداران طراحی و در غالب طرح‌های مختلف که همگی با استفاده از شیوه‌های مختلف مهندسی اجتماعی و در ایام و مناسبت‌های خاص صورت می گیرد که هدف کلاهبرداران در این رابطه به دام انداختن طعمه هایشان است.
 
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی تصریح کرد: اخیراً افراد شیاد و کلاهبردار با ارسال پیامک هایی با اینگونه محتوا *****>> جایزه<< *****ضمن عرض تبریک خدمت شما کاربر گرامی {{میلیونر شو ادامه دارد}} وزارت ارتباطات و فناوری طی طرحی تشویقی در راستای استفاده صحیح و بهینه از تلفن همراه اقدام به قرعه کشی سراسری کرده که شما کاربر محترم برنده وجه نقد به مبلغ {20،000،000} ریال شده اید، لطفا جهت کسب اطلاع از نحوه دریافت مبلغ خود با اپراتور ارسال کننده پیام حاصل فرمایید. کد کاربری: (002990) ارتباطات و فناوری حامی و پشتیبان سیم کارتهای ثابت و اعتباری: (ایرانسل، تالیا، همراه اول، اسپادان، آی سیم، رایتل، …) ertebatat va fanavari.ir ، اقدام می کنند.
 
سرگرد سهیل خاکشور بیان داشت: در این روش ها افراد سودجو با استفاده از حس اعتماد برخی افراد جامعه و به دلیل نداشتن آگاهی لازم، اقدام به کلاهبرداری از آنان می کنند. بدین شکل که فرد کلاهبردار از قربانی می خواهد مشخصات کامل خود را به شماره ای ارسال نماید، سپس با شگردی خاص افراد را متقاعد به رفتن جلوی عابر بانک می نمایند و در نهایت از آنان مبالغ قابل توجهی کلاهبرداری می کنند.
 
این مقام انتظامی افزود: در همین راستا پلیس فتا به هموطنان توصیه می کند که به هیچ عنوان اطلاعات مهم حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و از ارسال اطلاعات حساب بانکی از جمله رمز اول یا دوم، کد CCV2، تاریخ انقضای کارت و حتی مراجعه شما به دستگاه خودپرداز خودداری کنند.
 
رئیس پلیس فتای خراسان شمالی ادامه داد: این نکته حائز اهمیت است که شهروندان باید رمزهای بانکی خود را به صورت دوره ای تغییر دهند و از گذاشتن رمزهایی مانند شماره شناسنامه، سال تولد و سایر اعدادی که قابل حدس زدن باشند خودداری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.